Käyttäjän Jätkä kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 14,791 - 14,800 (kaikkiaan 15,483)
  • Jätkä Jätkä

Älä kuule esitä omia käsityksiäsi minun sanomikseni.

Jätkä Jätkä

Jos kinkeripiirissä olisi pari rauduskoivua, niin homma hoituisi helposti, varsinkin, jos olisi hyvä siemenvuosi.
    Toki hieskoivukin nuorena kasvaa aika hyvin, mutta …

Meillä istutettiin Ku Ko – sekametsää aika kauan sitten. Pitäisi ajella katsomaan, miten sen on käynyt.

Siitä tehtiin oikein koealakin, mutta opetusmetsän hoitaja oli niin saamaton nahjus, ettei alaa varmasti ole seurattu asianmukaisesti.

Epäilen kuitenkin, että sieltä on jotkut tollot raivanneet koivut pois.

Jätkä Jätkä

Minä olen tähän asti uskonut termodynamiikan kursseista saamaani opetukseen kylmäkoneista, eli mitä suuremmalla lämpötilaerolla toimitaan, niin sitä enemmän tehoa tarvitaan yhden energiayksikön siirtoon. Jätkä oli todistamassa päinvastaista ilmiötä. Tämä on todella mullistavaa. Jos ilmiö on tosi, se antaa mahdollisuuden kehittää ikiliikkuja. Vilpittömät onnittelut mullistavasta havainnosta.
    Lähetetty: 1 h, 6 min sitten
    Lähettäjä: MaalaisSeppo

Saat minun puolestani vittuilla ja näyttää typeryytesi niin paljon kuin haluat.
    Minä kerron vain sen, minkä minulle kylmälaiteasentaja näytti konkreettisesti. Ja se on tosi.

Kaikki perustuu siihen, että inventteri-tyyppinen kone ei yritä väkisin kiskoa lämpöä liian kylmästä ilmasta, vaan pitäytyy taloudellisuudessa, sen pyörimisnopeus muuttuu kelin jäähtyessä alle 20 asteen.

Silloin pitää lisätä puita takkaan – tai leivinuuniin.

Jätkä Jätkä

Olen syyllistynyt ilmalämpöpumppujen asennukseen siinä mielessä, että olen hankkinut pumppuja ja ollut apumiehenä, kun valtuutettu asentaja on niitä pistänyt ”iskuun”.

Kaikki normaalit pumput ovat tulleet 10 amppeerin sulakkeen taakse, yksi vaati 16 amppeeria, koska siinä on kaksi sisäyksikköä.

Asentajalla oli kulutusmittari, joka todisti, että pumpun käyttämä tehon tarve vähenee, kun pakkanen kiristyy.

Kaikki normaalit pumput ovat maksimitehontarpeissaan alle 1 kw.

Jos verrataan taas suoran sähkölämmityksen sähkönkäyttöä, niin jokainen patteri ottaa varmasti sen 1000 wattia päällä ollessaan.
    Kun niitä on huushollissa kymmenenkin kpl, pyörii perinteinen sähkömittari akselit punaisena ehtiäkseen mittaamaan kaiken.
    Meillä ilmalämpöpumppu ottaa korkeintaan 1 kw:n, oli keli mikä hyvänsä.

Jätkä Jätkä

Sepeliinkö särkyi? Oikeastaan tilaisuuden järjestäjien pitäisi korvata.

Jätkä Jätkä

Ilmeisesti luetun ymmärtäminen on nimimerkki veli poika:lle ylivoimaista.

Kyse oli noiden meisselillä säädettävien kaasuttimien säätämisestä. Niitä on takuulla suomessa käytössä vielä yli 90 prosentissa sahoja.

Myös ”ruotsalaissahoissa” on sähköllä ohjattavat kaasuttimet, enkä katso kertakäyttökulmavaihteiden tuovan merkittävää etua raivurin käytössä.

Jätkä Jätkä

Aivan varmasti laitteissakin on eroja, mistä saisikaan puolueettomat vertailutulokset, joissa olisi myös koneikon kestävyys testattu.

Nykyään taitaa olla mahdollista asentaa samalle koneelle jopa 800 metriä putkea ja silloin ainakin teoriassa on mahdollista saada kierrolta tuleva neste hieman lämpimämpänä kuin lyhyellä keräysputkella.

Monet ovat laittaneet keräysputkensa järveen, jossa yleensä talvellakin on tasainen ja suht lämmin vesi. Vettä pitäisi vain olla vähintään kolme metriä, sanovat jotkut.

Olen silti sitä mieltä, että ne, jotka käyttävät sähköä vähän, olisi velvoitettava maksamaan enemmän siirtokustannuksia, koska he tuottavat sähköyhtiölle vain kuluja.

Jätkä Jätkä

Väärin Jätkä. Koukkujen käyttö se vasta homman hallintaa vaatiikin. Idea on työn suunnittelussa – suunnattu kaato on siirtelyä. Ei pöllejä tarvitse kanniskella tai vedellä pitkin metsää. 28 vuotta sitten ripustin sakset naulaan. Sen jälkeen en ole niitä takaisin kaipaillut. Mutta makunsa ja tapansa kullakin. Näistä tottumuskysymyksistä väitteleminen on ikuisuusaihe…
    Lähetetty: 1 h, 16 min sitten
    Lähettäjä: Pokara

Älä yritä opettaa isääs naimaan, et siihen pysty kuitenkaan.
    Kahden koukun käyttö vaatii käyttäjältä liikaa, varsinkin., kun hakataan pitkää tavaraa.

Jätkä Jätkä

Kun olet mielestäsi saanut seokset kohdalleen, kokeile ryntäyttää moottoria. Jos moottori ”miettii” ennen ryntäämistä, lisää hieman alaseosta (L).
    SIINÄ FAKTAA L SUUTIMEN SÄÄDÖSTÄ WALPRO KYSEESSÄ
    Lähetetty: 33 min sitten
    Lähettäjä: arto

”Pojat” ovat keksineet hyviä nimityksiä, kuten ”alaseos” ja ”yläseos”.
    Tuo kopioimasi lista on sikälis ”väärin”, että ei ensin säädetä tehokäyntiä, eikä ensin surutta avata suuttimia 1,5 kierrosta.
    Tuo tyhjäkäynnin säätö menee lähes noin, mutta niistä parhaista kierroksista avataan suutinta heti hieman.
    Pitäisi kuitenkin muistaa, että jo viisi minuuttia vaikuttaa joskus mielettömän paljon.
    Vasta viimeksi säädetään tehosuutin =”yläseos”, koska tyhjäkäynti porauksista tulee myös tehokäynnillä tavaraa ja seoksen pitää olla ”justiin”.

Miksi sanot tyhjäkäyntisuutinta alaseosruuviksi, jos se sinun käsityksesi mukaan on kiihdytyssuutin?

Jätkä Jätkä

Heh…

Siirtykääs äijät nykyaikaan, ei noita Tilhin kaasuttimia enää ruuvimeisselillä säädetä :-)…
    Lähetetty: 4 min sitten
    Lähettäjä: oksapuu

Suurin osa suomen raivureista on A: Jotain muita kuin Tilhi. ja B: Kun sahassa on meisselillä säädettävät suuttimet, niin ne on säädettävä meisselillä.
    Te tekstiilimetsurit olette erikseen.

Esillä 10 vastausta, 14,791 - 14,800 (kaikkiaan 15,483)