Keskustelut Tekniikka Stihl ms201

Viewing 10 replies - 361 through 370 (of 691 total)
  • Stihl ms201

    Onko muilla kokemuksia kyseisestä sahasta? Itse ostin ja pakko huskun miehenä myöntää että stiili hallitsee noi moottorisahat paremmin, onse vaan niin mahtava peli sahata.

  • Jätkä

    arto. Selitäppä, mitä Huskun suunnittelijat ovat suunnitelleet, kun he nimittvät tuota puhaltimen kehältä lähtevää putkea ja sen toimintaa Injectioksi? Mitä se Injectioi ja mihin?

    Tolopainen

    Kysy itse kun olet täysi uuno. Et tajunnut että tuo turbo oli vain mainostermi. Turbo moottorisahaa ei ole eikä tule. Har du en åsna eler är du en åsna. Tiedätkö mikä ero.

    jees h-valta

    On myös aika huvittavaa että minä olen jotenkin typerä jos yritän moottorisahalla vain sahata puita. Minulla ei ole pienintäkään halua tutkia tahi hutkia moottorisahan sisintä vaan teen sillä sitä mitä sillä minun mielestäni pitääkin. Sahaan puita, pienempiä ja isompia. Tänään jälleen ja edelleen toimii ja toimii. Nyt en edes viittiny tuoda sisälle vaan olkoon tuolla auton pressun alla viikon ja sitten suoraan metsään taas lauantaina.

    arto

    arto. Selitäppä, mitä Huskun suunnittelijat ovat suunnitelleet, kun he nimittvät tuota puhaltimen kehältä lähtevää putkea ja sen toimintaa Injectioksi? Mitä se Injectioi ja mihin?…….selko suomella kutsumanimi tälle.Air Injection®
    Keskipakovoimalla toimiva ilmanpuhdistusjärjestelmä vähentää kulumista ja pidentää suodatinten puhdistusvälejä.  Jonsered käyttä samasta turbo…Kumpikin on kutsumanimi samalle puhdistusjärjestelmälle. SIIS KUTSUMA NIMI

    Tolopainen

    Tuo turbo nimi oli juurikin tarkoitettu tuollaisille yksinkertaisille tekniikasta ymmärtämättömille, jotka kuvittelivat ostavansa turbo sahan.  Jossa muka  turbo antaa jotain lisätehoa kun se ahtaa ilmaa, sehän hiukan heikentää tehoa. Eikä ole mikään turbo vaan tavallinen puhallin, jollaisia on muissakin moottorisahoissa.

    Lenkopetäjä

    Nyt pitää hieman tolopan perustella miksi laskee tehoa? samanlainen vauhtipyörä ku muissaki ei se kaasutin tilaan johtava putki kyllä tehoja laske.ja jäähytysripojen kautta pääsee ilmaa kaasutintilaan vain sillonko talaviluukku auki

    Tolopainen

    Se puhallin kuluttaa tehoja kaikissa moottorisahoissa, kun puhaltaa jäähdytysilmaa. Ei ilma liiku ilman energiaa, mutta ei siihen mene kuin n.100w. Jos Jonssissa on tehokkaampi puhallin kuin muissa moottorisahoissa, puhallin kuluttaa tehoja hiukan enemmän.

    jees h-valta

    Eikös 100w:ia ole aika paljon sentään tuon kokoluokan moottorista?

    Tolopainen

    No otetaan puolet pois. Se nimittäin riippuu pyörimisnopeudesta.

    Jätkä

    Kyllä alkaa olla tilanne sellainen, kuin pikkulapselle – ikä kaksi vuotta, yrittäisi selittää vaikka rakettitiedettä. arto on sentään sen verran avannut huskua, että on nähnyt sen putken, joka kerää lähes vauhtipyörää hipoen ilmaa ja johtaa sen kiemuraista putkea pitkin kaasutinkoteloon.

    Tollo ei ole sellaista nähnyt, ja vaikka olisikin nähnyt, hän ei tajuaisi mikä se on. Meneppä arto sellaisen hieman isomman puhaltimen torven eteen, kun se on käynnissä. Jos olet selvinpäin, luultavasti tunnet, kuinka putkesta tulevan ilman paine puskee sinua vasten, eikä toisella puolen tunnu mitään. Jos kierroksia lisätään, niin tehokas puhallus työntää arton nurin. Siinä on selkeä paine-ero. Suljettuun – melko tiiviiseen kaasutinkoteloon syntyy enemmän tai vähemmän ylipainetta.

    Kesäkeleillä lämpimän ilman aukko sylinterikopan väliseinässä on kiinni ja talvella, kun halutaan antaa hieman lämminnyttä ilmaa ilmanputsariin, aukko avataan ja jopa painetaan sahan mukana tullut liuska tukkimaan ilmaputken vauhtipyörältä koteloon.

    Tuo Air Injection ei puhdista vähääkään sitä ilmaa, joka ohjataan sylinterin jäähdytykseen, vaan kaikki se epäpuhtaus, minkä siivikko imaisee, menee sylinterin ripoihin ja niistä toivottavasti läpi.

    Eihän se toki ole Turbo, vaikka Jonssin markkina-Hemmot niin väittävät, mutta ahdin se on! Kiistatta. Esim joissakin autoissakin on remmiahdin, joka mättää ilmaa imusarjaan ja samassa myllyssä saattaa olla turbo, joka alkaa ahtaa vasta kovemmilla kierroksilla. Puhutaan jopa tuplaturbosta, mutta näissä se on vain yksi ahdin ja yksi turbo.

Viewing 10 replies - 361 through 370 (of 691 total)