Käyttäjän Jätkä kirjoittamat vastaukset
-
Ruandakin on ihan hyvä osoite rikollisille ja terroristeille, sekä Eitoivotuille venäläisille. Meiltäkin saisi DA_tyypit (3 kpl) kyydittää sinne, samoin Nuo Joovaanin perilliset.
Ei taida olla kauheasti kysyntää Ruandalaisten omaamalle ammattitaidolle näissä lansimaisen sivistyksen omaamissa maissa. Tuossa maahantulossa pitää ottaa käytäntöön ehto, että jos syyllistyy rikokseen, saa postimerkin persaukseen.
ollikolli. Sinun pitää varmaan alkaa kasvattelemaan sitä vesakkoa?
Ukrainalla ei taida olla mitään haluja ”Höökiä” hyökkääjän maille, kunhan saavat omat maansa takaisin Krimiä myöten.
Venäjälle on näytettävä koko muun maailman voimalla, että sen on pysyttävä omien rajojensa sisällä ja muutenkin käyttäydyttävä niinkuin kansaiväliset normit edellyttävät.
Toisaalta Suomeltakin on Venäjän hallussa aika isot pinta-alat sekä Karjalassa, että Petsamossa. Ne kuuluisi ottaa takaisin meille.
Suomen puolustusvoimat eivät ole ”järjettömästi aseistautunut”, se pitäisi olla päivänselvää kaikkein typerimmällekin. Moinen möläytys on selitettävissä vain järjen vähäisyydellä ja maksetulta Trollilta.
Tykistöä meillä on ”riittävästi”, jopa niin, että noita vanhempia rakaampia kanuunoita ja haupitseja voisi lahjoittaa Ukrainaan, jossa olisi käyttöä putkille, joilla yltää neljäänkymmeneen kilometriin ja ylikin. Ostetaan tilalle Korealaisia huipputykkejä.
Samoin voitaisiin neuvotella USA:n kanssa luvan Hornettien lähettämisestä Ukrainaan, jos USAsta saisi tilannetta korvaamaan kolmevitosia tai Super-Hornetteja, kunnes saamme omat uudet!
Lännen on kohennettava aseistustaan kaikilla osa-alueilla. Venäjä on nyt pistettävä porukalla rauhalliseksi. Maksoi mitä maksoi!
Puuki. Missä ja milloin / miten pöllin paino oli rajana siirrettävälle? Kyllä se ainakin minun tiedostossani oli kolmimetriselle 16 cm:n latvaläpimitta, nelimetriselle 14 cm. ”Ei tarvitse siirtää, mutta kääntää kuljetuksen kannalta sopivaan asentoon. Liputettava ilman erityiskorvausta”
Kaksimetrisissä tuli tupla, kun latvalp oli väh. 7″, 3x- kun oli 9″, 4x – kun latva oli 11″ jne, Tuplaus tuli palkkaan.
”Silloin ennen”, kun olin juuri ja juuri kehittynyt miehen mittoihin, jouduin kotitilalla tekemään ne kaikkein raskaimmat työt. Siinä kehittyi voimat ja nostotekniikka kohtalaiseksi.
Olin harjoittelijana Metsäoppilaitokseen hakeutumista varten, harjoittelu oli pakollista ja siitä sai pisteitä. Loppukesästä alkoi Ruusenkehvelillä väljennyshakkuu, jossa silloin ei otettu tukkeja, koska ne olisivat sinistyneet. Korjuutyön johtajalla oli poika, joka silloin opetteli ajamaan traktorilla metsästä puita, niinpä ajouraväli oli 60 metriä.
Jestas, kun jopa kolmenkymmenen metrin päästä täytyi pölkyt saada ajouran varteen! Paksuimmat olivat yli kolmekymmentä senttisiä – jopa neljäkymmentä, mutta pituus oli vain kaksi metriä. Noin lyhyt pölkky on vaikeampi saada olkapäälle, kuin esim kolmimetrinen. Kaikki ne ajouran varteen ristikolle tuli, mutta ei niitä silloinkaan olisi kovin montaa päivän aikana saanut kannettua.
Pahin tilanne oli, kun kannoin pölkkyä olkapäällä, painoa vähintään sata kiloa, osui jalka maassa oevaan koloon, johon se upposi polvea myöten. Silloin ainoa pelastus oli, että ehti pudottaa pölkyn maahan.
Piruuttani laitoin nuo isot pölkyt alimmaisiksi ristikossa, niin saivat ”poika” ja apumieskin vääntää niitä ihan tosissaan kyytiin, ilman kuormainta kun touhusivat.
Olin silloin sen verran voimieni tunnossa, että 50 kilon Y-lantasäkkejä siirtelin kahta päällekkäin, koska se oli nopempaa niin.
No selitystä kaipaisin: Minkä takia ne pöllit ovat siinä, missä ne nyt ovat? Onko ne syntyneet ja kasvaneet siihen?
Minkä takia niitä pitää siirtää? Joku järkeenkäyvä selitys siille, mitä niille pölleille pitää tehdä, jos pitää ?
Muuten koko rulianssi on ihan soopaa!
mehtäukko. Niin meinaat, että tuli ihan puskista, että lajittelulinjastossa voi myöskin lajitella.
Totuuden nimissä se on kyllä ennenkuulumatonta, että lajitteluosato lajittelee. Pannaan vielä superuutinen: Puutavarakuivaamossa on tehty ympäristörikos – siellä on kuivattu puutavaraa!
Et ole kertonut, mitää aiot noista ”tukeista” tehdä. Jos sahailet ne polttopuiksi, niin siirtely helpottuu merkittävästi, kun katkot ne klapinmittaan paikoillaan.
Miten se tukkiläjä on syntynyt? Mitä varten? Hieman on auki tilanne. Itse olen isot pöllit sahannut haluttuun mittaan siinä, mihin ne kaatuvat.
Yhden rakoliiterin kokoilemisessa kaadoin yhdeksänmetriset hirsiaihiot suoraan rakennuksen alimpien ja ylimpien hirsien ( Sidehirret) – paikalle. Tietenkin perustuksia tehdessäni mittailin rakennuksen paikkaa hyvinkin tarkkaan.