Käyttäjän Jätkä kirjoittamat vastaukset
-
”Jokainen tulee uskollaan autuaaksi”. Urheilujuomat ovat varsinaisia Kofeiinipommeja.
Jos työtä tekee täydellä teholla, on kulutus niin suurta, että energiaa on tankattava sekä sahaan, että sahaajaan. Kun oikeasti tein metsäpäiviä, oli minulla lämmin ruoka termoksessa.
Kun nyt aloittelen polttopuuhomman, tahti on ihan jotain muuta kuin urakkametsurilla. Eväitä en tarvitse, koska olen aivan kotinurkilla, mutta hikoilu on niin kovaa, että juotavaa täytyy olla, jos ei muuten, niin varalta. Tankillisen sahailut lastaan saman tien peräkärryyn ja ajelen klapikoneen viereen ja väännän Taavetin käyntiin. Sitten melkein on siestan aika ja iltapäivällä uusi kierros, jos huvittaa. Siestan aluksi hörppään kahvit ja jotain kahvin kanssa.
Siis : Etkö osaa lukea – Työeläkkeet!
Kaikki suomessa hyväksytyt työeläkkeet tulevat yhdellä hakemuksella, paitsi Teijan eläke, mutta minä en ole Teija – oletko sinä?
Minä en ole Teija-vainaa, vaan täytin yhden paperin, jonka perusteella kolme vakuutusyhtiötä alkoi maksamaan eläkettä, jokainen eri kassasta.
AHA!
”-Eläkettä kertyy yrittäjälle sen mukaan miten paljon maksaa eläkemaksuja. Kannattaa muistaa, että mitään eläkettä ei makseta ilman anomusta. Jos unohtaa eläkeanomuksen tekemisen eläkkeen saa vain vuodelta taannehtivasti. Kaikki eläkkeet nimittäin eivät näy eläkeotteessa, eikä eläkeyhtiöt noista oikeuksista ilmoita vapaaehtoisesti.”
Eipä se taida olla ihan noin, kuinka Tolopainen luulee. Miten tuo miekkonen oikein pärjää kylmässä maailmassa? Eläkehakemukseksi riittää yksi hakemus viimeiselle eläkeyhtiölle. He hakevat kaikki mahdolliset eläkkeet, eli on ollut jo vuosia käytössä yhden luukun systeemi.
Jätkällä on kirjanpitäjä, joka hoitelee ALV:it sun muut.Hinta on aina se, minkä sanon ja ”Marjatta ” hoitaa loput.
Tolopainen ei vaan tajua, että kun klapisäkille huokaisee hinnan 50€ ja sen lisäksi pienen tauon jälkeen ”Niin ja alvi lisäksi”, pistää se helposti klapinostajan tiedustelemaan toista vaihtoehtoa.
Yllätysmomenttina on sitten vielä, että säkki maksaa 15 €, joka hyvitetään seuraavassa klapikaupassa jos säkki on säilynyt ehjänä.
Suodatin pitäisi vaihtaa sadan käytetyn bensalitran välein, etti ainakaan se olisi koskaan syynä käyntihäiriöön.
Metsurilla urakkatyössä käyntihäiriölle tulee nopeasti hintaa.
Korvausilman saantivaikeus selviää sillä, että avaa korkin käynnin aikana.