Käyttäjän Jätkä kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 12,121 - 12,130 (kaikkiaan 15,483)
  • Jätkä Jätkä

Vääränlainen konekalusto. Vääränlaiset ajouraverkot. Nolo hakkuukoneen kuljettaja.

Siinä syy, miksi metsään syntyy pahat raiteet.

Jätkä Jätkä

Alkuperäisiä teriä????

Kannattaisi jo kokeilla noita nykyaikaisiakin teriä.

Jätkä Jätkä

Jos leikkimään aletaan, niin kunnon nelivetoMönkijä, jossa on jukot ja HYVIN TÄRKEÄ taittuva taka-akseli. Kun takapyörätkin on erillisjousitettu, niin kaiki pyörät ovat tukevasti maassa. Siihen kun asentaa telat, niin se hakkaa kelkan mennen tullen.

Pehmeässä lumessa ketjujen kanssa menee mikä vaan, mutta entäs seuraavana päivänä, kun lumi ei ole enää pehmeää.

Minulla on Polariksessa kaksitoimiset hydrayliikan ulosotot edessä ja takana. Siihen voi liittää vaikka vetävän peräkärryn tai hydraylisen nosturin.

Kuitenkin, jos alan ihan oikeasti ajamaan omia puita, polkaisen David Brownin käyntiin. Se kulkee vastusta tuntematta vielä puolimetrisessä hangessa ja perässään vaikka mönkijän metsätelikärry, lovipankko, keulassa sähköinen vinssi jne. Hakkaa kelkan ja mönkijän tositoimessa koska vaan, paitsi kelkan nopeutta sillä ei ole.

En tosin keksi syytä, miksi lyhyellä matkalla metsässä pitäisi vauhdin olla kova – jopa yli 150 km /h.

Jätkä Jätkä

Kelkalla olen ajanut lähinnä tukkeja ja kuitua pitkänä. Kyllä siinä on mies ja kelkka kovilla, kelkka oli kaksitelainen ja toinen oli pitkätelainen, työkelkkoja molemmat.

Nyt olen ajellut polttopuita nelivetomönkijällä ja se tuntuu näin lumettomana aikana olevat telikärryn kanssa oikein maastokelpoinen vehja. Polttoainekulut ovat käytännössä mitättömät, kun laite on Diesel – Polaris. 455 kuutioinen laiskahko kone.  Lumessahan mönkijä ei mene mihinkään, mutta onneksi näin kesäaikaan lunta on sangen vähän.

Kelkkaa ei ole kovin kiva nostaa hangesta, kun se on kaivautunut syvälle.

Jätkä Jätkä

Jeessin olisi aika pistää Pösö vaihtoon ja ottaa käyttöön Rellun sähköauto, joka on siis niiiiiin ympäristöystävällinen ja käheä vehje.

Tarkoitan Renault ZOE Z.E.40  mallia, joka on oikein sopiva tuollaiselle pikkumiehelle. Polttoaineen puolesta halpaa ajoa. Ympäristöä se toki rasittaa siinä kuin muutkin hiilivoimalasähköä käyttävät vehkeet.

Jätkä Jätkä

wanhajätkälle täydet pisteet kommentista, johon ei ole mitään lisättävää.

Jätkä Jätkä

Et enää tajua mitään

<EDIT: osa tekstistä poistettu>

Jätkä Jätkä

Auto-palin on myös ollut, mutta näyttää menevän pienempään suuntaan.

Jeessi ei ymmärrä sitä, että vaikka on kuinka vakavarainen firma ja siltä lähtee sen ”syömähammas”, niin ei auta, toimintaa on leikattava rajusti. Jos VEHO:lta lähtee Mersu, niin mitäs luulet Jesse seuraavan? Palkataanko lisää porukkaa HÄH?

Jätkä Jätkä

<EDIT: viesti poistettu>

Jätkä Jätkä

Laserterä Oy Keuruu lukee terän pakkauksessa. Ilmeisesti joko toiminimi on vaihtunut tai muuten vaan lopetettu. Siellä on ollut joku Keuruun kehitysyhtiö, joka on rahoittanut jne. Kyllä ne tekivät muutakin kuin raivurin teriä.

Minulla on terä, jossa on 12 000 rpm ja merkki Husqvarna, on myös terä, jossa lukee EIA 13 000 rpm, kuin myös merkitön terä, jossa numerot 14500 rpm

Itse ostaisin nykyään vain teriä, joissa on max 13 000, tei enemmän.

Esillä 10 vastausta, 12,121 - 12,130 (kaikkiaan 15,483)