Käyttäjän Jätkä kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 11,721 - 11,730 (kaikkiaan 15,483)
  • Jätkä Jätkä

<div class=”comment__meta bbp-sidebar-meta”>
    <div class=”bbp-reply-author”>tamperelainentamperelainen<span class=”comment__time bbp-reply-post-date”>3.9.2017, 12:31</span></div>
    </div>
    <div class=”comment__content bbp-reply-content”>
    <div class=”comment__text”>

Fiat Ducaton diesekoneeseen en kertaakaan lisännyt öljyä 20v/330000km,vaihtoväli 10000km.Fiatin moottori ei ikinä pettänyt,ne oli sitten Boschin ym kuuluisuuksien apulaitteita.Katsastusmies sanoi,Fiateissa on pakujen kestävin moottori,uskon täysin tuon”

Nuo ”Tunnettujen valmistajien” Apulaitteet ovat muillakin ehkä se heikoin lenkki tekniikan osalta. Kukaan autonvalmistaja ei tee itse lähes mitään apulaitteita. Uudemmissa autoissa näyttää mm. syöttöpumput olevan aikalailla lyhytikäisempiä kuin itse moottori.

Ehkä parasta tekniikkaa on hieman vanhanaikaisempi ja kokeiltu ratkaisu, josta voi saada hyviäkin neuvoja auton valintaan. Täältä ei välttämättä niitä saa.

Konemiehollä on varmaan aika paljon  kokemuksien kautta hankittua tietoa.

</div>
    </div>

Jätkä Jätkä

Verotusta olen viimeksi ihmetellyt, kun olet elvistellyt kovilla suoritteilla, mutta sitten verotettavaa tuloa ei ”olekkaan kovin paljoa, kun on noita vähennyksiä”.

Jos meinaat, että Taneli minua kadehtii kovastikin, niin kyllä asia on niin, että jos kadehtii, niin ilman syytä, kuten myös sinä.

Jätkä Jätkä

Kun Volkkarien TFSI- bensiinimoottorit on todettu virheellisiksi, lienee kyseessä joka tapauksessa tuotevastuun piiriin kuuluva tyyppivika, joka valmistajan kuuluu korjata marisematta.

Ihmettelen kyllä, mikä tuollainen vika saattaa moottoriin tulla, jonka korjaaminenkin maksaa useita tuhansia. Tavallinen moottori on niin yksinkertainen laite, että siellä ei voi öljy enää häipyä tuota vauhtia, mitä on puhuttu – ilman, että kyseessä olisi selvästi tekninen vika.

Kunnossa olevasta moottorista esim männänrenkaiden tai jopa pelkästään yhden renkaan katkkeaminen kyllä lisää öljynkulutusta, mutta onko Volkkareissa sitten tällaista havaittu, en tiedä.

Minulla ei kylläkään ole ollut tuollaista moottoria käytössä, joten en asiasta muuta tiedä, kuin mitä on lehdissä ollut.

Jätkä Jätkä

Minä olen pannut merkille, että Taneli on korottanut itsensä kaikkien yläpuolelle ja on sieltä tuleva armollisesti tuomitsemaan asiallistakin kritiikkiä antavia.

Tilanne ei muutu, vaikka valehtelija valehteleekin sahaavansa itse hehtaaritolkulla viikon mittaan terää välillä teroittamatta, eikä vielä viikonloppunakaan terä ole tylsä!

Näyttöä pitäisi olla tuollaisesta, mutta kun ei löydy EI.

Jätkä Jätkä

Jakohihna ei ole ongelma, jos sen vaihto on helppo homma. Uudemmissa versioissa remmin vaihtoväli on jo lähemmäs parisataatuhatta kilometriä, joka lienee joissakin ketjukoneissakin lähes vaihtoväli.

Jätkä Jätkä

Tollo. Normaalisti vaihdoin Volkkareihin öljyt parinkymmenen t-kilometrin välein. kerran meni epähuomiossa 29000 km. Eikä lisäilty.

Työpaikan huoltomies sanoi, että kun on vedätetty oikein pitää siivua täydellä kuormalla ja sellainen kuski, joka ajaa kovaa myös peräkärryn kanssa, niin öljy vähenee.

Jätkä Jätkä

Verottaja verottaa hankintatyön osuudesta siltä osin, kun se ylittää 125 kuutiota vuodessa. Verotukseen ei vaikuta, onko kauppoja yksi, vai kuinka monta tahansa.

Jätkä Jätkä

On puhdasta paskaa puheet Volkkarin öljynsyönnistä. meillä on ollut useita 2,4 litraisia dieseleitä ja niissä tapahtui kuin taikaiskusta, että öljynkulutus loppui 50 000 km:n paikkeilla tykkänään.

Aivan uutena kulutus oli n. 0,5 l. tuhannella, eli lisäystä tehtiin noin 2000 kilometrin välein. Ajon myötä kulutus vähentyi, kunnes loppui.

Kannattaa siis valita Volkkaria ostaessaan sellainen, jolla on ajettu yli 50 000 km.

Etuvetoinen Transportteri ei ole hääppöinen lumessa kahlaaja, Transit voittaa sen, kunhan moottorin alla on suoja lunta vastaan. Ja takavetoiseen perälle 250 – 300 kiloa hiekkasäkeissä tai -laatikossa.

Ajelimme sellaisella täydellä lastilla ja peräkärry perässä jäistä metsätietä ilman vaikeuksia, mutta perässä tullut Saab jäi uusien nastarenkaittensa kanssa mäkeen, eikä päässyt takaperinkään sitä ylös.

Jätkä Jätkä

Meillä on ollut käytössä pakettiautoja, joista osa on sisustettu suomessa bussiksi ja osa on ollut jo valmiina.

Huonoa niissä kaikissa on ollut ruostuminen, eli jos löytyisi edes jonkin verran rusteenetoa saanut paku, niin sitä katselisin mielenkiinnolla.

Jo kymppitonnilla saisi kelpo Hi-acen, joka sillä välimallin korilla on todella hyvä ajaa ja tekniikkahan siinä on ns. ”Pomminvarma”. Pitäisi vain olla ajomääräkin siedettävä.

Volkkari on myös kestänyt hyvin meidän käytössä, samoin Transit, jossa kori on hieman löyhempi. Pösö ja Fiat kuuluvat sarjaan ”- Aina pientä epävarmuutta”.

Meillä on ollut oma – todella asiaan vihkiytynyt huoltomies, joka hankki juuri itselleen käytetyn Transitin. Se on kyllä tilava kärry ja maantiellä etevä kulkija.

Jätkä Jätkä

Eihän toimitusmyyntiä ole kukaan muu kieltänyt kuin Joovaan sekä Lauri-Vaari.

Ei muuta kuin kauppoja tekemään ja toimittamaan tehtaalle laadukasta tavaraa.

Aivan turha täällä on valehdella ja naukua, kun itse ei ole saanut mitään aikaiseksi.

Esillä 10 vastausta, 11,721 - 11,730 (kaikkiaan 15,483)