Käyttäjän Jätkä kirjoittamat vastaukset
-
Olen aina luullut, että täydellistä Idioottia ei ole olemassakaan, mutta huomaan erehtyneeni!
Sehän olisi sellainen, mutta yksi asia on varma: Se ei toimi!
Katsoin netistä uuden ihmekeksinnön tekovideon. Kaveri teki sähkömoottorista ja auton laturista laitteen, jolla sai aikaan 230 Voltin jännitteen ja virtaa tarvittaessa 10 000w.
Sähkömoottori pyöritti laturia ja laturi antoi virtaa sähkömoottorille. Pistorasiasta otettiin sähköä rälläkkään ja porakoneeseen yhtä aikaa.
Koneikko nykäistiin käyntiin pyöräyttämällä laturia niin, että sähkömoottori sai voimaa – ja siitä se lähti. Mitään virtalaitteita ei ollut lähimaillakaan.
Käytännössä ilmaista sähköä jopa rajattomasti.
Anneli. Kun ensimmäisen kerran – Se oli munuaissyövän alussa, – otin Panagodin, tuntui, että Hellurei!, ei ollut kipua, eikä oikein pysynyt pystyssä, mutta ihan kiva oli olla. Ajattelin, että koukkuun jäin. Suurin odotuksin nappasin säädetyn ajan kuluttua toisen, paskat -se auttanut mitään. Ei minkäänlaisia tuntemuksia.
Nyt olen sellainen käyttäjä, että ennenkuin aloitan tekemään mitään ihan oikeasti, otan miel. puoli tuntia aikaisemmin kaksi tabua. Niiden teho loppuu noin 2,5 tunnin kuluttua, eli tehoaika kaksi tuntia. Saan ottaa niitä kuusi kpl / vrk, max kahdeksan. En käytä niitä kuin joskus harvoin, täytyyhän myytäväksikin jäädä.
Tolopainen. Piru vieköön, kun paljastit minun pisneksen. Sisäänostohinta on vajaat 2 snt/ pilleri. Ulosmyynti vähittäiskauppiaalle on 100 € / 10 kpl. Kyllä tuollakin kaupalla konjamehussa pysyy. Minulla on n. 6 – 8 eri klääkäriä, joilla uusitan reseptin. Yksityislääkärit ottavat 15 €/ uusinta.
Ajokortin uusinnassa tuli kyselyä Panacodista, ne kun ovat KELA:n tilastoissa, mutta siitäkin luovittiin. Täytyy varmaan tulevaisuudessa ajella ilman korttia.
On joillekin aivan mahdotonta ymmärtää, että saadakseen verovähennyksen esim korjuukustannuksista, on maksettava korjuukustannuksista jotain ja maksusta täytyy olla esittää kuitti. Jos siis haluat saada tonnin vähennyksen hankintakustannuksista, sinun on maksettava tonnin edestä hankintakustannuksia.
Jos tuo tekee autuaaksi, niin minä olen ihan vapaaehtoinen laskuttamaan sinua ja kirjoitan kuitin, jossa on laskutusperusteet vaikka ihan mille tahansa maksulle. Anna tulla vaan – rahaa, minulla ei ole vielä tili täynnä.
Tolopainen:”Jos joku ei tajua, miksi kipulääkkeet kannattaa ostaa reseptillä, sille ei tietenkään mitään voi.”
Jos vaivautuu lääkäriin asti kioulääkkeen takia, kannattaa pyytää Panagodi – resepti. Minulla on selkäkivun takia kahden vuoden resepti, jolla saan aina kolmen kuukauden välein 600 kpl Panagodeja.
Tosikipuun voi saada myös lääkkeen, joka on satakertaa voimakkaampaa. Käytännössä lähes ilmaiseksi.
Joovaan:”teen hankintakauppaa ja kuittaan kaiken mitä hankintakauppa tarjoaa. Hyvästä leimikosta aina paremmin.”
Tuo ei kai pidä paikkaansa, koska Pystyhinnan ja Hankintahinnan ero hyvässä tukkileimikossa on korkeintaan pari euroa – jopa niinpäin, että hankintatukista maksetaan pari euroa vähemmän kuin pystytukista.
Huonossa leimikossa (= risuryteikössä) kantohinta jää tosialhaiseksi, siinä hankintapuusta maksetaan sama normaali tienvarsihinta kuin hyvänkin leimikon puista.
Tosihuonoa leimiikkoa ei osta kukaan, eli niissä voi hankintatyön arvoksi laskea koko tienvarsihinnan, vaikka silläkään rahalla tuskin urakoitsijaa saa töihin, eli siinä risukon omistaja antaa puut ja tukon seteleitä saadakseen leimikon hoidettua.
Urakoitsijalle maksamansa ALVit hän tietenkin voi anoa takaisin, mutta tuloksi ei niitä täysijärkinen voi laskea.
Hyvässä ammattisahassa, jos se on kunnossa – Ei tarvitse suuttimien kanssa puuhastella alvariinsa. Uudessa sahassa pitäisi hienosäätö tehdä kerran – pari. Meillä on ollut aika usein tilanne, että kun saha on seissyt kylmässä varastossa talven yli (R-sahat), niin joidenkin suuttimia pitää säätää. Ne ovat olleet roikkumassa seinällä naulakossa teräpää alaspäin.
Vastaavasti M-sahoissa tulee syksyllä, kun alkaa hakkuukoulutus, vaihe, jolloin kylmässä varastoidut sahat otetaan käyttöön ja jotkut vaativat säätöä.
Syy lienee kaasuttimen kuivuminen ja jotain on bensiinistä tai öljystä jäänyt suuttimiin.
Olen sitä mieltä, että ammattisahoissa normaalisti huollon tarvetta on vain: Tankin suodattimessa, bensaletkussa, neulaventtiilissä, sytytystulpassa ja vetorattaassa.
Muuten huolellinen käyttäjä pitää sahan niin hyvin, että sitä ei tarvitse jatkuvasti rassailla.
Perko. Sehän on mahdollista, mutta sen ehtona on, että puunmyyjä on ensin maksanut ALV:n .
Sellaista ei voi plauttaa, jota ei ole mennyt. Tähän perustuu esi Meno – Paluu kuljetus tai -Matkalippusysteemi.
EDIT
Visakallo. Juuri siksi Venäjä on hajoitettava kymmeniksi yksiköiksi, joita hallinnoimaan valitaan emomaa, jonka asettama päämies toimii kuin kuvernööri tai presidentti emomaan alaisena.
Siis siirtomaiksi pitää ryzzänmaa pilkkoa.
Sotakorvauksia ei Venäjän tarvitse maksaa, ne otetaan siltä korkojen kanssa, vaikka siihen menisi iäisyys.