Käyttäjän Jätkä kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 14,261 - 14,270 (kaikkiaan 15,483)
  • Jätkä Jätkä

Minä en paina enää millään. Oikeaan jalkaan asennettiin keinonivel – särkee ja jomottaa vielä varmaan pari viikkoa.

Jätkä Jätkä

Minulla kävi niin, että moottoripyöräpoliisi mittasi nopeudeksi 87 km/h.

Kun siitä vähennettiin tutkan mahdollinen virhe, oli jäännösnopeus 84 km/h. Yksi kilometri ratkaisi ja konstaapeli alkoi kirjoittaa kirjallista huomautusta. (tapahtui viime kesänä)

Jätkä Jätkä

Jeessi:

Ei se paljon pitäisi vaikuttaa kun poliisikin ottaa huomioon autojen 2-3km/h-virheen ensin päältä pois. Sitten tulee se nk. kymmenen prosentin ylityssääntö. Joka ei tietty ole aivan yksioikoinen vaan hiukan liikenteen vilkkauskin huomioidaan. Pienissä taajamanopeuksissa pitää ottaa tarkemmin. Kasikympistä ylöspäin aivan kelpo ohje. Ja tolpille ei tietty ole pakko painaa ihan silleen. Mutta ei myöskään alinopeutta jota paljon tapahtuu. Hiukan yli saa sillekkin mennä. Ettei tosiaan ”perskärpäset” tule pellille.”

Omituiset käsitykset tässäkin asiassa. Ei poliisit suinkaan vähennä Jeesin mittarivirhettä ensin tutkan näyttämästä, vaa se kolmen kilometrin vähennyst on siksi, että tutka saattaa sen verran valehdella, eli se on varmuusmarginaali. Nykyiset säännöt alkavat sitten kolmen kilometrin ylinopeudesta rankaisemaan ja tällöin saattaa todellinen ylinopeus olla jo yli 5 km/ h.

Ei ole mitään kymmenen prosentin toleranssia missään nopeudessa. EI OLE.

Jätkä Jätkä

”Vaikuttaa, että käyttäjän taidoissa on hiukan puutteita. Ei tuollainen laippa ihan pienellä väännöllä katkea, mutta jos käyttää rautakankena ehkä silloin.”

Kun mistään mitään tietämätön avaa sanaisen arkkunsa, hän paljastaa vain sen, mikä on ollut tiedossa jo kauan.

Jo kaikkein tyhmimmänkin olisi pitänyt tajuta, että laippa oli erikseen tuohon tarkoitukseen tehty ja karkaistu liian kovaksi. Siihen oli työstetty myös käytävät kantokäsittelyä varten. Niin meni poikki, että napsahti, eikä siihen tarvittu Tollopaista.

Jätkä Jätkä

Minä en sanoisi omaa ajotyyliäni roikkumiseksi. Normaalisti maantiellä annan edessä olevan etäisyyden omaani olla noin sata metriä.

Kun ajaessani tavoitan edellä menijän, riittä arvioimiskykyni päättelemään, että se menee hiljempää kuin minä. Niinpä annan mennä ohi samaan syssyyn ja jatkan edellä sitä samaa – nopeampaa vauhtia.

Tarkistan aina Navigaattorilla mittarivirheen ja pyrin pitämään n 6 km:n ylinopeutta, jos tie ja liikenne sen sallii. Sakkoja ja kortin hyllyttämisiä on takana, joten koitan pysyä rauhallisena.

Jotkut perässäroikkujat eivät ymmärrä, että ne halutaan saada sieltä pois. Nostit tai laskit nopeutta, niin sama lähitunnelma vaan pysyy. Joskus poikkean kahville ihan heidän takiaan.

Kun Jeessillä näyttää olevan Egonsa kanssa vaikeuksia, niin suosittelisin hänelle käydä virossa ”pidennysleikkauksessa”, joka kohdistuisi kaikkiin kolmeen jalkaan.

Voisi itsetunto korjaantua normaalin ihmisen tasolle.

Jätkä Jätkä

Kuitenkin sen ammattilaisen, joka tekee tuon harvennuksen, pitäisi pystyä jättämään metsä hyvään ja ohjeiden mukaiseen kuntoon. Jos isäntä vaatisi tekemään liian harvaksi, eli teettäisi hävityshakkuun, on kuljettajan kieltäydyttävä.

Myös jos isäntä vaatii jättämään liian tiheäksi, pitää se mielestäni korvata urakoitsijalle ja ostajalle.

Jätkä Jätkä

Me olemme järjestäneet satoja leimauskoealoja metsänomistajille, joista suurin osa on ”osannut harvennustekniikan” paremmin kuin firmojen motokuskit.

Alue rajataan hyvin tarkkaan 20 metriä leveäksi, jonka keskelle merkitään ajoura , joka hakataan auki. Jäävät ajouran laitapuut merkataan nauhoilla, muut numerolapuilla.

On helppo laskea tavoiterunkoluku. Koskaan kukaan metsänomistaja ei ole päässyt lähellekään oikeaa tiheyttä, vaan jättävät hirveän tiheäksi.

Sitten alue hakataan oikeaan tiheyteen ja mittaillaan ja arvioidaan. Aina menee muutama runko niin, että on kaksi samanarvoista puuta ja poistettu / jätetty vaihtoehtopuu. Kuitenkin sadan puun koealassa sangen harva saa yli 80 pistettä.

Täällä on monen turha esittää ammattitaitoista metsänharventajaa, kun ei ole näyttöjä.

Jätkä Jätkä

Polttomoottorikäyttöistä ketjusaha-raivuria olen kokeillut viikonpäivät. Kokeilun perusteella käsitys on, että ei missään tapauksessa.

Kun pyöröterällä menee säteen vahvuinen puu hipaisemalla, ketjuterällä sitä pitää sahat, eikä sen kanssa voi käyttää terän pyörimissuuntaa oikeastaan mitenkään kaadon suuntauksessa. Lisäksi siinä katkesi tarälaippa varsin mitättömässä kaadonsuuntauksessa.

Arvioni oli : Paska mikä paska.

Jätkä Jätkä

arto:

”- Empä ole kehunut itseäni totesin vaan, Minusta ei saa itänaapurin ystävää tekemälläkään. En myöskään ole itäautolla ajanut koskaan. Vain foordilla ja hyvin huolletulla sellaisella”

”Että asiasta en mitään tiedä, mutta vastustan”

Jos nämä modernistit sallisivat, niin pannaan lainaus takavuosilta: ”Voorti ei ole auto”. Varmennuksena vielä huomiot erinomaisesta ruosteherkkyydestä ja siitä, että Jotkut autot eivät ole koskaan epäkunnossa, vaan ne ovat ”huollossa” alvariinsa.

Jätkä Jätkä

Nuo monet, jotka yrittävät muita autoilijoita pakottaa ajamaan vastoin omia tottumuksiaan ja ylittämään omat rajansa, pitäisi poistaa liikenteestä jo ilmankin, että he ajelevat loppuunkuluneilla talvirenkailla kesänopeuksia läpi vuoden.

Minua ottaa päähän autoilijat, jotka roikkuvat takapuskurissa kymmeniä kilometrejä ikäänkuin yrittäen minua ajamaan lujempaa. Liikenteessä ei pidä alkaa opettamaan toista autoilijaa, kun hän istuu tappovälineessä satasen nopeudessa.

Kun joku kuvittelee olevansa parempi kuski kuin joku toinen ja myös kuvittelee autonsa olevan parempi kuin jonkun toisen auto, on kyseessä vaarallinen yhdistelmä.

Minua ei ole enää vuosikymmeniin hetkauttanut sekään, että joku paahtaa ohi reipasta ylinopeutta.

Esillä 10 vastausta, 14,261 - 14,270 (kaikkiaan 15,483)