Käyttäjän Jätkä kirjoittamat vastaukset
-
Nuakka. Kaksi vaihtoehtoa: Porakärkiruuvit, taikka erillinen pora, jolla teet sopivan reiän ruuville.
Se erottakin taitavan ammattilaisen tumpula-harrastelijasta joka vain luulee suuria itsestää, että ammattilainen näkee ne puut metsältä, jotka ovat jääviä, tumpula fundeeraa joka saatanan risun kanssa tuokion ja alkaa sitten kaasutella sahaan kierroksia. ero tuloksessa suhteessa aikaan on 9 : 1 ja sinä Jeessi olet sen ykkösen tekijä!
Halvoilla ”merkeillä” on kuulemma leiponut koneita kiinni – väitetään, että öljyä on liian vähän, mutta minä ole melko varma, että öljyn laatu on ollut ala-arvoista. kun kertovat sitten ”asentajan” neuvoneen laittamaan 0,5 – 1 % hyvää synteettistä kaksitahtiöljyä, ei leikkautumisia ole tullut.
En ole käyttänyt Halppis-alkylaattia, vaan Aspenin, Husqvarnan, Nesteen, Shellin ja Tilhin merkillä myytyä ainetta. Eikä ole muuta ollut, kuin vanhemmissa koneissa on joissakin pitänyt kiristää suuttimia jopa aika paljon, mutta ei läheskään kaikissa.Minulla on nyt kolme Jonssia, joiden suuttimia on pitänyt pienentää jopa merkittävästi. Täytyy testata, jos ei lunta tule liikaa, että mikä on nyt tilanne. Nyt on Aspenia, mutta luultavasti ostan seuraavaksi Tilhin myyjältä kymmenen litran erän.
Jos luette Alkylaatin ja tavallisen bensiinin sisällysluettelon ja varoitukset netistä, ehkä ymmärrätte, miksi Ruotsissa kaikki käyttävät Alkylaattia. He ovat kehityksessä Suomea edellä valovuosia, taikka vuosikymmeniä.
Ei ole vieläkään tullut kaikille selväksi, että laatu ratkaisee myös Alkylaattibensiinin pelittämisen. Vaikka mitäpä se minulle kuuluu, miten te hölmöilette omien vehkeittenne kanssa.
Samaten on, vaikka joisitte aamuisin kupillisen 95 oktaanista, jonka olette itse sekoittaneet halpaan kaksitahtiöljyyn 5 prosenttisena seoksena. Omapa on terveytenne, mutta älkää menkö verorahoilla ylläpidetyn terveydenhuollon taakaksi, menkää sauna taakse odottamaan noutajaa.
Saksassa elinkustannukset ovat tuntuvasti halvemmat kuin Suomessa. Elintaso on ihmisillä korkeampi Saksassa.
Ammattimies ei ole ammattitaitoinen, jos hän vetää nurin vääriä puita. Tosin Jeessi ei sitä tajua. Hän vaan ktselee taimikonhoidon jölkiä ja jos sen on tehnyt joku muu kuin hän, niin ”Kaikki on tehty päin seiniä”. Jeessi ei pysty hahmottamaan sitä, millainen on tilanne ollut ennen tapahtunutta. Siksi kaikki harvennukset hänellä ovat menneet aivan kiville.
Metsänmies. Tilhi on raskasruokainen – ei siitä mihinkään pääse. Se kun on niin onneton kiihtyjä, että on pidettävä ”naru kireällä” lähes koko ajan, niin ehtiihän se syömään. arto ja minä sahaamme Huskulla kaksi tuntia tankillisella ja voin kertoa sinulle, että kun tuon kolmekin litraa on Huskulla huudattanut, on kyllä sellainen olo, että piisaa tältä päivältä.
Laskepa piruuttasi, paljonko enemmän maksaa vuodessa polttoaineet, kun sahataan Huskulla tai Tilhillä 200 ha/ v. Toinen vie tuplamäärän bensaa – en sano kumpi, mutta vie kuitenkin. Erotuksella maksaa välirahan uuteen raivuriin!
Sulli. Tarkoitatko Alkylaattia? Se ei ole ihan sama kuin asetaldehydi, jota tiettävästi ei ole pienkonebensiinissä.
Ola. Aspenin lisäksi on kyllä tullut haisteltua muitakin merkki-alkylaatteja, eikä niiden haju ole minun kokemukseni mukaan läheskään niin ”syövyttävän oloista” kuin tavallisen 95 – 98 bensan höyryjen haju, enkä ole kuullut, että Alkylaattia olisi käytetty imppaamiseen, kuten noita mineraali / alkoholibensoja on käytetty. Siinä touhussa aivojen liukeneminen tapahtuu vielä nopeammin kuin mitä Jeessin kohdalla on tapahtunut.
Jeessi on elvistellyt polttavansa muovit ja kanisterit lämmityskattilan tulipesässä. Keino on hyvä, jos sen tekee oikein, eli pesässä on kuuma tulipätsi. Muovi palaa siinä kokolailla puhtaasti = yhtä puhtaasti kuin ekokemilläkin, kun he polttavat noita samoja kanistereita.
Kaveri, joka on vuosia ollut Ekokemin polttouunien sisäpintojen muuraajana keikkatyönä, sanoi, että uunit välillä putsataan parilla kahdensadan litran muovitynnyrillisellä Asetonia. Pytyt syötetään hihnalla peräkanaa ja uuni palaa hetken hieman kirkkaampana. Epäilen, että asetonikaan ei ole käyttämätönta, vaan ”likaista”.
Kolme litraa/pv on jo sellainen lukema, että se pitäisi keskimäärin riittää hyvinkin. Gombikannu on kuudelle litralle, ja siitä on yleensä jäänyt kolmannellekin päivälle jotain. Olen käyttänyt kahta kannua, eli kantanut litkuja vain metsään päin, tyhjää kannua takaisin. R-sahalle on oma kannu (2 kpl), joissa ei ole teräöljypönttöä lainkaan, niissä on myös korokerengas täyttönokassa, jolla saa säiliön täyteen.