Käyttäjän Jätkä kirjoittamat vastaukset
-
Tarkentaisin hieman MM:n kommenttiin: Kun minä olen tilannut soraa – viimeksi mursketta, on minulla kyllä kerrottu tavaran hinta ja kuljetuksen hinta. Tosin en tarvitse sellaista tietoa, koska minua kiinnostaa vain se, paljonko 15 kuution kuorma perille tuotuna maksaa, taikka paljonko kuutiohinta on perille tuotuna.
Tuttu kuski tietää tasan tarkkaan mihin murskeet kipataan tai levitetään.
Yhtä vähän minua kiinnostaa, paljonko koneurakoitsija ottaa ja paljonko on maantiekuljetuksella hintaa.
Minua kiinnostaa vain, kenen tarjous on paras.
Viimeisten kolmenkymmenen vuoden aikana minun myymillä pystykaupoilla on ollut vain paikkakunnan parhaat konemiehet ja jälki on ollut tasan kympin arvoista.
Joka kerta olen käynyt urakoitsijoiden luona ja kiitellyt työn jälkeä, kun se on ollut kiitettävän arvoista.Aivan nurinkurinen ajattelutapa. Minusta paljon sähköä kuluttavien tulisi saada siirtomaksuihinsa alennusta ja vähän kuluttavilla maksuja yksikköä kohti voisi korottaa.
Onhan suorastaan valtakunnallista tuhlausta rakentaa sähkönsiirtolinja kuluttajalle, jonka käyttömäärät ovat niin mitättömät, että niillä maksuilla ei kateta ikinä linjan kustannuksia.
Hmm… Noin viisimetrisen rangan siirtäminen pituussuunnassa kahdella koukulla! Kyllä siinä kiertoliikettä on ihan piisalle asti.
Kun parinkymmenen koukkuvuoden jälkeen on vaihtanut saksi / koukku – varustukseen, ei kai tarvitse enempää perustella.Ensimmäiset nostokoukut hankin v. -69. Ne olivat ruotsalaiset ja tähän mennessä parhaat.
Makuasiahan se on, sanoi mäyräkoira….
Nainen metsäalalla. -On minun kokemukseni mukaan lähes aina ”Kutsumusammatissa”.
Ainakin metsätalousinsinööriksi ja metsänhoitajaksi opiskelemaan tulleet ovat mielestäni enemmän metsän ja luonnon vuoksi alalle lähteneet.
Pojilla on motiivina enemmänkin ammatin hankkiminen.
Epäilemättä viehättävä naispuolinen toimihenkilö joutuu latkuvat ”ahdistelun” kohteeksi toimiessaan jopa metsässä puutteessa olevien miesten kanssa.
Tiedän muutaman tapauksen, jossa on ahdistelu ollut jo lähentymässä raiskausta.Alan ihmiset neuvovat asentamaan koneeseensa Linuxin ja koneen tehot tuntuvat tuplaantuvan.
Ainoa haitta KO ohjelmassa on se, että suurin osa uusista peleistä ei toimi siinä eikä useat pilipaliohjelmat, taikka pitää tehdä töitä, että saa sellaisen sisään.Kuitenkin Linuxissa ei ole ollut juurikaan haittaohjelmia ja viiruksia ja Monissa isoissa järjestelmissä se on ainoa kelpuutettu sydeemi.
Olin erään nörtin luona ja sinne tuotiin yhden koulun tietokoneet tyhjättäväksi ja Linuksin asennusta varten. Kertoi se ATK- opettaja, että kahdella vuodella saa jatkettua koneiden käyttöikää heidän koulussaan.
Meillä taas hyviä tarjouksia 345 fr paikallis lehdessä hinta 499e viilatkin 10 5kpl. eli ei kallista
Lähetetty: 19 h, 11 min sitten
Lähettäjä: artoTuo sahamalli on toki jo valmiiksi paranneltu, eli lapsentauteja siinä ei enää ole.
Nyt kuitenkin mennään jo samassa kokoluokassa tyyppinumerossa, joka alkaa vitosella.
Ei sillä eikä millään : Edullisella hinnalla myydään, lienee kauppias tilannut varastoon hieman enemmän kuin on kaupaksi käynyt.
Viiloja myydään täälläpäin samalla hintaa, paitsi kaksi kpl 4 €, mutta saa ostaa niin paljon kuin haluaa.Mainitsisin sivuhuomautuksena, että kaasarimallissa L-suuttimella säädetään tyhjäkäynnin seosta. Jo pelkästään sen pitäisi kertoa jotain, kun L-suuttimen pensareikä on kaasuläppään nähden sylinterin puolella ja se toinen reikä siinä perässä pitää jäädä kaasuläpän toiselle puolelle. Tyhjäkäynnillä siitä ”kakkosesta” menee ilmaa suutinkammioon ja se tuo bensan tehokkaasti ja tasaisesti kurkkuun.
Se asia vain on niin, siinä ei auta mitkään korpiteoriat. Tuo säätö on tullut tehtyä jopa tuhansiin kalvokaasuttimiin, jotka ovat vielä olleet säädettävissä. Vastaan on tullut sahoja, joissa on L-suutin halvatun isolla ja T- ruuvi pohjassa, H – suutin lähes kiinni, mutta kyllä nekin on ohjeiden mukaisesti säädettynä alkanut käymään hienosti.
Täällä taas moni haikailee juuri sen mallin perään. Kieltämättä siinä kaasukahva oli hieman herkkä esim jäätymiselle, eikä se tykännyt varomattomasta avaamisesta, mutta esim. kytkinjouset ovat kestäneet kiitettävästi.
Parasta siinä on kiihtyvyys ja valtava leikkuuteho – myös isommalla terällä.
Myös polttoainetalous on huipputehokas. Niillä tehoilla n. kaksi tuntia, kyllä siinä syntyy alaa mahtavasti.Nyt vaan on nuo mallit, joissa on vähemmän kuutioita, saaneet suosiota ja onhan niissä sivistyneempi käynti ja pienempi tärinä.
Ei mitään ongelmia, kun irrottaa sulakkeet. Kyllä jokaisen pitää sen verran sähköstä ymmärtää, että tuollaisen hallitsee.
Kuitenkaan ruotsiin ei ole tarvinnut yhdenkään suomalaisen huippumetsurin lähteä.
Eikä latvian ukko enää raivaa ruotsissa. Hän on työkyvyttömyyseläkkeellä ja potee kovia vieroitusoireita anabolisten voimapillerien käytön johdosta.Paljon siellä ison veden takana on metsureilla Huskut, sekä ketjusahoina, että Raivureina.
Myös Kanadalaisilla Moottorisahauskilpailijoilla oli Huskut, kun ne täällä kävivät kisaamassa.
Onpahan noita tullut säädettyä ja sen tiedän, että olet kokolailla väärässä.
Sinun säädöilläsi ollaan kohta tilanteessa, jossa L – suutin on auki kaksi kierrosta ja H-suutin neljäsosakierroksen.
Isommassa leikossa kone buuaa kesken sahauksen.Ainoa oikea säätö on: L- suutin niin pienelle, kuin tyhjäkäynti on parasta mahdollista käyntiä, sitten T-ruuvilla käynti sopivaksi ja vielä L – suuttimesta paras mahdollinen käynti.
Tämä on fakta – kokeileppa joskus, niin tulet iloisesti yllättymään.