Käyttäjän Jätkä kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 10,401 - 10,410 (kaikkiaan 15,483)
  • Jätkä Jätkä

Joissakin automerkeissä / malleissa saattaa olla joitakin ns. lapsentauteja, joiden olemassaoloa ei tavan tallaaja edes huomaa. Myös jokin merkki saattaa saada sellaisen ostajakunnan, joka ei merkkihuoltoihin halua kantaa vähiä rahojaan.

Silloin saattaa useinkin jäädä jokin halpa, mutta esein liian nopeasti kuluva osa väliintyä ja katsastuksessa inssi kokeilee sen kohdan ihan heti.

Minulle tuli Pösön suosikkimalli ja minun huolekseni jäi sen katsastuttaminen. Ajossa ja kolinassa ei huomannut mitään, mutta kokenut asentaja väänsi heti etutukivartta rengasraudalla ja siellähän oli väljää. Pikkuremontti, kumipuslan vaihto, mutta pumerangi olisi tullut katsastuksessa.

Nyt kun käväistiin auto läpi ja vaihdettiin öljyt jne, niin halpa homma eikä tilastoon tullut miinusta.

Nyt Pösö menee niin perusteellisesti Etelä-Suomessa ja kuski on tyytyväinen – ainakin huippupieneen kulutukseen = n. 4 litraa satasella dieseliä.

Jätkä Jätkä

Jos maahantuojan ohje on hemputtaa sahaasamaan malliin kuin sahaisi rautasahalla ratakiskoa, niin olisi maahantuojankin syytä kokeilla muita tapoja.

Vakolan testaajat luennoivat sahojen testituloksista ja siinä painui korvan taakse, että nopein leikkuu saadaan koneella, joka ei hemputa vähääkään, vaan terä ja saha laskeutuvat samassa tahdissa ja kulmassa alusta loppuun.

Asialinjalla 🙂

Jätkä Jätkä

Jos hirvi haetaan maiden läpi traktorilla tai mönkijällä, eikä tule vahinkoa, niin mistä sitä korvausta pitäisi saada?

Jätkä Jätkä

arto: -Ei myöskään artolta, jonka mielestä kaikki huskun mallit ovat ammattimalleja………..Hu hu ompas taas kuvitelmat……..Kurkkaa husqvarnan sivulta valitse ammattimallit samoin jonseredin sivuilta…..En ole koskaan väittänyt että kaikki olisi ammattimalleja. Jos niin kuvitellaan on tieto sahoista kyllä täysi =0

Oo`kin näkyi savonmaassa heränneen. Kyllä sinä pitkän rimpsun ilmoitit HVA:n ammattisahoiksi taannoin, mutta totuus on, että se lista on satumaisen lyhyt, mistä ammattimetsurin kannattaa sahansa valita. Sama on ollut aina myös Jonssin myyntikuvaston sahamallien kanssa. Ehkä kymmenen prosenttia sahoista on kelvollisia oikeaan hakkuutyöhön, joksi ei voida laskea myyntipäällikön kanssa tehtyä kiekkojensahausta, joka suomeksi sanottuna oli nylkyttelyä.

Jätkä Jätkä

Joillekkin oma maa on jotain ”pyhää maata”, jota ei saa kukaan sivullinen edes kävellä.

Järki käteen ja harkintaa, onko tapahtunut vahinkoa. Tietenkin koneilla liikkuminen ja jopa pientenkin puiden mahdollinen turmeleminen on syytä etukäteen sopia ja vaikka puhua rahallisestakin korvauksesta. Minä en kuitenkaan katsoisi pahasti, jos joku hieman käy minun puolellani. On kyllä käynytkin ja tehnyt ajouran pätkän juuri harvennettuun metsään. samoin varastopaikkaa ovat käyttäneet.

Nytkin on yksi kuorma purettuna minun – lähes pihakoivikkoon, mutta urakoitsija oli huomannut ”virheen” ja sanoi siirtävänsä kasan oikealle puolelle tietä. Sanoin kyllä, että -Sen väliä.

Minusta vahingonkorvausta ei kannata vaatia, jos vahinkoa ei ole tapahtunut

Jätkä Jätkä

Jos hankkii Noista parhaista merkeistä ”maatilamallin”, ei voi kovin tyytyväinen olla, jos ihan oikeasti pitää hakkuulla töitä tehdä.

Vaikka tuo malli toimisikin ”ihan hyvin”, niin jo huippukierrokset jäädessään parituhatta oikeasta ammattimallista, tekee aikamoisen loven tilipussiin.

Olen joskus maininnut, että esim Huskulla ei ole montaa ammattisahaa. Ei ole Jonssillakaan, eikä Tilhillä.

Tällainen talvikeli erottelee nekin toisista vielä tehokkaammin.

Nyt olisi oiva tilaisuus asiaan paneutua, jos haluaa valita parhaan sahan seuraavaksi. Sahaa tosissaan tarvitsevan ei pitäisi tuijottaa liikaa sahan hintaan, vaan sen käyttövarmuuteen,

Joskus joku mainos oli: Kysy heiltä, joilla jo os sellainen.

Siksi esim Huskua suunnittelevan ei pitäisi mielipidettä kysyä esim Tilhin sahaajalta, eikä ainakaan Jeessiltä eikä Tollolta, ei myöskään artolta, jonka mielestä kaikki huskun mallit ovat ammattimalleja.

Minä olen kertonut vain sen, minkä tiedän – en sellaista, mitä vain kuvittelisin. Se erottaa miehet haaveilijoista.

Jätkä Jätkä

Koko viikon on meidän pienessä kaupungissamme liikkunut tiekarhu höyläten kaupungin väyliä ihan ammattitaidolla.

Oli niin pahasti teräsjäisellä polanteella moni katuosuus, että vielä jäi muutaman sentin jääkerros raiteiden ulkopuolelle. Saas näkee, vetääkö vielä uudestaan nuo pahimmat paikat.

Kyllä tiekarhu on kyvä peli, pitäisi niitäkin vähäisiä koneita työllistää sen verran, että omistajien kannattaisi niillä yrittää ja pitää hyvässä iskussa.

Kesäisinkin tienpinnan viimeistelyssä ja kuoppaisen pinnan tasoituksessa kone on ihan lyömätön.

Jätkä Jätkä

Etpä sinä Tollo siellä tainnut mitään muuta oppia, kuin lusmuilemaan.

Tosin silloin kun Tollo opintiellä taapersi, miesopettajat olivat sodan vaurioittamia miehiä, joiden siirtämää traumaa mm. Tollo potee kuolemaansa asti.

Jätkä Jätkä

Hiluxmetsuri:-Mulla olisi yhdessä vetisessä paikassa tusinan verran viivasuoria n.30 metrisiä oksattomia tervaleppiä. Mahtaisivatko kelvata minnekään?

Kun ne ovat noin pitkiä, ne ilmeisesti ovat myös järeitä. Jos luonto kestää, niin kysäise ensin MHY:ltä: ”Onko tietoa”.

Seuraava vaihtoehto olisi ottaa esim Puukeskus – tai mikä sen nimi nyttemmin on – puoleen ja kysyä ostavatko sahatavarana ja mikä on hinta / mitat? Puusepänliike voisi olla hyvinkin kiinnostunut. Tuosta tulee sellainen määrä sahatavaraa, että luulisi kiinnostavan kaikkia alan yrittäjiä.

Vaikka ne tekisi itse tukeiksi, sahauttaisi ja höyläyttäisi paneliksi taikka 28 x 95 – 120 milliseksi laudepuuksi, niin alkaa olla kuutiohinta kohdallaan.

Jätkä Jätkä

Jeessi:Tähän väliin sitten sopii juuri tätä elintasoimagonsa nostajaa sun muuta pientä yrittäjää joille se auto antaa egoa ja premium erityiskiksejä. (Taaskaan en puhu itsestäni)

Kenestäköhän Jeessi puhuu – jos ei itsestään?

Onhan tietysti sekin mahdollisuus, että hän on kaiken tähänastisen valehdellut, eli kusettanut meitä oikein kaksinkäsin.

Esillä 10 vastausta, 10,401 - 10,410 (kaikkiaan 15,483)