Käyttäjän Jätkä kirjoittamat vastaukset
-
Metsuri motokuski. Niin sinäkö olet kytännyt luottamusmiehenä muiden palkkoja?
Touhusi on ollut aivan sairasta!Olet ymmärtänyt luottamustehtäväsi aivan väärin.
Toki LM saa kaikkien palkkatiedot nähdäkseen, mutta ei sen takia, että kyyläisi yli TESsin meneviä liksoja, vaan alla sen olevia, jotka pitää korjata heti – ja takautuvasti.
Käytännössä alle TESsin tehtyjä – jopa työsopimuksia, on peraattu monen vuoden ajalta taaksepäin ja työnantaja on pantu maksamaan takautuvasti korvaukset ja korkojen kera. Se on vienyt joitakin pienempiä yrityksiä konkurssiin, mutta entäs sitten? ”Työvoima on Valtiovallan erityisessä suojeluksessa”.
Kauriille ja rusakolle sopiva lääke löytyy kyllä! Minulla se on kiikarikivääri, johon pitää kyllä panna äänenvaimennin ja lataus täysvaippaluodeilla, niin ei mene lihaa niin paljon koirankuppiin.
On hyvä asia, että meillä on AKT, jonka voima on Suomen työmarkkinoilla suhteellisen suuri. Samalla alalla oli oikeastaan Merimiesunioni silloin, kun Välläri oli sen pomona. Nykyään vaan on laivat vahvempia ja jäät heikompia, joten jäänmurtajalakko ei pure niinkuin ”silloin ennen”.
Mikä muu saisi niskuroivat – öykkäröivät työnantajat ruotuun, kuin järjestäytynyt työväki. Heidät saa parhaiten ojennukseen sataprosenttisella järjestäytymisasteella.
Meilläkin oli sellainen johtaja, joka luuli voivansa tehdä ihan mitä tahansa. Ollessani luottamusmiehenä pistin hänet järjestykseen muutaman kerran. Sitten tuo muka-uskovainen alkoi kaivamaan kuoppaa minulle, mutta hän ei kertakaikkiaan käsittänyt, että niin ei vaan saa luottamusmiehelle tehdä.
Tolopainen:”Käytännössä ei saa, luottamusmiehet vahtivat palkkaeroja. Palkkoja vaaditaan julkisiksi, jotta palkkaerot pienenisivät.”
-Eipä pidä paikkaansa! Täysin paskapuhetta, joka ei perustu mihinkään. Palkkaliukumat ovat hyvinkin tavanomaisia, eikä niitä ainakaa ammattiliitot ja luottamusmiehet kyttää.
Kyllä minä olen saanut tuhansilta päiviltä ateriakorvauksen ”puhtaana käteen”, niitä ei työnantaja ole joutunut ilmoittamaan edes verottajalle, ei myöskään osapäivärahoja, kokopäivärahoja, yömatkarahoja, eikä varsinkaan kilometrikorvauksia, kun ne ovat olleet valtion hyväksymän korkuiset / km taikka pienemmät.
Tolopainen. Moni on jo sairastunut Koronaan kaksi kertaa, immuniteetti on jäänyt tulematta!
Ateriakorvaukset, päivärahat, metsurivähennykset, kilometrikorvaukset – Ovat kaikki verovapaita korvauksia.
Lisäksi on se, josta oli kyse aloituksessa, eli Moottorisahavähennys. Jos se ei ole vielä tullut selväksi, niin ei kai se tulekaan.
arto:”Metsurivähennys on 5 % palkkatulosta, jonka olet saanut metsätyöstä. Metsurivähennys on enintään 240 euroa. Tuossa tarkennusta joku satuili väärää tietoa metsurivähennyksestä.”
-Ketä syytät satuilusta?
Jokohan pian on Fuusiovoimalan aika? Sitä on nyt kokeiltu ja kehitetty pidempään kuin Olkiluoto kolmosta, kyllä kai sellaisia sitten pykätään ympäri maailmaa, kunhan se on mahdollista. Sehän on kuin aurinko maan päällä!
Matkailua pitää lisätä, rajat pitää avata, että ”tulee laumasuoja”. Osa ihmisistä näyttää olevan laumaeläimiä, käyttäytyy kuin sopulit, eli vaeltavat vängällä väkisin kuolemaansa.
Pitäisiköhän asettaa itsensä karanteenin tapaiseen – ihmisten joukossa liikkumattomaan asemaan.
Eli meidänkin K-marketissa on ruokakassien noutomahdollisuus, kunhan tekee sopivalla varoitusajalla tilauksen. Kun on itse terve, niin sen hakeminen lastauslaiturilta on simppeli homma.
Vanhuksille ym on tietenkin saatavana kuljetuspalvelu, mutta ei nyt vielä olla siinä kastissa.
Minulle on tullut kirjattu kirjelähetys postin palvelupisteeseen, se pitää kyllä hakea kohtapuoliin.