Käyttäjän Jätkä kirjoittamat vastaukset
-
Entäs sinisillä nauhoilla? Mitä niillä oli merkattu?
”Tuossa komppaan Jätkää,Tranporter on hieno ajettava,henklöautomainen.Käytettynä hankittu – ylläpito – ei ole halpaa.Eikös siinä 2,4 ollut jakopään rattaissa(?) ongelmia”
Ei ole havaintoja jakopään huolista, paitsi Yhden diesel-Passatin kampiakselin päästä irtosi pultti kesken matkanteon ja auto jäi tienpäälle. Takuu korvasi.
Kannattaisi kuitenkin funtsata hieman sitäkin, että Poliiautot ovat järkiään Transporttereita – ja siellä autojen hankinnasta vastaa Valtion hankintayhtiö Hansel, jolla on mittava autojenkin vertailu – ja koeajo-ohjelma.
Eivät he hanki autoja pelkästään värin tms perusteella, kyllä siihen on vankemmat pohjatiedot.
Kyllähän Metsolan miehen joustoliikkeet ovat vahvasti liioitellut. Ehkä takaraivossa oli muistutus, että ”takajalka” pidetään linjalla, kun liikutaan viipaletta edeten.
Nyrkkisääntöhän on, että sahaaja kulkee suoraan ja poikkeaa siitä VAIN askelen verran sivuille ja tässä tapauksessa sahaaja ottaa puolentoista metrin sivuaskeleita.
Olen pitänyt kaistan MAX-leveytenä kolmea metriä, eli sen, minkä sahalla yltää kummallekin puolelle takajalan pysyessä viivalla. olisi kivä nähdä Juha Mieto kurkottelemassa, varmasti yltäisi kahteen metriin.
Kannon korkeutta jotkut moittivat, mutta sehän on lähinnä makuasia, kun kantoon vain ei jää eläviä oksia. Itse olen käyttänyt ohjeena ”katkaistaan siitä korkeudesta, josta se on helpoin tehdä.
Toki jos ”Rypäleet” jää kantoon kiinni, niin eihän se mukavaa tee tuollaisessa kaskessa kulkiessa.
Minulla on kokemusta vain 2,4 litraisista Transporttereista, eikä niiden öljyjä tarvinnut tarkkailla koskaan.
Pakujen kohdalla toki käyttäjän tarpeet ratkaisevat melko paljon, millaisen auton tarvitsee. Kuitenkin on Faktoja, jotka pätee aina ja yksi on se, että Volkkarin transportterissa kori kestää ilmeiseti parhaiten, varsinkin jos sen käyttäisi ruosteen estokäsittelyssä. Jos kuljetus on kevyehköä, on etuvedosta hyötyä, mutta jos autossa on usein kuormaa reippaasti, takaveto on ainakin yhtä hyvä.
Mersulla ja Volkkarilla on käytössään LT-mallin koppa, joka Volkkarina ei ruostu, mutta Mersuna kolmen vuoden ikäisenä kukkii – tai on ainakin nupulla.
Volkkari on takuulla paras ajettava, varsinkin pidempänä versiona. (nimimerkki: on tullut ajettua satojatuhansia kilometrejä Transportterilla)
Kerran on yksi sulake palanut kesken matkan. syöttöpumppu vaikeni ja kiirekin oli.
Taidat puhua turvekankaasta, jonka puustolla on paljon paremmat mahdollisuudet kasvaa laadultaan kelpo tukkipuiksi, koska niiden juuret yltävät kivennäismaahan.
Paksuturpeisella suolla puut tulevat niin huonolaatuisiksi, että sahatut laudat eivät tahdo pysyä nipuissakaan ilman vanteita.
Perustuu omaan väitteeseesi…
Jos katsotaan hieman taaksepäin toisessa ketjussa, niin eräs arto on väittänyt puiden kaatuvan oikeaan suuntaa itsestään – jopa vastatuuleen. Videolla ei niin tapahtunut, vaan kouluttaja sangen montaa puuta ojensi sektorisuojalla – jopa käsin.
Samaa tekniikkaa minä olen käyttänyt opettaessani meidän artoja ja myös Taneleita. Toiset ovat omaksuneet paremmin, toiset huonommin.
Kyllä te voitte vaikka yksissä tuumin molemmat hyppiä minun silmilleni, kun tiedän olevani oikeassa, tunnen vain sääliä teitä kohtaan.
”Puolassa on nyt 10 miljoonaa kuutiota puuta nurin, odottamassa käyttökohdetta. Tolla kasalla Äänekoski pyörii 1,5 vuotta, ilman kotimaista kantoapua. Tosin, ruotsin sellutehtaat taitaa olla nopeammin apajilla, korjuuseen on kuskeja värvätty suomea myöden.”
– Äänekoski ei taida kovin paljoa kuusikuitua käyttää. Ainakin tähän asti on puhuttu männyn käyttäjästä.
Sinua ? Opitko ?