Keskustelut Tekniikka Sähkö

Esillä 10 vastausta, 1,361 - 1,370 (kaikkiaan 6,144)
  • Sähkö

    Merkitty: 

    Puu kyllä lämmittää, mutta kovasti jo uhkailtu tulevilla sähkökatkoilla.

    Aurinkopaneeli järjestelmiä monenlaisia, ite kattella lataavia, jottei ihan pimiäksi kaikki mee

  • jees h-valta

    Toloppa oikeassa, rikosluonteista valehtelua harrastetaan sähkömarkkinoilla aivan työkseen. Minun sähkölaskuni nousi vuodenvaihteesta neljäkymmentä euroa eli noin viidestäkympistä yhdeksäänkymppiin/kk. 0,45/kw on ollut nyt ryöstöhinta paikallisella mutta putoaa hiukan siedettävämmäksi maaliskuun alusta. Joutuivat ehkä pettymään kun olikin leuto tammi-helmikuu.

    Nimetön

    Kannattas Jeesen vaihtaa pörssisähköön, 4vk keskihinta nyt 8,33 senttiä. https://sahko.tk/

    Tolopainen

    Eipä tuo huonolta näytä, kun helmikuun kulutus on laskenut 36% verrattuna viime vuoteen. Kun saa sähkötuen lasku onkin pari kymppiä pienempi kuin viime vuonna.

    jees h-valta

    Lasse oikeassa, olisi kannattanut heti vuoden alussa vaihtaa pörssisähköön mutta kun oletin paikallisen laskevan hintaansa muiden mukana mutta ei. Sitten aivan tammikuun lopussa tuli tiedote että laskevat mutta vasta maaliskuun alusta lähtien. Törkeä rahastustemppu kylmille kuukausille mutta menköön tällä kertaa kunhan ei tule tavaksi.

    Jätkä

    Tolopaisella oli vielä n. vuosi sitten kaksi Mantraa, joita hän toisteli ainoana oikeana totuutena.

    Ensimmäinen oli, että sähkösopimus pitää ehdottomasti olla määräaikainen, jolloin yhtiö ei pysty katkaisemaan sitä hintojen noustessa.

    Toinen oli, että Pörssisähköön menijät ovat vähä-älyisiä idiootteja, joiden sähköjen hintoja voi muutella mielettömästi ja niitä tullaan muuttamaan vain ylöspäin.

    Edes se, että minä kerroin olevani pörssisähkössä, jossa on 9:n sentin hintakatto, ei saanut hyvää mielipidettä.

    Hintakaton ansiosta olen kuitenkin saanut tänä aikana hyvitystä useamman satasen.

    Tolopainen

    Minulla oli elokuun loppuun saakka sopimus, 4.8sent/kWh. Jätkän pitäisi olla rehellinen eikä mainostaa sopimusta, jollaista ei ole saanut vuosikausiin. Sähkölaskuni on kuitenkin nyt pienempi kuin vuosi sitten, kun huomioidaan sähkötuki vaikka hinta on 15sent/kWh. Kesäkuussa voin tehdä taas edullisen määräaikaisen sopparin. Talossni ei välttämättä tarvita lämmityssähköä lainkaan, kun on kriisivalmiutta.

    Jätkä

    Jätkä teki nykyisen sopimuksen Joulukuussa -21.

    Tolopainen mainosti myös taannoin sähkönkulutuksensa olevan ihan naurettavan pieni.  Minkälaiset perusteet on, että sähkötukea aletaan maksaa tavallislle kuluttajalle?

    Pitääkö Sossun luukulle vääntäytyä kerjäämään?

    Tolopainen

    Kela on hylännyt lähes kaikki sähkölaskujen korvaukset, kun viime vuoden laskuihin ei saa korvauksia. Eikä tämän vuoden laskuja ole vielä erääntynyt.

     

    Puuki

    Määräaikanen on hyvä , vielä 0,5 v.  5,6/4,6 snt/kWh. Mutta siirtomaksut turhan kalliita.

    Visakallo Visakallo

    Eikös se Kelan sähkökorvaus ole suunnattu vain pienituloisille?

Esillä 10 vastausta, 1,361 - 1,370 (kaikkiaan 6,144)