Käyttäjän Jätkä kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 10,391 - 10,400 (kaikkiaan 15,483)
  • Jätkä Jätkä

Automatiikka tekeekin herkästi raakkia, kun se ei näe vikoja.

Jätkä Jätkä

Muljahti mieleen epäilys, kun luin tuon oksapuun kommentin. Minulla on ”tilan kummallakin pitkällä sivulla tie. Toinen on ”ikivanha” tie, joka on rajalla, mutta en tiedä, onko raja keskellä tietä vai miten.Kivipyykit on kuitenkin tien vieressä.

Toinen on tuoreempi – ns metsäautotieksi tehty, mytta naapuri on sen ilmeisesti tehnyt omin varoin. Myös sen pätkän kivipyykit on jopa tienojan ulkopuolella, minun puolellani.

En suin surminkaan halua alkaa mihinkään tarkistusmittauksiin rajalinjan paikasta, minesta on yhdentekevää, onko raja muutaman metrin sivussa vai ei.

Kolmas raja ja naapuri onkin sopiva mies, joka sanoi, että hakkaa lepät pis rajalta, jos viitsit, mieluummin reilusti raja auki.

Ne pyykit kyllä löytyy.

Taneli. Tulisiko niistä rasitteiden poistamisista sinulle kustannuksia?

Jätkä Jätkä

Pieni vika, mutta Harjavallassa on kyse suuresta. Kyllä sahauksesta pitää olla kanttia sanoa, jos se on sen näköistä, ettei siitä tule mitään, muuten opetuslapsista tulee myöskin nysvääjiä, joiden saha ei määkäise kunnolla, eikä puru lennä.

Kyllä Kurussa ihan kiva koulu on, mutta konepuolen porukat istuvat autoissa ja nuotiolla 3 / 4 :s osaa ajasta, joka kirjataan harjoitteluksi. Lisäksi siellä annetaan automatiikan hoitaa katkonta, jolloin kuituprosentti nousee korkeaksi.

Jätkä Jätkä

Noista auton varusteista – Pösön kohdalla pitänee puhua lisävarusteista, koska Jeessi mainosti ruksanneensa loppumattoman määrän varustelistasta uutuuteensa ja nehän siihen sitten haeskeltiin kiinasta.

On väärin verrata runsailla lisävarusteilla sokeroitua autoa järkevämpään perusvarusteltuun, jossa ei ole niin paljoa turhuuksia.

Toisin kuin Jeessillä, olen henkilökohtaisesti jättänyt esim autostereoiden kuuntelun käytännössä kokonaan käyttämättä. Joskus kun emännän kanssa olemme liikenteessä, hän laittaa jotain mieleistänsä musiikkia tai mukavaksi kokemansa kanavan soimaan.

Silloin käytän sitä osiota. En halua räplätä koko aikaa jotain vimpainta ja muistella, miten se nyt olikaan. Kyllä minulla on ohjauspyörässä kaukosäätimet joihinkiin toimintoihin, mutta harvemmin niitäkään käyttelen.

Minulla kantti kestää ajella vaikka vähän vanhemmallakin  – tai halvemmallakin autolla ihan päivänvalossakin, en perusta siitä, mitä joku mäntti letkukauppias ajattelee.

Jätkä Jätkä

Niin: Kyllä Esson Parlamentissa on myös tietoa, eikä kaikkien aivoja ole marinoitu alkomaholilla, vaikka siellä on niitäkin joukossa, jotka olivat lahjakkaita asentajia ja jopa autokilpailujen ja muidenkin konejuttujen kanssa tekemisisssä, kunnes harrastus vei voiton.

Siellä myös paikallispolitiikka tulee hoideltua ihan jengoilleen, mutta siihen nämä Jesset eivät ole pystyneet vaikuttamaan.

Meillä ainakin Esson paikalla on tuo mainittu ABC, mutta samat asiantuntijat siellä kai on. Minä en ole siinä jengissä ollut, mutta he ovat harmittomia heppuja noin yleensä ottaen.

Jätkä Jätkä

Olen nähnyt erilaisia menetelmiä. On rautalangasta tehtyjä, taskukelloja ja sitten tuo varpu.  Kaivoa en ole nähnyt, joka olisi tehty niiden perusteella, mutta kyllä niitä varmasti on.

Jätkä Jätkä

Eipä kukaan oikea metsuri sahaa tavallasi ”Nylkyttämällä”. Ei ainakaan ne, jotka minä olen käsitellyt, eli kaikki jos laskee, mennään yli tuhannen metsurin.

Jätkä Jätkä

”Kiekottajat sahasivat ( varsinkin se toinen) – kuin eivät olisi koskaan ennen sahanneet moottorisahalla. Jos kiekotus edellyttää moista sahaustyyliä, niin varmaan perusteltiin asia bensiinin jatkuvalla ravistelulla sahauksen aikana?

Jätkä Jätkä

Sekään ei ole Suomalainen keksintö. Toivottavasti saamme alkaa sitä tekemään.

Jätkä Jätkä

Lautojen ja lankkujen päiden halkeamisen estämiseksi tuo vahaus on hyvä keino, mutta myös keinoksi on suositeltu sitä, että kun laudat pannaan ”rimanippuun”, niin niiden päiden suojaksi pannaankin neljän tuuman laudanpätkä riman asemasta ja jos nippu on ulkona, osa laudan reunasta ulommas, jolloin se varjostaa lautaa / lankkua.

Puusepänliikkeessä laittoivat tuoreen sahatavaran kuivausuuniin. Silloin tavara ladotaan umpivarveihin ja nipun molemmat päät tehdään tasaisiksi.

Peräseinässä ja etuovessa oli paksut superlonit, joilla päät suojeltiin liian nopealta kuivumiselta.

Oikein vaativaan tarkoitukseen sahatavara suojataan auringonpaisteeltakin – pannaan heti uuniin. Ettei tule hiushalkeamia. Paras kuivausuuni on lauhdekuivaamo, jossa ei synny turhia halkeamia lautoihin tai lankkuihin.

Tervaleppä, Haapa ja Koivu pitää sahata koivun mitoille, koska kuivumisvaraa pitää olla paljon enemmän kuin Männyllä tai Kuusella.

Esillä 10 vastausta, 10,391 - 10,400 (kaikkiaan 15,483)