Keskustelut Tekniikka Stihl 362 ja 261

Esillä 10 vastausta, 21 - 30 (kaikkiaan 178)
  • Stihl 362 ja 261

    Onko minkälaisia kokemuksia tuosta puruntuottolaitteesta ?

    Tarkoitus olisi hankkia tuollainen nykyisen 241:n kaveriksi.

    Muutin otsikon kun muuttui tuo vekotinkin

  • Hiluxmetsuri

    Hussen tasapainoista ei osaa sanoa kun ole sellaisella sahannut, mutta varmasti erittäinkin kelpo sahoja nuokin.

    Mulle on oleellista, että vekottimet toimii. Mikään ei ole harmittavampaa kuin raahaat metsään sahan, jota saa nykiä käyntiin puoli tuntia ja joka ei sitten kuitenkaan käy kunnolla. Hermot menee tuollaisesta. Mulla on tuosta 241:stä niin hyvät kokemukset, että en kyllä ihan helpolla vaihda toisenlaiseen.

    Mutta kuten totesin, hyvin toimivia laitteita on muitakin.

    Yhtä asiaa en vain tajua: ihmiset hankkivat halvalla itselleen työkaluja, joilla ei voi oikeasti tehdä työtä. En tajua miksi kukaan hankkii tuollaisia kiinanpaskakoneita.

    Halvan hinnan tuoma mielihyvä on huomattavasti lyhytaikaisempi kuin huonon laadun aiheuttama mielipaha.

    tamperelainen tamperelainen

    Eihän näitä kiinanasahoja kukaan sellainen osta,joka töitä moottori-sahalla tekee.Kiinansahat ovat heräteostoja ja pahanpäivän varalle varastointia

    Raimo

    Vanhan rikkisen Stihlin jälleenmyyntiarvo yllätti!
    Tiukasti tingattu hinta ensin uudesta.
    Sattumoisin kerroin Vantaan myyntipisteessä, että nurkissani 20 v vanha, pytyn tulppajengoista rikkinen 024. Vien metallinkeräykseen.
    Myyjä: ”älä vie metallinkeräykseen, maksan siitä 50e, ku tarviin 024 varaosia!”

    jakke

    Noita 261:siä viedään huoltomiehen kertoman mukaan päivän sahauksen jälkeen takas liikkeeseen,epäillään liian laihoja seoksia kun saha kiertää niin perkeleesti.Säädöt on ok.Mitä tulee 362:sen suotimeen niin kopistella voi jos siltä tuntuu,itse olen viikon välein sen pessyt,eikä ole saha mennyt tukkoiseksi.

    Hiluxmetsuri

    Jaa, huomenna tuon taas näkee kun meneen puuhaamaan 261:n kanssa päiväksi. Kerron sitten kokemuksia, mutta kovin kummoista ei ole odotettavissa kun on niin uusi vekotin vielä.

    jakke

    Tarkoitin tuolla äskeisellä sitä että kyseessä ei ole mikään matalaviritteinen isäntälinjan saha,vaan tiukka ammattikone.Jota ei ainakaan siitä voi moittia etteikö kierroksia löytys.

    Hiluxmetsuri

    Nyt on päivä sahattu 261:llä. Riukuja ja muutama paksumpikin joukossa, karsimista sekä pari kunnon kuusta nurin ja pätkiksi.

    Tankillinen tuntuu kestävän, kestävän… Huomattavasti pidempään kuin 241: n tankki. Toki on eroa koossakin.

    Mutta sahaustuntuma on liioittelematta aivan sairaan hyvä. Tämä on tekijämiehen saha ( tarkennuksena: mä olen ihan amatööri ettei kukaan vaan luule mua ammattilaiseksi). Ottaa kierroksia, ei ole liian raskas kantaa. Toimii ja puru lentää.

    Markus

    Mulla on kanssa 261 VW – malli eli lämpökahvallinen. On kyllä todella hyvä ja tehokas saha verrattuna 026, joka multa löytyy myös. Varsinkin tärinänvaimennus on paljon mukavampi, kun ne 026 kumityynyt.

    Hiluxmetsurille:

    Mulla on ruvennut vuotamaan tuo 261 teräketjuöljyä ja olen paikantanut vuotokohdan öljysäiliön korkkiin. Olen pyytänyt jo kaksi korkkia takuuseen mutta ei auta, kun luulin, että vika on korkissa. Vuotaa, kun saha on käyttämättömänä pidemmän ajan. Ei ole roskiakaan tiivistepinnoissakaan, joten korkin luulisi menevän tiiviisti paikoilleen ja korkin tiivisteenkin olen todennut ehjäksi sekä virheettömäksi.

    Voisiko vika olla siinä, että täytän säiliön aukon alapinnan kanssa tasan, että tulisi liian täyteen?

    Onko sulla vastaavia ongelmia omassa sahassasi?

    topintam topintam

    Jaaps taitaa olla tyyppivika pikakorkeissa

    Ittellä kans kusasee molemmat 201 ja 261, nyt huomaa kun käyttää moottoriöljyllä terästettyä ketjuöljyä !

    Tuo öljynsäiliön täyteen täyttö on kans humpuukihommia, aina yritetään lotrata niin piripintaan ja jokatoinenkerta yliäyräiden,,

    ei se kuulkaa hyvät metsurit lopu se ööli vaikka jättää 1/3 vajaaksi,, itsehän olen ollut jo ylitäyttökuiva jo 5vuotta. Sitä ennen oli pahoja ylitäyttöongelmia,, jotenkin sain kuitenkin kasattua itseni ja olen nyt onnellisempi.

    Hiluxmetsuri

    Juu

    Öljysäiliön kun täyttää ihan täyteen ja korkitkin kun tuntuu olevan tiiviitä, niin sieltähän se kusee mistä pitääkin, eli laipan öljynsyöttöreiästä koska korkin kiinnilaitto aiheuttaa painetta. Osa öljystä tulee ihan vaan siksi, että se valuu noista putkista ittekseen lämpimässä sisätilassa helpommin kuin ulkona pakkasessa.

    Ei ole vika vaan ominaisuus. Mulla on kaikissa sahoissa ihan sama ominaisuus :).

    Oppis vaan täyttämään hiukka vajaammaksi, öljy kun tuntuu riittävän paremmin kuin bensa 🙂

Esillä 10 vastausta, 21 - 30 (kaikkiaan 178)