Käyttäjän Jätkä kirjoittamat vastaukset
-
Raidat ja isot lepät? Mistä löytyy metsäfirma, joka hakkaa raitoja ja isoja leppiä? Miksi motokuski niitä hakkaa – huvikseen vai?
Kun tehdään kauppaa kuviosta, josta tulee noin kymppitonnin kantohinta, kuinka sen saa liputtamalla nousemaan ”viisi tonnia”? Jos sellainen salaisuus minulle kerrottaisiin, niin alkaisinpa vielä leimikoiden liputtajaksi.
Jos minä myyn tuosta viljellyn koivikon pystyyn ja siihen ujutan viiden hehtaarin kuusikon harvennuksen mukaan, josta kuitupuuta tulee 500 kuutiota, niin tienaanko minä liputtamalla niistä saadun kantorahan? EN TODELLAKAAN. Vaan minä myyn omaisuuttani huonolla hinnalla firmalle.
Pyöränlaakerien öljynvaihdossa on taitanut omatoimiasentajalle tulla pikku moka, jonka hän koittaa ujuttaa autotehtaan piikkiin. Öljypumppu on varmaan täynnä roskia, jos vuotoa esiintyy, kannattaisi avata ja puhdistaa.
Joovaan :in tilasta ei varmasti kukaan ole epätietoinen, kyllä sairaat ajatukset ovat tulleet näkyvästi esiin.
Jos lopetat nuo hullun houreet, voit vielä päästä ihmisten kirjoihin.
Tollon käsitys ajo-ominaisuuksista on samaa luokkaa kuin hänen muutkin luulonsa.
Mistähän laakereista Tollo puhuu? Yhdessä vaiheessa tukivarsien nivelet oli heikot kestävyydeltään, mutta vastaavasti kyyti oli maailman huippua.
Bemaria en laske laatuautoihin muun kuin hinnan perusteella.
Samoin autokoulukäytössä olevat Volvot ovat sangen usein ”varikolla”.
Ei pelkkä keulamerkki tee autosta ”karvahattumallia”. moni noista merkeistä on varusteiltaan ainakin yhtä hyviä kuin nuo kalliit merkit. On toki Premium-luokan autoissa enemmän satsattu laatuun mm. alustan suunnalla ja yksi ehkä huomattava ero on tukevuuden tunne autolla ajellessa. Myös istuimissa voi olla suhteessa isot erot.
Jovain:”Jätkä Laiskuri siellä ainakin kuseksii kintuilleen, vai onko nämä nyt sitten niitä takapotkun omaisia reaktioita. Sitä sopii epäillä, ettei vaan ole yleistä kuseksimista kintuille vappuna. Ainakin veloista on tullut saatavia ja puukaupastakin on tullut vapaakauppaa.”
Menikö lääkitys sekaisin Vapun hulinoissa? Pääsitkö näin aikaisin putkasta?
Tilasi näyttää pahenevan jatkuvasti, onko avohoito enää sopivassa kontrollissa sinulla?
”-
<div class=”comment__text”>http://www.puunkorjuumestarit.fi/
Monenlaista hanketta on meneillään.Joko Jovain on tutustunut näihin?”
Tuossa on ilmeisesti Joovaanin ja Lauri-Vaari – Laiskurin lähdeteokset, joita aina iltalukemisena sängyssä muutaman tunnin tavaavat.
</div>
Kuitenkin männikön kasvupohja on yleensä niukkaravinteista, joten kaikki ne puut, jotka kituvat siellä väli – tai aluspuina syövät hukkaan valtapuuston eväitä. Kun metsätyyppi on VT, ei valtapuiden kasvu suinkaan ole liian kovaa, vaikka se onkin hyvää.
Taimikossa pitää välillä pistää raivaussaha rallattamaan.
Jätkän reissut ovat lähes järjestään 300 – 700 km. Siinä kun otetaan alle sadan kilometrin välein lataustunteja, niin pari päiväähän tuollaisessa reissussa menee, jos ei halua polttaa bensaa melkoisen roheesti tuolla ”hybridillä”. Lisäksi Bemarissa maksetaan niin paljon turhasta = siitä, että auto on kuin lintulauta, ei mitään tyyliä, että sillä säästyneellä rahalla ajelee taloudellisella dieselillä maailman tappiin asti.
Minulla on niin iso, etten tarvitse bemaria.
Männiköstä edelleen puhe. Jokainen on ainakin nähnyt, sanotaan nuori männikkö, valtapituus 7 – 8 metriä ja siellä joukossa 5 – 6 metrinen mänty. Kasvaa joka vuosi 30 % lyhempää vuosikasvainta kuin valtapuut. – Ei jatkoon, tulkoon vaikka reikä, mutta nurin vaan suosista. Siinä se on Jatkuva kasvatus männylle.