Käyttäjän Jätkä kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 12,831 - 12,840 (kaikkiaan 15,483)
  • Jätkä Jätkä

gore-tex- puseroa kannattaa käyttää vain vesisateella. Housut on hieman eri juttu, kun usein aamutuimaan aluskasvillisuus on kastelevaa.

Se wanhajätkän pusero oli todennäköisesti juurikin Jonseredin tuote. Samassa sarjassa oli avohaalarit, jotka olivat todella kevyet pitää.

Ainakin meilläpäin Agri-market möi sekä Jonssia, että Huskua, mutta sitten Huskun myynti eriytettiin, ilmeisesti silloin maahantuonti muuttui.

Jätkä Jätkä

Mutta tuokaan terä ei kestä ilman seuraavaa teroitusta sahata viikkoa.

Jätkä Jätkä

Vaatetus on kelin mukaan. Tärkeintä on mielestäni hengittävä materiaali ja pitkät hihat.

Se vanha Jonssin pusero, jossa oli joustava, hengittävä selkäosa ja kevyt tiivis etuosa, oli todella hyvä metsuripusero, edessä ei ollut vetoketjua.

Housuina olen käyttänyt Core-tex housuja, jotka pitävät vettä ja hengittävät.

Jätkä Jätkä

Jeessi olisi ehdottomasti koulutuksen tarpeessa, hänen reuhtomisensa poltinpuusavotassa kuulostaa mieltä järkyttävältä, kuinka voisi onnistua 15 metristen kuitupuurunkojen kaato, ja käsittely – Ei edes huonosti.

Suuri ihme on hänen säästymisensä onnettomuuksilta isojen pihapuiden kanssa, vaikka nekin taitavat olla pelkkää utopiaa.

Jätkä Jätkä

Metsänomistaja voi hoitaa puunsa korjuun itse, jos kyvyt ja kalut löytyy.

Paskanjauhaminen ja valehtelu saa luvan loppua. Pyydä JooVaan lähete psykiatrille, jos et ole vielä sellaista saanut.

Jätkä Jätkä

Syrjälä Jari:”-Joo tuo 345 mallihan oli hyvä ja kestävä saha ilmeisesti! Sama kulmavaihde käynee tosin 545 malliinkin? Ilmeisesti en vaan osaa säätää tarpeeksi hyvin tuota 545 sahaa että saisi siitä koneesta kaikki hyödyn irti!”

-Katso, että ilmansuodatin on puhdas ja tankissa bensaa. Käytä saha lämpöiseksi.

Laita saha käymään esim maassa niin, että terä un vapaasti ilmassa. Aloita tyhjäkäyntisuuttimesta, eli L – merkitystä. Käännä sitä kiinnipäin, kunnes käynti huononee, avaa hieman – kokeile, vastaako kaasuun välittömästi. Jos vastaa, säädä tyhjäkäynti T-ruuvista mieleiseksi – ei liian pieneksi, kokeile vastaako kaasuun, ellei vastaa, isonna hieman suutinta. Jo viisi minuuttia suuttimella, vaikuttaa jotenkin.

Lämää kaasu pohjaan. Alkaako kone ”Röpöttämään yläkierroksilla? Jos- niin H-suutinta pienemmälle – kaasulla kokeilu – pienemmälle – kaasulla kokeilu.

Niin paljon varvia kuin ikinä lähtee – sitten avataan suutinta hieman. Koneen täytyy kaasu pohjassa röpöttää HIEMAN! Ei yhtään enempää.

Nyt sinulla on saha, jonka tankillinen kestää 1 tunti 55 minuuttia. Viisi minuuttia taukoa, tankkausta ja teroitus = 2 tuntia.

Jätkä Jätkä

Henkilökohtaisesti en käytä yleensä ohjaimia, koska ne hidastavat teroitusta ja viila kuluu epätasaisesti. 6,3 milliselle viilalle ei taida ollakaan ohjainta. Se on kuitenkin niin, että kun tankillinen kestää lähes 2 tuntia, eikä sahailla kiviin, niin terä on niin helppo ja nopea teroittaa, että siinä ei saa aikaa kulumaan kahta minuuttia. Hyvä viila ja hyvä asento, niin yleensä riittää yksi täysimittainen työntö / hammas.

Jätkä Jätkä

Minä olen käyttänyt jo monena vuotena 6,3 millin viilaa ja tavoitellut kahdeksan asteen kulmaa. Valmistajilla taitaa olla teräpaketissa 15 astetta, mutta tuosta vinoudesta ollaan myös sitä mieltä, että se kiilaa lastua hampaan kylkeen ja ”terä panttaa” helpommin. Siksi ainakin minä olen käyttänyt jyrkkää kulmaa, kokeiltu on myös nollakulmaa, Sillä ei ehkä leikkaa yhtä kevyesti.

Jätkä Jätkä

Kyllä koneen teho ratkaisee myös voimansiirron kestävyyden. Kun te ei riitä, alkaa hammasrattaiden hampaan hakkaamaan toisiinsa, koska siellä on aina pienoinen välys. Kun kierrokset pysyvät korkeina, kosketus on pehmeämpi ja laitteet pysyvät ehjänä.

Jätkä Jätkä

Se on tyyppivika. Saa.

Esillä 10 vastausta, 12,831 - 12,840 (kaikkiaan 15,483)