Käyttäjän Jätkä kirjoittamat vastaukset
-
Niin! Otsa rypyssä täällä pitää puskea koko ajan, varsinkin, kun joukossa on nöösejä, joita ei ole ollut olemassakaan silloin, kun Pohjan saha paloi.
Kun puhutaan ylispuiden juontamisesta, niin ainakin minä oletan, että palstalla on myös aluspuut.
Ehdottoman tärkeää on, että ennakkoraivausta ei tehdä.
Myös olisi tärkeää, että olisi lunta mahdollisimman paljon ja vaikkapa pohjat ja kuoret puissa jäässä.Jos ylispuut ovat isoja, niin latva pitäisi saada juohevasti ajouran suuntaan – lumessa isokin runko tulee ”sukkana”lumeen painunutta kourua pitkin.
Uralla olevat rungot etutyvisiksi, saa painoa takapyörille, ketjut ovat välttämättömät, jos et halua ajella pelkkiä terveisiä.
Taittopyörä, jonka voi pistää liinalla kiinni pystypuuhun, on joskus tarpeen. On olemassa myös ”laukeavia taittopyöriä”, jotka päästävät vaijerin pois, kun taakka on oikealla kohdalla.Usko huviksesi: Talvella rungot taluvat metsästä siististi ja kesällä raivurilla siivoat jäljen.
M-Real käyttää nykyään nimeä Metsä Board – tai jotain sinne päin.
Pari vuotta sitten vaihtelivat kylttejänsä.
Samaa Metsäliitto – populaa kaikki tyyni…M-real taitaa nyt käyttää nimeä metsä group
Olet tainnut itse pudota kärryiltä…
Mistä te olette saaneet hankittua 230 millisiä teriä?
Minä olen löytänyt alan liikkeistä vain 225 millisiä ja tietenkin 200 millisiä…Se vielä lisäksi, riippuu toki hieman siitäkin, onko Tilhin huoltoon pitkä matka…
Se haapabuumi taisi olla ja mennä. Ei jessekään toisen sukupolven haavoistaan saa takuuhintaa, sehän sopimus koski vain ensimmäistä satoa.
Näin arveli MG:n piiripäällikkö asiasta keskutellessamme. (Viime viikolla)Jos Tilhistä tykkää….
Se on kuitenkin sen verran raskasruokaisempi, että jos se kestäisi ammattikäytössä ”kolme vuotta”, niin jollain ruotsalaismerkillä säästyisi bensakuluissa sillä ajalla uuden raivurin hinta.Eipä monikaan varmasti ole siihen alkanut. Se kun toimii vain kuusikoissa ja hyvällä pohjalla ja seurauksena on tyvilaho.