Käyttäjän arto kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 3,501 - 3,510 (kaikkiaan 3,527)
  • arto arto

    Meillä valmiiksi hinnoitellut alueet. kartassa taksa ja työ päivä menekki. minä yksin raivailen muut tekee muita töitä raivuita vielä 130ha ja kesälomat välissä eli jonkilaista kiirettä pitää. mut husqvarna kaataa ja minä ohjaan sillä menään hehtaari päivässä pitää mielen virkeänä.

    arto arto

    Miten palkat tippuneet vuosi vuodelta….Puppua joka vuosi nousseet ainakin meilläpäin. taitaa vaan ikä painaa tuntuu työ raskaalta. Kaataa risukkoa enämpi niin hyvin pärjää ei kukaan voi muutamasta aarista montaa saturaista maksaa. Tiedän itsekin monta metsässä istujaa valittavat vaan taksoista siinä päivä menee ei pärjää ei jne.ei ansiot ole niillä kovin suuret.

    arto arto

    Meillä kaikki KEMERA kohteita työmaat. toimin yksityismetsissä kyllä sitä pinta-alaa tulee jos miehessä löytyy liikettä ja sahan terässä nopeutta.

    arto arto

    Huskille… taksa oli ihan hyvä ei valittamista jäi muutakin kuin ylähuuli leivälle,,, laitan kännykkä kuvan kun kerkeen lukijoiten kuviin . Niin oli sahana husse 545 sillä pikkulasten terällä joskus ollut kyseisellä kohteella metsä palo ollut oman onnen nojassa 14v koivua ihan sahata asti mut kiva sahata sai siis ihan kunnolla huudattaa sahaa 4 tankkia per päivä. noin 8 tuntia…Metsuri motokuski kannon paksuus määrittää hinnan eli se puuttuu.

    arto arto

    Selvenetään päivätuotos 0.8ha ja viilasin koko kohteella 2 kertaa

    arto arto

    tärkein raivarin terässä haritus. olkoon terä kuin terävä vaan haritus puutuu niin polttaa puun poikki. itse viilasin 4.1 ha keskipaksuus poistumassa 4,6cm erittän vaikea kohde 2 kertaa päivätuotos yli 0.80ha ja urakkalla menään.

    arto arto

    viilaan 6,3 viilalla saa hyvän purukurun viilaus silloin kun tuntuu tylsälle joskus menee viikkokin 1 viilauksella.

    arto arto

    Itse vaihdan vuosittain tai ainakin seuraavana vuonna säilyy ne tehtaan lupaamat tehot ja välttyy remonteilta välirahakin jää pieneksi kun saa entisellä vielä hyvin. eli säästö ei kannata jos meinaa työskennellä tehokkaasti kysymyksessä siis 100-150ha raivausta ja vaihto.

    arto arto

    Juu tuttu 355fx oli ensimmäinen kokeilussa sahailin yhden kesän. sinä aikana meni kerran jouset kytkimestä. vaihdoin samalla uudet palat niin sitten taas kesti siinä oli muitakin ongelmia esm kytkimen pikari murtui oli liian ohutta tavaraa, ostin 345fx se oli kestävä ja suht tehokas, Nyt sitten korjattu ne heikot kohdat 555 malliin joka kestää Itse en vaihda koskaan kytkintä tai kulmuria jos ne menee sillai ettei takuu korvaa niin otan uuden sahan ei vanhoihin kannata panostaa, jääköön muitten murheiksi.

    arto arto

    Se jos arton 555 – raivari on ollut vuoden käytössä ja ainoastaan yksi kytkin on sinä aikana mennyt, niin sehän on kyllä huomattava petraus huskilta entiseen verraten……….Voi sen noinkin ajatella. mutta kytkin kestää yleensä ammattikäytössä muutaman kuukauden…..eli jos minun sahuulla kestää noin 160ha on jo saavutus eli kyseisestä kytkimestä oli painot kulunnut siksi meni vaihtoon Kuten AMMATTIMIES totesi hussella tehdeensä suurimma tilit. jos olisi muu merkki ollut raivasin vieläkin sitä testi ha määrää

Esillä 10 vastausta, 3,501 - 3,510 (kaikkiaan 3,527)