Keskustelut Tekniikka Stihl 362 ja 261

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 178)
  • Stihl 362 ja 261

    Onko minkälaisia kokemuksia tuosta puruntuottolaitteesta ?

    Tarkoitus olisi hankkia tuollainen nykyisen 241:n kaveriksi.

    Muutin otsikon kun muuttui tuo vekotinkin

  • jakke

    Mulla on joku 1500m3 sahattu kone. Ei ole tarvinnut pajalla käyttää.
    Kannattaa ottaa kuumakahvanen,toimii ilman suojia kelissä kun kelissä.Tankillinen kestää vajaan tunnin ,noin pyöreesti.Teho riittää 15:lla laipallakin.Kotelon pikalukot huonot.Kyllä mä suosittelen.

    Petri Petri

    Onko tuossa 362:ssa tärinänestoa ajatellen jouset vai sellaiset kumitutit?

    Ilmeisesti ilmanputsari on erilainen kuin MS261:ssä?

    Mikä tuon hintaluokka on kahvalämmitteisenä?

    Sorry nämä alkeelliset kysymykset, mutta itse käytän Dolmar 420:tä ja vaikka se on hyvä saha, se ei ole kovin isoja puita varten. Teho loppuu kesken (2,0kW).

    jakke

    Jouset siellä on,minusta ei pahemmin täristä.Suodatin on kaksi osainen,uloimmaisen ns.esisuotimen voi heittää lepikkoon.Erimallinen se on,ja helpompi pitää puhtaana.Kannattaa kysellä tarjouksia,kylmäkahvasena näkyi olleen Lahtelaisessa liikkeessä 860:ä,muistaakseni.

    Hiluxmetsuri

    Kiitos kommenteista. Tuosta laipasta vielä, tuota 362:sta taitaa olla saatavana pidemmälläkin laipalla. Minkä pituinen on vielä järkevä?

    Hiluxmetsuri

    Tuota kävin paikallisessa liikkeessä katsomassa. Painavahan tuo on verrattuna nykyiseen. Muutin mieltäni ja kattelin 261:stä. Tehoa enemmän mutta painoa 700g vähemmän. Päivän mittaan tuo ero on paljon 🙂

    Petri Petri

    Tilavuus 50,5 cm3 *** 59,0 cm3
    Teho 2,8 / 3,8 kW / hv *** 3,4 / 4,6 kW / hv
    Paino 5,4 kg *** 6,0 kg
    Terälevy 32 cm *** 37 cm
    Ketjujako .325 ” *** .325 ”
    Ketjun pituus 56 lenkkiä *** 63 lenkkiä
    Vetolenkin leveys 1,5 mm *** 1,5 mm

    Yllä on vertailtu MS261VW ja MS362VW malleja.
    Mallissa 362 on 0,6 kW enemmän tehoja.
    Se jo tuntuu. Tosin painoakin on enemmän.

    jakke

    Luotettavia koneita molemmat.Kyllä niissä ihan selkeä ero on leikkuutehossa.

    Hiluxmetsuri

    Juu,

    261 on selkeästi puhdikkaampi kuin nyt hyvin käteen istuva 241, mutta painoa ei tartte lisää, sitä kun on tuossa keskivartalossakin 🙂

    Alkuasukasliike teki hyvän tarjouksen ja tuo 261 lähtee mukaan 15″ laipalla ja kahdella varaketjulla. Sitten onkin koko kalusto Stihliä. Kohta voisi Stihlin mainososasto lähettää mulle vaikka bensakanisterin ja viiloja 🙂 tai etelänmatkan 🙂

    Petri Petri

    Eikös Stihlin maahantuoja Elfving tuo nuo MS261- mallit 13 tuuman laipalla? Näin olen ymmärtänyt.
    Ilmeisesti tuo 15 tuuman laippa on special-tilaus Hiluxmetsurille?
    :~)

    Molemmat on varmasti hyviä sahoja, sekä 261 että 362. Jompi kumpi tulee mullekin, mutta vasta ensi vuonna. Pitäähän sitä olla jotain mitä odottaa…

    Hiluxmetsuri

    Juu, tuo 15″ laippa oli ihan oma erikoisuus, vakiona 13″.

    Tartten yhden pidempilaippaisen ja tässä koneessa riittää puhti tuolle.

Esillä 10 vastausta, 1 - 10 (kaikkiaan 178)