Keskustelut Tekniikka Stihl 362 ja 261

Esillä 10 vastausta, 151 - 160 (kaikkiaan 178)
  • Stihl 362 ja 261

    Onko minkälaisia kokemuksia tuosta puruntuottolaitteesta ?

    Tarkoitus olisi hankkia tuollainen nykyisen 241:n kaveriksi.

    Muutin otsikon kun muuttui tuo vekotinkin

  • petep

    Ostohetki lähestyy. Saman kauppiaan tiskillä Husqvarna 550 xp 50 euroa kalliimpi kuin 261 Stihl. Hintaerolla ei ole siis mitään väliä tässä kohtaa.

    Kauppiaalta kysyin ihan huvikseen että kumman itse laittaisit.No vastaus oli että ehdottomasti Stihl. No sitten kysyin että no miksi niin sanoi että ei tarvi  edes miettiä asiaa,vaan se on Stihl.Kysyin vielä että mistä mielipide niin se tulee kuulemma sitä mitä näkee ja kokee. Ja tottakai kunnollisella myyjällä on itsellä aina sellainen mitä suosittelee .Ja myyjän kannalta ei katteellakaan ole eroa mutta todella mielellään myy Stihlin eikä Huskua. Ja sitten jossain kohtaa  keskustelussa sivuttiin 543 xp:tä ja niitäkin oli tuotu takaisin kun ei oikein toimi. Ja muutamilta olen kysynyt 543 xp:stä niin pomminvarma saha.

    Nukutaan nyt muutama yö ja tehdään jonkinlainen päätös sitten, Erittäin merkkiuskonnollista tää elämä 😀

    Jätkä

    Minäkin kysyun kerran menestyvältä sahakauppiaalta mielipidettä paremmasta sahasta. Hänellä oli neljä eri merkkiä. Hän sanoi hieman yllätyksellisen merkin ja kysyin syytä: ”-Varaosia menee mukavasti”.

    Varaosissa on moninkertainen kate verrattuna itse laitteeseen ja jos tuokin kauppias saa myytyä pienkonebensat sinulle, Tilhissä palaa 50 % enemmän bensaa kuin Huskussa. Ja tämä on tieto.

    Nimetön

    Onneksi mulla on samantehonen Sthil ja Husku ettei tarvi olla jätkän tiedon varassa.

    Jätkä

    Tehot voivat olla paperilla samat, käytännössä niissä on suuri ero. Tilhin tankillinen kestää n. 50 minuuttia, HVA:n tunti viisikymmentä. Huskussa tankki on desin verran isompi. Kun Huskulla sahaa kolme tankillista, täytyy Tilhillä sahata vähintään viisi saadakseen saman tuloksen.

    Taikka sitten on tekniikassa jotain pahasti vialla.

    petep

    Niinhän siinä kävi että Stihlin  261 ostin. Reilu kolme tankillista tänään sahattu ja saha oli ihan jees. Saha oli yllättävän ”kevyt” sahata. Polttoainepolitiikka samaa luokkaa mitä 353 Huskussa. Ketjua piti kiristää kahdesti.

    Sanoisin tällä kokemuksella että Husqvarnan x-cut ketju on parempi kuin Stihlin ketju.  Otetaan ensi viikolla lisätuntumaa  ja katsotaan sitten kaduttaako  😀

    Metsuri motokuski

    Muutamilla ”hussen ” asiakkailla on viikko pilalla.

    Tolopainen

    Kaivoin autotallista esille huski 238  vuodelta -83, ei ole sahattu paljon mitään. Kun on oikukaspeli, ei lähde lämpimänä käyntiin kuin kaasuliipasin pohjassa. Mistä moinen voisi johtua?, käy kyllä tyhjäkäyntiä.

    arto arto

    Vika kaasuttimessa. Itse purkaisin sen ja heittäisin uudet kalvot ja neulan.  Korjannut muutaman samoilla oireilla ja tullut kuntoon. Kokeile kun saat käyntiin kallistele heittääkö tyhjäkäyntiä. Jos heittää vika stefoissa . Toi kalvo ja neula on edullinen.

    Tolopainen

    Noihin kaasareihin saa tiivistesarjoja tai korjaussarjan, joka on täydellisempi. Näyttää hiukan kellosepän hommalta mieluimmin ostaisin kokonaan uuden, kun tahtoo yhden kellon osista tulla kaksi, kun alkaa rokaamaan.

    Jätkä

    Kun aidon – alkuperäisen merkkikaasuttimen saa 20 -30 eurolla Ebay:sta. niin kannattaa todella harkita sitäkin vaihtoehtoa.

    Nuorempana ei tosin kaasuttimen osien takaisinlaittaminenkaan tuottanut ongelmia, mutta usein siellä kuitenin oli vika, johon ei puhdistus ja turha kalvojen vaihtelu auta, joten turhaa työtä.

Esillä 10 vastausta, 151 - 160 (kaikkiaan 178)