Käyttäjän Jätkä kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 12,281 - 12,290 (kaikkiaan 15,483)
  • Jätkä Jätkä

”- Onko jätkä siinä vielä vaihteisto ja moottoriöljy samassa öljytilavuudessa. Itselläni on Can Ami ja siinä on eri öljyt moottorille ja laatikolle. Tosin nekin ovat synteettisiä kaikki.”

-Todellisuudessa en ole tutkinut asiaa, koska olen aina huollattanut vehkeen muualla ja siellä olen käskenyt käyttää kunnon öljyä.

Tarkemmin kun ajattelen niin varmaan ne on erilliset öljytilat, kone on kuitenkin Dieselkäyttöinen, joten….

Kiina-ilmiöisä, jotka on tarkoitettu hupailuajoon, taitaa olla vain yksi öljytila.

Meilläkin on pikkupojalla – 7 vuotiaalla ajelupelinä sellainen 110 – kuutioinen, jolla kyllä vauhtia näkyy saatavan vähintään riittävästi ja siinä on kyllä vain yksi öljy.

Jätkä Jätkä

”- Erittäin hyvin käy myös mönkijään, jossa vaihteisto ja moottoriöljy on samassa tilassa. Niihin ei tavallinen synteettinen öljy käy.”

– Ainakin minun Polarikseen suositellaan synteettistä öljyä.

Jätkä Jätkä

Joo. Rankaa on, tule keräämään!

Jätkä Jätkä

Joskus on alkusäpsähdyksen saatuaan isäntä moittinut harvaksi. Kun sitten muistellaan, paljonko pitikään jättää, ja mitataan koeala, niin rohkeimmat epäilevät koealan sädettä liian pitkäksi. Muutaman päivän kuluttua sokki on mennyt ohi ja ovat tyytyväisiä. Viiden vuoden kuluttua jo sanovat, että se alkaa näyttää tiheältä.

Paras isäntä on tullut kahvien ja torttujen kanssa metsään monena päivänä, eikä ainakaan julkisesti ole kierrellyt alueella.

Jätkä Jätkä

Jos suomen poliitikoilla ja hallituksen ministereillä olisi pikkuisenkaan munaa, olisi Venäjänpuun tuonnissa puun myyntiveroa vastaava vero. Näin valtion pohjattomaan pussiin tulisi enemmän verotuloja – tavalla tai toisella.

Se voisi yllättäen lisätä koivukuidun kysyntää ja myös esim polttohakkeen kysyntää kotimaisilta tuottajilta.

Jos minä olisin Diktaattori, vero astuisi voimaan viimeistään maanantaina.

Jätkä Jätkä

Kyllähän Raivaussahan kovapalaterätkin kuuluvat metsäjuttuihin.

Olen itse teroitellut vähäisessä määrin kovapalateriä, mutta raivurin terää en vielä. On ollut käsisirkkelin, pöytäsirkkelin, klapisirkkelin ja kenttäsirkkelin teriä, joista ehdottomasti vaativin on tuo viimeksimainittu.

Kaikki terät teroitetaan ihan samojen lakien mukaan, ainakin jos uskomme Hotin ja Käen teroitusoppeihin. Rintakulma on toki eri, kun tehdään klapisirkkelin teroitus verrattuna halkaisuterään.Siinä ne erot suurinpiirtein onkin.

Jätkä Jätkä

Puun käyttö energiaksi ei lisää hiilen määrää olmakehässä eikä maastossa, koska sama hiili palautuu uudestaan puuksi kasvun myötä ja kiertää taas enegiapuuna takaisin hiileksi.

Mitä enemmän me suomalaiset käyttäisimme puuta energiantuotantoon, sitä vähemmän me joutuisimme käyttämään fossiilisia polttoaineita.

Siinäpä meidän hiilinielu, eli jos kaikki energia otettaisiin puusta, olisimme täysin hiilineutraaleja sen suhteen.

Jätkä Jätkä

Tuon Golfinkin hinta on juuri se, joka estää sen yleistymisen. Akkujen hinnan on tultava alaspäin, jos halutaan täyssähköautojen yleistyvän janiiden hankintahinnan putoavan järkevälle tasolle.

Kuten Tolopainen sanoo: – 50 % pois, niin  alkaa Golf kiinnostaa.

Eihän se ainoaksi autoksi käy, mutta paikalliskäyttöön kyllä. Kun auton päivittäinen ajomäärä jää alle sadan kilometrin, olisi tuollainen sähköpeli hyvinkin etevä, mutta jo 150 kilometrin päässä käyminen päivän mittaan menee mielestäni yli kapasiteetin.

Jätkä Jätkä

Suomeen on tulossa joulukuussa kaksi JättiläisPandaa. Ne ja melkoisen hyvät suhteet, mm. Kiinan presidentin vierailu suomessa voivat poikia miljardiluokan bisnekset, joita meillä ei ole varaa kämmätä.

Jätkä Jätkä

Villi veikkaus 150 000 €.

Esillä 10 vastausta, 12,281 - 12,290 (kaikkiaan 15,483)