Käyttäjän Gla kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 5,841 - 5,850 (kaikkiaan 10,899)
  • Gla

    Mitä pidät motokuskin roolissa kartanon tavasta kasvattaa koivua ja sen alla luontaista kuusta?

    Gla

    Kovin on kehittymätöntä tekniikkaa. Samulin suorituksista en edes haaveile, mutta ihan luomuna saattaisin pärjätä tuolle aurinkopaneeliskootterille. Erona on vain kulkupelin hinta, minun kalustoon verrattuna ainakin pilkkua pitäisi siirtää, ehkä myös kertoa se piillä.

    Gla

    AJ: ”Ainakin minä olen yrittänyt vastata em. keinoja koskevaan kysymykseen aina kun on kysytty ja vaikka ei ole kysyttykään, sekä tällä palstalla useaan otteeseen että Facebookissa; tilaisuuden kohdalle sattuessa myös muissa palveluissa”

    Tuo on hieno asia, vain viestiä levittämällä on toivoa saada ihmiset, niin päättäjät kuin veronmaksajatkin ajattelemaan. Kommentillani tarkoitin kuitenkin lähinnä päättäjiä, jotka linjauksiaan esittelevät. Eduskuntavaalien alla haastattelemilleni ehdokkaille yhtälö tuntui olevan täysin vieras.

    Gla

    Toki lahopuun määrän ja suojellun pinta-alan lisääminen olisi hyviä asioita. Kyse ei kuitenkaan ole tuollaisista irrallisista asioista. Kyse on siitä, miten voimme siirtyä uusituvien raaka-aineiden käyttöön. Siinä tarvitaan puuta, joten oikea kysymys ei ole lahopuun määrä, vaan puun kasvun ja käytön selkeä lisääminen niin, että luontoarvot samalla paranee. Tätä kysymystä en ole nähnyt esitetyn, joten AC on täysin oikeassa.

     

    Gla

    Hiukan on onneksi ainakin vielä toistaiseksi itselleni vieraita nuo tuettuja kyytejä koskevat asiat. Huomattavasti lähempänä sydäntä on erään kaverin suoritus: Polkupyörällä Hangosta Nuorgamiin. Olisikohan sähköautolla päässyt yhtään nopeammin?

    https://www.randonneurs.fi/live/samuli-suomen-halki-2019/

     

    Gla

    Jos tarkoitat tieliikenteeseen palautuvia rahoja, on tuossa plkkuvirhe.

    Gla

    Hienoa, että luontoarvoihin halutaan satsata. Tuonhan täytyy käytännössä tarkoittaa hirvieläinten määrän leikkausta. Muuten ei luontoarvot parane. Kai vihreä ympäristöministeri sen tietää. Ellei tiedä, on siinä jo välikysymyksen paikka.

    Gla

    Jaksolliseen voi toki palata, mutta pitää muistaa, mitä siihen saakka on tapahtunut ja mitä siitä seuraa.

    Ensin on hakattu keskenkasvuinen metsä vajaatuottoiseksi, sitten odoteltu ihmettä ja kun sitä ei ole tullut, aloitettu alusta. Aikaa on hukattu ehkä 15-20 vuotta. Tuloksena on myös kannattamaton päätehakkuu ja erittäin työläs ja epävarma uudistusala, koska epäonnistunut harsintayritys on saanut heinikon riehaantumaan. Sitä taistelua riittää vielä seuraavat 10 vuotta ja on 100% varmaa, että suurin osa ei sitä jaksa. 25-30 vuoden seikkailun tuloksena on huono taimikko.

    Kannattaa siis olla varovainen, kun heittelee kommentteja jk:n keskeyttämisestä.

    Gla

    Miten muuten motokuskit taipuvat noihin 180 miljoonan kuution oppeihin? Jos olen oikein ymmärtänyt, koivun alla kasvatetaan siellä kuusta ja se pitäisi olla Suorittavan portaan mukaan erittäin huono asia korjuun onnistumisen kannalta.

     

    Gla

    Tolopainen: ”Vaikka valitsee turbodieselin se on yhtä ilmastoystävällinen kuin etanolikäyttöinen, koska biopolttoaineita  on niin rajoitetusti, että kaikki käytetään mikä tuotetaankin.”

    On aika luonnollista, että taloudelliseen toimintaan perustusvassa tuotannossa kaikki käytetään, mikä tuotetaan. Sama pätee fossiilisiin polttoaineisiin, tippaakaan tuskin on tuotannosta jäänyt käyttämättä. Mutta koska maailmalla on uusiutuvien puolella runsaasti kasvupotentiaalia, Neste ja suomalainen metsäteollisuus jatkuvasti selvittävät keinoja hyödyntää uusia raaka-ainelähteitä ja investoivat uuteen tuotantoon. Nesteen mukaan tällä hetkellä tuotanto kuitenkin pystyy vastaamaan kysyntään.

Esillä 10 vastausta, 5,841 - 5,850 (kaikkiaan 10,899)