Käyttäjän Jätkä kirjoittamat vastaukset
-
Vie takuuhuoltoon.
Minä ajelen nykyisin kaikkein mieluummin tila-autoksi ristityllä seitsemän hengen autolla. Perusteluna voin esittää tuon polvinivelen vaihdon jälkeiset lihaskivut, jotka syntyivät, kun nivel vaihdettiin ja lihaksia ja jänteitä revittiin. Koko jalka oli sinelmänä.
Sen lisäksi tuossa autossa on parhaat ajo-ominaisuudet, mitä ole koskaan autossa kohdannut. On vähän Jeessimäinen olo, kun kurvailen korkeahkolla ja painavalla autolla, joka tosin oman tietokoneensa mukaan keskikuluttaa 8,4 litraa satasella – ja bensaa. En ole kuitenkaan vielä pussihousuja hankkinut, enkä jatsareita.
Olen ”virkani puolesta” käynyt useaankin lämpövoimalaan nimenomaa sellaiseen, jotka polttavat pääpolttoaineenaan turvetta ja haketta. Muutamissa niissä olen kuunnellut tarkasti esittelyä ja pannut merkille, että niissä on lisätty kosteutta turpeeseen ja hakkeeseen ennen polttoa. Hyötysuhteen parantamiseksi kastelu on ollut hyvinkin kannattavaa.
Minulla on ollut jo vuosia sitten testattavana sellainen sininen malli. En ole siitä tykännyt.
On tullut myös timanttiviila, jota porakoneella pyöritetään, en ole tykännyt. Terotuskone on, mutta sen jäljet parsin pelkällä viilalla.
Ja uskallan väittää, että minun ketjuni ovat suomen toiseksi terävimmät. artolla on tietenkin terävimmät!
Kyllähän kasvutuoreessa puussa on paljon muutakin haihtuvaa, kuin vain vesi. Ne muut aineet palaisivat iloisesti, jos ne olisivat puussa ja puun lämpötila nostetaisiin yli tuhannen asteen.
Kun ”tulehen tuijottaa”- voi nähdä, kuinka liekit ovat irti puun pinnasta. Puusta tulee kaasua melkoisen vaimakkaasti ja kun siihen sekoittuu happea, liekki syntyy jopa useammankin sentin päässä puusta.
Jos puu on kuivunut, siitä on tietenkin hävinnyt noita kaasuja. Paljon on palavaa ainetta, esim tärpättiä, havupuun neulasissa silloin, kun ne ovat vielä ihan tuoreita. Hyvin palaa, vaikka kosteus onkin melkoinen.
Eikö takuu ole enää voimassa? Korjaamolla voisi ohjelmoinnilla saada toimintaan.
Varmasti saisit täälläkin tyvipölkystä, joka on suora ja oksaton, 6 – metrinen , latvasta väh. 40 senttiä paksu ja tammi tai pyökki, vähintään tuon kolmesataa ja paraimmillaan ehkä tonnin – puolitoista.
Toki se on vaatinut kasvaakseen sellaiseksi 500 vuotta, mutta aikaahan meillä on…
”Ei jää särmää ulkosyrjälle. Jotain oikein tuossakin,”
SÄRMÄÄ?? Särmää kourun reunaan juuri teroitetaankin! Se lastun irroittaa.
Videosta näkee – jos pitää silmät auki, että ohjuri on terälevyyn nähden juurikin päinvastoin kuin siinä olevat merkit neuvovat.
Muija on ilmeisesti saanut oppinsa – jos on oppia saanut – Kurussa.
leikkuuhammas on kovakromattu ulkopinnaltaan ja se tylsyttää viilan ”Kerta pukkauksella”. Kuulee myös viilan äänestä, jos työntää vastakarvaan. Samoin syvyydensäätöhampaat pitää madaltaa 0,6 milliin viilaamalla kourun sisäpulelta ulospäin – kuten leikkuuhampaatkin.
Opiskelua kolme vuotta, sitten oikeaan työelämään, alle muutaman satatuhatta maksava urakoitsijan velkakone ja sillä pirstataan yksityisomaisuutta väärillä puuvalinnoilla, väärällä katkonnalla ja vajaatuottoiseksi harventamalla, eikä määrä riitä kattamaan palkkakuluja?
Halvemmaksi tulee laittaa tyyppi sisäruokintaan.
Hakkuukoneessa pitäisi olla noille hidasoppisille pätevälle kuskille myös istuin ja laajennettu ohjaamo. kouluttajalla pitäisi olla katkaisija, jolla voi tarvitessa pysäyttää minkä tahansa liikkeen. Esim vuoden täysiaikaisen ohjauksen jälkeen voisi jo nähdä, tuleeko aloittelijasta oikea kuski vai ei. On vaan halvatun kallis systeemi.
Sitten joukossa se, joka ”osaa kaiken pikku vihjeestäkin”. Kunnollinen testi ennen koulun aloittamista olisi paikallaan ja loppujen lopuksi halpa keino.