Keskustelut Tekniikka Stihl ms201

Esillä 10 vastausta, 421 - 430 (kaikkiaan 691)
  • Stihl ms201

    Onko muilla kokemuksia kyseisestä sahasta? Itse ostin ja pakko huskun miehenä myöntää että stiili hallitsee noi moottorisahat paremmin, onse vaan niin mahtava peli sahata.

  • Pihkakintas

    XP. Käsittääkseni tätä ns. virittämistä tarvitaan ensimmäisissä 201 ssä. Ilmahuuhtelun alkuaikoina saha reagoi kaasuun kiusallisella viiveellä. Tehoa siis oli saman verran, mutta käytettävyys oli karsiessa huono. M tronic moottorinohjaus ratkaisi tämän ongelman.

    Virittäminen sinäänsä on oma taiteenlajinsa ja kaikkia koneita on viritetty mailman ajat. Sahojen virittäminen on vielä aika halpaakin puuhaa, jos vertaa vaikka autojen, traktoreiden tai ratamoottoripyörien virittämiseen. Siinä menee aina yhden pikkustillin hinta muutamassa sekunnissa, vaikkei mikään edes hajoisi. Omalta kohdaltani tuli virittäminen valmiiksi, kun sain autokortin. Loppui Tunturin viritys…

    sitolkka

    Tunturi oli maailman heikoimpia mopoja. Mutta joo, onhan tuo ihme, että tähän päivään mennessä ei ole saatu tehtyä toiminnaltaan idioottivarmaa sahaa. Kyseessä ei kuitenkaan niin erikoinen laite ole.

    husku550xp

    Kyllähän nuo itsellä on aika varmoja olleet. Jotain kalvoja jouduttu vaihteleen huollossa keväisin.

    jask@

    Kiitos Tolopaiselle vinkistä.

    Tuossa ylempänä Pihkakintas avasi sen mitä hain sanalla ”viritys ”

    Metsuri motokuski

    Miksi se pitää vaihtaa. Minulla ainakin kaikki kuuluu yhteen nippuun puolan kanssa ainakin raivaussahoissa. Se on totta että tiukasti se on kiinni johdossa. Eihän nuo nyt niin kalliita ole vaikka vaihtaa koko paketin.

    Nimetön

    Kyllä mulla irtos raivurista se kierrejousen tapanen johdosta joka tulee tulpan nokkaan, vähän kumia mattoveitsellä auki ja kolvilla tinaa ja sikafleksiä leikkuuhaavaan ja eiku menoksi.

    Jätkä

    Se jousiviritys on sinällään aika yksinkertainen juttu, kunhan sen saa näkyviin. Asiaan pitää suhtautua niinkuin se tulpanhattu olisi johdon päällä kuin ”esinahka”, joka liikkuu vartta pitkin sisäänpäin. Jousen päästä koukkua hieman pystympään (on teräslankaa)  – ja pois, sekä hattu pois. Uuden johdon päähän päinvastaisessa järjestyksessä. Ei tarvitse tinailla.

    pikkutukki

    Ohjeet selkosuomeksi !

    Jätkä

    Minä en mistään hinnasta haluaisi neuvoa Tolloa. Mutta tässä on se hyvä puoli, että Tollo ei noita tajua. Kärvistelköön.

    Tolopainen

    Minä voin neuvoa jätkää ja muitakin, että motonetistä voi ostaa kierrettävän tulpanhatun , jossa on pieni ruuvi, jolla se ruuvataan johdon päähän. Tuolla tilhin teräslanka virityksellä voi heittää vesilintua.

Esillä 10 vastausta, 421 - 430 (kaikkiaan 691)