Käyttäjän Jätkä kirjoittamat vastaukset
-
Istutustyön voi tehdä Hyvin, – huonosti,- tai hyvin huonosti. periaatteessa on niin, että ammattilainen istuttaa vain hyvin ja nopeasti. Toki taimien laatu / varastointi ja käsittely myös vaikuttaa. Jos joku onneton tumpelo kuljettaa taimia ämpärissä ja siitä istuttelee, niin ei voi odottaa sellaiselta tyypiltä hyvää työn jälkeä.
Aina kun olen ollut tehdasvierailulla paperi – tai sellutehtaalla, olen kiinnittänyt huomiota taululla oleviin ennätyslukuihin. ”Silloin ja silloin ajettiin uusi tuotantoennätys”, eikä se päiväys ole ollut koskaan kovin vanha.
Tehtaassa on koko ajan työn touhussa laitosmiehet, jotka pitävät koneet huippuiskussa. Kaikissa seisokeissa tulevat ”reppumiehet” tekemään kausihuoltoa, eli vaihdetaan laakereita, hihnoja, viiroja, kuljettimia, teloja ym, vaikka ne olisivat vielä toimivia.
Eräs tuttava on ollut vuosia ”reppuyrittäjänä”, joka oman firman piikkiin vietti jopa kuukausia paperikoneiden päällä rakentamalla niihin uusia keskusvoitelujärjestelmiä ja vastaavia hommia. Kone pyöri alla koko ajan.
Eipä taida tehtaan rakennuttajakaan olla edes suunnitellut täyteen tuotantoon pääsevänsä tänä vuonna. Luultavasti joudutaan koneet pysäyttämään muutaman kerran ennen kuin vuosi on kulunut.
Usen taitaa olla käynyt, että tuotantomäärät ovat nousseet vuosien saatossa vuosi vuodelta, kun kaikki on saatu säädettyä huippuunsa.
Pian saamme varmaan kuulla ilahduttavia uutisia Biotuotteidenkin tuotannosta.
Dolmari on kuitenkin vain trimmerin käyttöön sopiva. Pitkä putki on haitta, mutta joskus on ollut lyhytputkisempiakin versioita valittavissa. Ettei vain olisi maahantuojan moka. Nelarilla pääsisi varmaan pienempään polttoaineenkulutukseen, eikä se karkaisi niin helposti ylikierroksille, pihahommissa tuon kiihtyvyyden ja kierrosten ei ole niin nöpön nuukaa.
Echon / Shindaiwan malleissako ei ole tuota kokoluokkaa? Sahoista päätellen osaavat tehdä ainakin hyviä moottoreita.
Siinä vaiheessa, kun minulle tuli kotiin itse maksettuna Aamulehti, KeskiSuomalainen ja Ilkka, kyllästyin siihen, että uutinen oli ensin aamulehdessä, sitten keskarissa ja lopuksi ilkassa. Kokeeksi tilasin Pohjalaisen, se kopioi silloin Aamulehden jutut, osa oli jopa samana päivänä. Vaihdoin Hesariin, siinä tulee niin hirveä määrä paperia, että ensin voi puolet laittaa paperinkeräykseen, eikä siinä ole maakunnallisia uutisia ja juttuja oikeasti lainkaan.
Vaihdoin sydeemiä, ja lopetin päivälehdet siirtyen aikakauslehtiin: Tuulilasi, Tekniikan maailma, Koneviesti, Apu, Seiska jne.
Nyt olen vähentämässä niitäkin, emäntäkään ei halua omia lehtiään enää tulevaksi.
Näköislehdet on ihan hyviä, pitää vain siirtää näyttö televisioruudulle, että näkee isompana koko sivun ja aukeamankin.
Maksaahan ne, mutta kun ei ole Pösön osamaksut riesana, ei tarvitse nuukailla.
Vuoden kestää Äänekosken tehtaan saaminen vauhtiin. Jos kaikki menee niin kuin on suunniteltu.
Tuossa asiassa olen Tollon kanssa samaa mieltä. Uutiset paperilehdessä eivät ole enää uutisia.
Joskus myös ärsyttää, kun TV:n uutiset ovat rutkasti myöhässä. Tänään siellä luetaan uutisissa juttuja, jotka olivat digilehdissä jo eilen tai jopa toissapäivänä.
Ymmärrän kyllä, että uutisoinnin sivussa tulleet videoklipit saattavat hidastaa uutisjutun valmistumista, mutta kai siinä on myös organisaation kankeutta ja Byrokratiaa mukana.
Joskus minulle tuli kolme eri päivälehteä – jopa viisikin. Tein silloin havaintoja, että selkeästi jotkut lehdet ottivat juttunsa toisesta lehdestä. Ärsytti lukea ”uutista”, joka oli ollu toisessa lehdessä jo kaksikin päivää aikaisemmin.
Siksi olen lopettanut päivälehtien tilaamisen paperisessa muodossa.
Kas kun et täällä itke veturinkuljettajien palkkojen korkeutta? Tunnen muutaman eläkkeellä olevan V-kuljettajan ja he saavat eläkettäkin enemmän kuin sinä palkkaa.
Jeessihän ei paperilehtiä ole tilannut kotiin enää vuosiin – nehän maksaa. Satakunnan kansaa hän tavailee työpaikalla työaikana.
Hän kertoi talvella EI- raaskinneensa ostaa eden Tuulilasia, vaan kirjastossa on käynyt sitä tutkimassa.
Iltapäivälehdet hän selaa lööpeistä ja sen mitä ne näkyy netissä ilmaiseksi.
Jos posti alkaa kulkea sähköavusteisella polkupyörällä, Jeessi tilaa Hesarin paperiversion.
Tuota pillikettäkö kysellään?