Käyttäjän Gla kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 51 - 60 (kaikkiaan 11,754)
  • Gla Gla

    Ai niin, metsästäjäthän tuon ovat jo maininneet. Täytyy pitää kiinni linjastaan:

     

    Gla Gla

    Yle: ”Jos maata kohtaisi kriisi, voisi norjalaisen kasvatuslohen ja tonnikalan tuonti tyssätä nopeasti. Jos kalakantojen tila on heikko ja ne pysyvät uhanalaisina, niistä ei ole ravinnoksi kriisiaikoinakaan, Vilhunen [WWF::stä] kertoo.”

    Huoltovarmuus on päivän sana, jolla perustellaan vaikka vaelluskalojen esteiden poistamista. Saa nähdä, milloin luontoväki hoksaa runsaan valkohäntäpeurakannan olevan huoltovarmuustekijä.

    https://yle.fi/a/74-20163389

     

    Gla Gla

    Koirille aiheutuva uhka metsästyksessä ja tietysti myös koirien koulutuksessa eli tarkoituksenmukainen metsästys. Jos aletaan puuhastella susipantojen, seurantajärjestelmien ja droonien kanssa, siihen se metsästykseen varattu aika kuluukin.

    Gla Gla

    Puhutaan sitten droneista tai pantasusista, turhaa työtä ja kustannusten aiheuttamista, mikä vie resursseja itse asiasta.

    Gla Gla

    ”Koirien ajautumista riskialueille voisi väitöskirjan mukaan vähentää gps-pannoittamalla eri laumojen susia ja tarjoamalla siten metsästäjille tietoa laumojen sijainneista.”

    Voi itku. Taas joku keksii, miten saadaan lisää tuottamatonta työtä tähän yhteiskuntaan, jossa muutenkin ylensyödään velaksi. Väitöskirjassa, jotta sillä saa tohtorin hatun, pitäisi kertoa myös, mistä löydetään sampo, jolla kaikki nämä keksinnöt rahoitetaan.

     

    Gla Gla

    ”Vilkkaan liikenteen seassa joka säällä pyöräilyä voidaan kutsua jopa urheiluksi ja ihan monessakin mielessä.

    ….ja Siitä tulikin mieleen… PUKEUTUKAA VÄRIKKÄISIIN VAATTEISIIN PYÖRÄILLESSÄNNE!!! PARANTAA KUMMASTI ELINAJANODOTETTA!”

    Ja maantiellä tehokas ajovalo eteen päivälläkin.

    Pyöräilijä todennäköisesti kehittyy pyöräillessään myös autoilijana. Osaa nähdä liikenteen muustakin näkökulmasta kuin auton ratista.

     

    Gla Gla

    Suorittavan kilometrikuluissa taisi olla huolto- ja korjauskulut mukana. Jos autoon vertaa, pitää siihenkin ottaa mukaan vastaavat kulut. Ja ilman vakuutusta auto ei liiku metriäkään toisin kuin pyörä.

    Sähköpyörästä en tiedä, mutta laadukas luomupyörä on siitä mukava, että kohtuuhintaisilla korjauksilla siitä saa vuosienkin kuluttua paremman kuin uutena. Itselläkin on yksi 90-luvun pyörä käytännössä uudestaan rakennettuna laatuosilla. Heikkolaatuiseen runkoon ei tietenkään tällaista kannata tehdä ja jos joutuu hankkimaan osat suomalaisesta kivijalkaliikkeestä ja teettämään työt siellä, kannattavuutta ei tietenkään kannata miettiä. Kun pyörä näyttää edelleen vanhalta ja epäseksikkäältä, mikäs sen hauskempaa kuin tieto sen ominaisuuksista, jotka ei tosiaan näy ulospäin.

     

    Gla Gla

    Suomalaisuus on aika venyvä käsite tuossa, mutta toivottavasti pyörä vastaa odotuksiasi. Erityisen hienoa on se, että ylipäätään hyppää pyörän selkään.

    Gla Gla

    Minkä pyörän hankit?

    Omien kriteerien mukaan kelvollinen luomupyöräkin maksaa herkästi tonnin. Hybridin voi saada vähän alle sen, mutta käyräsarvinen 1500. Toki sähköpyörässä ei ole niin väliä, onko runko tehty vesijohtoputkesta, vanteet ratakiskoista ja renkaat umpikumista, kunhan vahvuutta on tarpeeksi. Ehkä silloin hinnan saa painettua alle tonnin. Moottorin merkkiä ja mallia tuskin kannattaa edes kysyä. Ja akun latauksessa muistaa kaikki pelastuslaitoksen varoitukset.

    Joskus vuosia sitten, kun aloin pitkän tauon jälkeen pyöräillä ja suunnitella vanhan teinivuosilta olevan Terässiiven retkipyörän korvaamista uudella, kuuntelin paikallisen pienkonekauppiaan puheita pyöristä. Kuulemma vain Tunturilla olisi jälleenmyyntiarvoa. No, aloin tutkia markkinoita ja kiersin jatkossa tuon liikkeen pyöräasioissa kaukaa. Raivurin ja moottorisahan + varusteita ja tarvikkeita sieltä olen ostanut ja voin ostaa jatkossakin.

    Gla Gla

    ”Äänestäminen vaaleissa on eri asia kuin esim. mielipidekirjoitusten määrä lehdissä. Tai niiden blokkaaminen. Älkää nyt unohtako Ylen sunnuntain kansanradiota valtio- ja kuntatason päätöksenteon perustana.”

    Taitaa olla kipeä aihe, kun Leenan ja Hussen taktiikka on käytössä Hannallakin.

    Kansanradioon soittajat äänestävät heidän muodostamansa mielipiteen perusteella.

    Olen huomannut, miten uutiset vaikuttavat mielipiteeseen. Esimerkkinä erään teoriassa ihan fiksun tuttavani mielipide jk:sta. Tämä toisteli Ylen uutisen jälkeen jk:n hienoutta ja hämmästeli avohakkuun yleisyyttä. Metsänhoidosta kaveri ei tiennyt mitään ja siksi uutinen varmaan ajatuksia muokkasi.

    Miksi meidän ajatteluun yritetään vaikuttaa syöttämällä sopivia uutisia ja miksi tällaista pidetään haitallisena, jos se ei mielestäsi sitä ole? Onko ihan ok käyttää TikTokkia uutiskanavana? Miten ulkomailta johdettu vaikuttaminen tapahtuu, jos uutisten valikointi ei sitä ole?

    Ylen tapa uutisoida ympäristöasioista on ihan sama asia, vaikkei olekaan ehkä mittakaavaltaan venäläiseen tai kiinalaiseen toimintaan verrattavaa. Siksi on hämmentävää ja surullista, että Suomesta löytyy vielä tätä asiaa vähätteleviä henkilöitä.

Esillä 10 vastausta, 51 - 60 (kaikkiaan 11,754)