Käyttäjän Jätkä kirjoittamat vastaukset
-
Minkälaista metakkaa kuuluisikaan harjavallasta, jos Jeessillä olisi Dieselauto.
Se on kohta Jeessin vaihdettava sähkökäyttöinen Traktori.
Onpas lämmin korjuuketju, etten sanoisi kuuma. Tuohon on vaikea hankintamyyjän sekaantua. Sahat toimivat hyvin lyhyen syklin mukaan. Meillä on lähellä ainakin kaksi kuviota, joissa on mäntytukit vielä pystyssä, kuuset ovat varmasti jo laivassa.
Samoin on koivukuitukin ja haavat lähteneet.
Joissakin sahamalleissa (kierrekorkki) – on jopa korkin ja säiliön väli tehty täysin ilman tiivistettä. Korkki on upotettu täyttöaukon ollessa syvennyksessä. Korkin yläosassa on O-rengas, jonka rooli on pitää tankin täyttöaukko puhtaana.
Nämä korkit on suunniteltu sellaisiksi, että ne pannaan tiukasti kiinni ja tiivistepinnat ovat puhtaat. Avaamista varten on joko Tulpan avaimen kolo, taikka ruuvitaltan paikka. Sellainen korkki on pantava kiinni ihan tosissaan.
Öljykorkissa onkin pehmeä kumitiiviste, joten sitä ei tarvitse ihan uhkatiukalle kiertää.
Jos sahavalinta perustuu tankin korkkeihin, kyllä on kehnot valintaperusteet.
Kas kun ei väri ole ratkaisevin kriteeri?
Kun tuollaista meteliä pitää päästöistä, niin kyllä itsellä pitää olla päästö autossa selkeästi alle sadan.
Pösölläkin olisi ollut paljon puhtaampi vaihtoehto: pienikulutuksinen diesel.
Täytyy olla todella avuton räpeltäjä, jos ei onnistu muilla kuin Tilhin pikakorkeilla.
Jos metsään lähtee sahan kanssa, pitää mukana olla poltto / voiteluaineet ja ainakin viila. Einoa poikkeus tuosta on, että työ tehdään alle sadan metrin etäisyydellä varikolta.
Hypistelijät ovat hypistelijöitä, ei siitä mihinkään pääse. Tollollakin on niin vanha Tilhi, että siihen aikaan ei sahoihin ollut nykyaikaisia pikakorkkeja? Miten hän mahtaa selviytyä sen tankkauksesta?
115-127 on keskikulutuksen mukaiset ilmoitetut. Moottorivaihtoehtojen eli koon mukaan. Tuo ylin se ei ole eikä alinkaan vaan juuri tuolta aika samoilta (kuin Tolopan) tuolla 1,2 ahdetulla bensiini-Puretecilla.
Aika tupruttelija on noin pieneksi kattilaksi. Ei kannattaisi paljoa rehvastella ympäristön suolijan aolemisestaan, varsinkin kun todellisuus takaviistossa on aivan päinvastainen, on todella savuiset jäljet.
Gla;”Älytön väite. Esim. työkaverini luopui juuri Passatistaan, jonka mittarissa oli 450 tkm. Ja kun laittaa autotalli.comin hakuun VW ja vähintään 300 tkm mittarilukemat, tulee 302 kpl autoja.”
Minullakin oli serkun kummin kaimalla volkkari, jonka mittariin tuli yli 400 000 km. Ennen oli ennen ja sitten oli sitten.
MINULLA on ollut kaksi Volkkaria: Golf ja jetta, joissa oli jo digitaalinen mittari. Ne molemmat nollasivat 300 tuhannessa kilometrissä lukemansa.
Autotalli comin autoissa on monesti ilmoitettu rehellisesti ajomäärä, vaikka mittarilukema on jotain muuta.
<EDIT: osa tekstistä poistettu>
Olenko minä väittänyt, että korkit olisivat minulle ongelma? Mielestäni en, mutta osoittakaa, jos olen väärässä.
Volkkarien mittariin ei tule isompaa lukemaa kuin 300 000. Minun autoni ei ole koskaan ollut tyttäreni nimissä. Minä rekisteröin aina omat autoni omiin nimiini, ajelee niillä kuka tahansa.
On sääli Jeessi, että autoliikkeen ”Pösösi” nyt jo särkyi. Laitetaanko se takuuseen, vai onko vakuutukset kunnossa? Yleensähän osamaksuautoissa pitää olla kattava Kasko.
<EDIT: osa tekstistä poistettu>
Mielessä on pyörinyt Jeessin entiset autot. Hän on ostanut premium-luokan autoja käytettynä, mutta ennen kaikkea halvalla.
Onkohan Jeessille tullut mieleen pätkääkään, että autojen mittarilukema ei VOI pitää paikkaansa?
Ainakin Volkkarissa on ollut jo iät ja ajat sellainen mittari, että se nollaa lukeman 300 000 km:n ajon jälkeen. Elikkäs, kun monoa saaneen auton mittarissa on 170 000 km, on ajettu kilometrimäärä väh. 470 000 km.
<EDIT: kieliasua siistitty>