Käyttäjän Jätkä kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 13,321 - 13,330 (kaikkiaan 15,483)
  • Jätkä Jätkä

Metsäntutkimuslaitos on mitannut suomen metsävaroja jo useiden vuosikymmenten ajan. Näiden mittausten tuloksista on hätäisemmät tehneet se johtopäätöksen että puuston määrä – kuten myös järeän puun osuus on koko ajan lisääntynyt, vaikka hakkuumäärätkin ovat nousseet.

En usko, että ainakaan suomesta löytyisi niin pätevää tutkijaa ja mittaajaa, joka pystyisi osoittamaan käytössä olleiden menetelmien olevan epäluotettavia.

Näin ollessa epäilevien tuomaiden kannattaa pitää todella pienempää meteliä aiheesta, josta he tietävät olemattoman vähän.

Jätkä Jätkä

Dollobainen: ”Hoitele Visakallo vain oma lääkityksesi kuntoon. Minä kyllä hoidan omani,jotta älä turhaan vaivaudu,  menee kallista aikaasi itsekehulta.”

Eipä sinulle tekisi pahaa pitää taukoa tuossa Alkoholijuomien lipittämisessä. Ainakaan ei kannattaisi kännissä sekaantua nettikeskusteluihin.

Jätkä Jätkä

Volkkarin kysytyimmät autmallit ovat kuitenkin autoja, joilla matkanteko on helppoa. Minun käyttämäni Volkkarit ovat kaikki ( lukuunottamatta kupla-Volkkaria) – olleet autoja, joissa löytyy hyvä ajoasento, hyvä kyyti ja joissa ainoa vaihe, jossa pitää ”ajaa”, on se, kun auto otetaan katoksesta ja viedään tien päälle. Sen jälkeen tuntuu, että auto tietää, mihin ollaan menossa.

Kun lukee autolehtien koeajoraportteja, joissa vertaillaan eri henkilöautoja keskenään, on ajo-ominaisuuksien puolesta kärjessä olleet jo vuosikymmenten ajan VAG- konsernin merkit, eli siinä firmassa tiedetään, millainen alusta autossa pitää olla.

Jätkä Jätkä

Täällä ei tee kelomökkejä kuin yksi veistämö. Kirveellä tulee ”kirveellä veistetyn näköisiä” varauksia. Varaus ei ole ainakaan parempi kirveellä tehden kuin moottorisahalla tehty.

Jätkä Jätkä

Joudutko Jeessi ihan itse lähteä hakemaan kyliltä kaljasi? Kannattaisi sinunkin lopettaa tuo jatkuva juopottelu. Minä olen sen tehnyt jo vuosikaudet sitten.

Jätkä Jätkä

Noissa akkusahoissa akun kesto on niin naurettava, että kannattaa kyllä hirrenveistäjien harkita tarkkaan, alkaako pelkillä akkukoneilla sahailemaan.

Jätkä Jätkä

On kyllä Jeessiltä todella viisas liike olla säätelemättä itse sahaansa. Se kun on sellainen homma, että pitäisi jotakin ymmärtääkin, ettei käy kuin kesäpaikkani lähi-isännälle: Tuli kysymään, osaanko yhtään säätää Hussea. Kysyin häneltä, oletko ruuvaillut ja vastaus oli ”Ja niin saatanasti”. Kyllä olikin suuttimet sekaisin.

Jätkä Jätkä

Jeessi:”-Citroen BX oli loistavan hyvä matka-auto ja penkit tosi hyvät istua. Kun tuohon pakettiin saa vielä pihikulutuksisen ja tilavan matka-auton on siinä kaikki mitä mukavuussijoitukselta vaadimme”.

Uskomaton tyyppi! Tähän asti valintaperusteet ovat olleet ihan täysin muut. Todellinen satusetä!

Jätkä Jätkä

Jos kytkimen rungossa on kolo ja nuoli, se on nimenomaan tarkoitettu kopauttamalla avattavaksi.

Kun käytetään avainta, yleensä on myös käytettävä männänlukitsinta = kylmä tulppa.

Vanhaan Huskuun kävi kytkimeen tulpan avain. Vaihdoin vetorissan ja ketjun aamutuimaan sahaan, joka oli värjötellyt kannon päässä 25 asteen pakkasessa. Sahan sammutin oli mallia painonappi, eli kun peukalon otti irti, tuli virta päälle. Talvella sammutan sahan aina ryypyllä.Irrotin terälaitteet, laitoin tulpan avaimen kytlkimeen ja kopautin sitä vänkärillä: Saha lähti käymään ja sinkosi avaimen ainakin kymmenen metrin korkeuteen. Siinä olisi voinut tulla vahinkokin.

Männänlukitsinta minulla ei ollut, mutta käynnistin-narulla sain kyllä männän lukittua.

Saha oli suhteellisen hyvä myös lähtemään käyntiin.

Jätkä Jätkä

Kyllä prosessorimallikin mahdollisesti leipoo kiinni, jos varausta sahattaessa ei pidetä huolta siitä että jäähdytysilman ottoaukot pysyvät puhtaana.

koillis lappi. Soinissa pistettiin sellaista hirsitaloa, jossa ohuin hirsi oli 40 senttiä ja pisimmät hirret olivat yli kymmenen metrin pituisia. Puut olivat eteläsuomesta.

Sahaatteko varauksen syväksi, vai lohkotteko sen poistettavan puun vain niin syvältä kuin tarvitsee? Jotkut sahaavat hirren lähes halki varausta tehdessään, jolloin seinän tulevaisuus ei näytä kovin pitkäikäiseltä.

Esillä 10 vastausta, 13,321 - 13,330 (kaikkiaan 15,483)