Käyttäjän Jätkä kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 12,231 - 12,240 (kaikkiaan 15,483)
  • Jätkä Jätkä

Joovaan:”- Mutta se, että korjuusta maksettaisiin metsänomistajalle, ei se nosta päälukua, eikä toteutus vaikeutuisi, päinvastoin, kustannukset alenisivat.”

– Joovaan haluaisi metsänomistajat raatamaan lähes ilmaiseksi ja särkemään kalustonsa ja itsensä hankintatöissä, joissa ainoa tulos on ”Väärin harvennettu” metsä ja valtavat korjuuvauriot.

Jätkä Jätkä

Nyt on paras aika lehtipuun vesottumista ajatellen. Aamulla, kun alkaa nähdä kunnolla, nykäistä raivuri käyntiin ja vilua karkoittaen liikkua vaikkapa hieman ripeämmin. Kolmen maissa kun aloittaa ja lakaisee risua nurin yhdeksään asti, eli ruotsalaisella ammattisahalla kolme tankillista viilauksineen, niin onkin jo mukava hetki vaikka pulahtaa raikkaaseen järviveteen huuhtomaan hiet pois.

Voi kuvitella, että työrupeaman jälkeen koko päivä on vapaa-aikaa.

Jätkä Jätkä

Jeessille sanon omana mielipiteenäni, että jos minä olisin ns upporikas, jolle rahaa tulee koko ajan niin, että ei ehdi sitä tuhlaamaan, niin minulla olisi takuulla useampikin ja jopa kalliimpi kuin 70 000 € hintainen auto.

Minulla voisi olla auto, joka maksaa miljoonia. Ja minulla voisi olla jollekin loistoautolle kuljettaja, joka kärräilisi minua aina silloin kun haluaisin.

Toistaiseksi minulta vielä ihan pikkasen puuttuu, joten en vielä ole hankkimassa maailman ainutlaatuisinta autoa tai tusinaa sellaista, mutta suunnitellahan aina voi.

Jätkä Jätkä

Kyllä näkyy naapurilta ostaneen UPM ihan pystykaupalla haapakuitua.

Jätkä Jätkä

Tuo sähköautokiihko on joka tapauksessa vain vaatimaton yritys, jos puhutaan ilmastonmuutoksesta.

Joka tapauksessa maailma käyttää pikkuhiljaa mineraaliöljynsä jopa loppuun asti, koska se on NIIN edullista.

Kannattaisi keskittyä ilmastonmuutoksen torjumisen asemasta pitämään tämä planeetta asumis / elämiskelpoisena.

Siis ilma terveellisenä hengittää – myös suurkaupungeissa. Ruoka niin puhtaana ja terveellisenä kuin mahdollista normaalikeinoilla ja vedet niin puhtaina, että kaloillakin olisi mahdollisuu elää ja lisääntyä terveenä, sekä me voisimme ilman pelkoja käydä uimassa luonnonvesissä.

Hyväksytään se, että ilmasto muuttuu, epävakaisemmaksi, mutta vältetään saastuttamasta sitä niin, että täällä ei voi elää ilman hengityssuojaimia.

Jätkä Jätkä

Haapakuidun nollaraja on kolmenkymmenen kilometrin säteellä haapaa kuiduttavan tehtaan ympärillä.

Ainoa mahdollisuus on: Viljelysopimus, josna Jeessi on tehnyt ennen kuin MG huomasi, että sellua  ja setelipaperia voi tehdä ilman haapaakin.

Jätkä Jätkä

Luultavasti marjafirmojen poimijoiden saaminen orjatyöhön ja huijattavaksi vaikeutuu ratkaisevasti. Kyllä marjanpoimijatkin ovat palkkansa ansainneet, tuollaiset firmat pitäisi räjäyttää.

Jätkä Jätkä

Lähde on oikeasti pohjaveden antaja.  Kun sulamisvedet ym pintavedet vaikuttavat ”lähteen” veden määrään, on kyseessä pintavesikuoppa.

Kun lähde on mäen päällä, niin itse kukin voi pohtia, mistä siihen vesi tulee.

Jätkä Jätkä

Siis Tollo laskee lähteen tyhjäksi?

Vanhat miehet varottelivat lähteen kaivelemisesta, ettei lopu vedentulo, kun sitä ronkkii.

On letkun imupää miten hyvänsä ja missä hyvänsä, kun letku täyttyy vedellä, syntyy lappo. Se on yksi asia, joka on aivan varma!

Jätkä Jätkä

Nuo kädensijat ovat kautta linjan liian leveällä.

Katseltiin Jonssin opetusvideoo, jossa edustaja selitti, kuinka kahvat pitää olla hartioiden leveydellä jne. Sitten sama mies näytti tekniikkaa, eikä kahvat olleet sinne päinkään.

Vanha ohje, että kyynärpäiden pitää yltää kylkiin, pitää paikkansa vieläkin, eli rautasahalla olisi hommia, joissakin vehkeissä voisi todella mieluummin käytellä vanhoja – hyviä kahvoja uusien sijaan.

Esillä 10 vastausta, 12,231 - 12,240 (kaikkiaan 15,483)