Käyttäjän Gla kirjoittamat vastaukset

Viewing 10 replies - 7,121 through 7,130 (of 10,897 total)
  • Gla

    Mittauksen mukaan maavaraa tosiaan 19 cm, tavaratilaa välipohjan asennosta riippuen 220 tai 270 eli ihan normaalia pikkuautoluokkaa. Kulutus maantieajossa 5,5 l/100 km (76 km/h), vamistajan ilmoittama maantiekulutus 4,3 l/100 km. Testiautona Arona 1,0 EcoTSI 115 Excellence, renkaat 205/55-17.

    Kehuja auto sai ajettavuudesta kaupungissa ja ajovaloista. Moitteita ikkunoiden huurtumisesta (välillä tuulilasi huurtui eli automatiikka ei pelaa kunnolla) ja siitä, että takapenkillä ei ole valoja. Esim. turvaistuimen kanssa pelaaminen on hankalaa, kun ei näe. Etenkin maantieajossa ongelmana oli lähinnä rengastus. Continentalin kitkoilla auto oli uraherkkä ja nuljui omituisesti, mutta Nokian kitkoilla ilmiö hävisi.

    ”Sinällään hiukan ihmettelen harrastelijan kommentin suhteen sen ehdottomuutta.”

    Kyse on siitä, että harrastelija (tai puuki) ei osaa nähdä asioita muiden kuin itsensä näkökulmasta. Heille neliveto varmaan on ehdoton, mutta 2 miljoonalla ajokortillisella on kovin vaihtelevia kriteereitä autolle ja toisen puolesta on vaikea niille oikeita painotuksia antaa. Itsekään en nelivetoa kaipaa, koen sen lähinnä hankintahintaa ja ylläpitokuluja kasvattavana asiana.

    Gla

    Jees, tuo korotettu Ibiza/Polo/Fabia eli Arona on jo uusimman TM:n testissä ollut.

    Katumaastureiden nelivetojärjestelmät on pääosin sitä luokkaa, että edes nelivetoisena maasturista puhuminen on höpöilyä. Kun hiukan päästään vaativampiin olosuhteisiin, järjestelmä ei kestä siitä aiheutuvaa rasitusta, vaan suojapiirit pudottaa sen pois päältä ja auto muuttuu kaksivetoiseksi. Tai lukottomuudesta johtuen oikeastaan yksipyörävetoiseksi.

     

    Gla

    Ja Helsingin omia ongelmia ratkotaan ydinvoimalla.

    https://www.hs.fi/tiede/art-2000005563500.html

    Gla

    ”Tarkempaa mekanismia ei ole kuitenkaan vielä saatu selville.”

    ”Tutkimus osoittaa laaja-alaisten kansallisten ja kansainvälisten ekologisten seurantojen suuren arvon pitkäaikaisten ympäristömuutosten ymmärtämisessä.”

    En nyt ihan Antonin lailla ala tuomita, kun en asiaa tunne. Ihmettelen silti lainauksissa olevan asia yhteyttä toisiinsa.

     

    Gla

    Uskotko tuohonkin? Että myyjä paalaisi kymppitonnin auton.

    Gla

    Vaikka kaikkia asiaan liittyviä taustoja vastaan tilanne ärsyttääkin ja kun lisäksi uudessa tieliikennelakiehdotuksessa poliisille jää harkintavalta onnettomuustapausten syyllisyyskysymysten tutkimisesta tai tutkimatta jättämisestä, olen samaa mieltä Tanelin kanssa.

    Gla

    ”Tämä Volvo nyt oli vain esimerkki älkää siihen takertuko. Osoitus miten paljon laadukkaamman ja ominaisuuksiltaan paremman auton voi 35k € saada.”

    Tottahan siihen takerrun, kun sellaisen olet esittänyt. Vai tarkoitatko, ettet ota vastuuta sanomisistasi, jos niistä löytyy heikkous?

    Missä muuten osoitit, että käytetty Volvo on paljon laadukkaampi ja ominaisuuksiltaan parempi kuin Jessen auto? Et niin missään, joten jätä mielikuvituksesi tuotteet sivuun näissä jutuissa. Joku voi pian luulla, että uskot uniisi.

    Jätkä sanoi autojen paremmuusjärjestykseen laittamisen olevan helppoa, muttei silti pystynyt sanomaan minulle tämän hetken markkinoiden parasta autoa ja on ainakin jälkimmäisen asian suhteen täysin oikeassa. Tarkoititko siis, että sinulle Volvo olisi ollut parempi valinta kuin 3008 Pösö? Siinä tapauksessa älä sotke Jesseä tähän asiaan millään tavalla.

    Gla

    Ensihuolto on monista jäänyt pois jo 20 vuotta sitten.

    Itse en kuoaakaan tolopaisen mainitsemista ole ajanut, mutta veikkaan molempien olevan riittävän hyviä ajettavuudeltaan eli siitä ei valintakriteeriä tule.

    Kestävyyden eroja on vaikea arvioida. Volvot ei ole maineeltaan ongelmattomimmasta päästä, eikä tuollaisen auton korjaaminen halpaa.

    Gla

    ”Tonnilla voi kuitenkin saada auton, jolla ajaa pienillä korjauskuluilla jopa 5 vuotta. Tietysti onneakin pitää olla hankinnassa mukana.”

    Todennäköisyydestähän on se on kiinni ja tietysti ajomäärätkin vaikuttaa. Voisi minunkin autoni mennä vähillä korjauksilla vielä pitkään, mutta kun kilsoja kertyy keskivertoon verrattuna 2…3-kertaisesti vuodessa, en ala tällaisella asialla lottoamaan. Toki seuraavan katsastuksen lähestyessä täytyy asia vielä arvioida uudestaan, muttei siinä hyvälläkään tuurilla elinkaarta enää paljon kannata jatkaa. Sen verran on näitä tyyppejä tullut seurattua, jotka suosii ”hyviä ja halpoja”. Vapaa-aikana on muutakin tekemistä kuin korjata autoa, vaikka sitten Motonetin muutaman euron osilla menisikin.

    Gla

    ”Taloudellisesti ajateltuna olisi järkevintä ajaa alle tonnin autolla…”

    Oman autoni jälleenmyyntiarvo lähestyy noita lukemia Ainoa vähänkään pitemmän tähtäimen järkevä ratkaisu on alkaa suunnitella vaihtoa. Ylläpitokuluissa on alkamassa huikea nousu viimeistään seuraavan katsastuksen lähestyessä, eikä ylläpito ole tällöin enää taloudellisesti kannattavaa. Jatkuva vaihto tonnin autosta toiseenkaan tuskin on kannattavaa.

     

Viewing 10 replies - 7,121 through 7,130 (of 10,897 total)