Käyttäjän Jätkä kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 371 - 380 (kaikkiaan 15,483)
  • Jätkä Jätkä

    Huskuissa oli kaasuttimen kanssa tullut moka, kun kierrosluvun rajoitin antoi liikaa bensaa, vaikka suutin oli kiinni. Ne kaasarit vaihdettiin varmaan lähes kaikki takuuseen. (Oli pikku-jippo, jolla rajoitin tukittiin)

    Tilhissä oli joku sarja sekä sahassa, että raivurissa, joiden kiihdytyspumppu oli kelvoton.  Niitä vaihdettiin takuuseen…  Vika oli maahantuojan tiedossa – ei pahemmin vastustellut.

    Jätkä Jätkä

    Kyllä se ilman aisapainoa punnitaan, kun renkaiden alle pannaan vaaka ja aisa on koukussa.

    Ellei aisapainoa ole, on kärry takapainoiseksi lastattu ja sakothan siitä tulee.

    Jätkä Jätkä

    Tarvitaanhan atraimen varsi edelleen.Siihen on alikasvokuusi 60 vuotiaana kaikkein kestävin.

    Jätkä Jätkä

    Tolopainen. Eikös apupaskapussi paina 40 kg nykyisin? Joskus 100 vuotta sitten ne säkit taisi painaakkin sata kiloa ja sinä muidstelet huomia renkivuosiasi.

    Eli Sutsukilla saa vetää 300 kiloa painavalla peräkärryllä saa vetää sinun huomattavasti nuorempaa emäntääkin, ellei hän ole juuri syönyt runsasta lounasta.

    Jätkä Jätkä

    Joo. Kaasuläpän akseli – taikka oikeasraan sen akselin reijät isonevat ja on vaikea korjata.

    Toinen kuluva osa kaasuttimessa on säätöneulan istukka, jonka ennallistamiseen on joskus käytetty erityistä tuurnaa, Muut osat perinteisessä kaasuttimessa = ne osat jotka saa irti, ovat kyllä vaihdettavissa ja edullisia.

    ”Korppuuntunutta” kalvoa en ole ikinä vaihtanut uuteen, koska se on turhaa, ellei ole kalvokauppias.

    Moskaa voi joskus olla kaasuttimen ohuissa porauksissa, mutta ne saa ultraäänipesurissa pois.

    Jätkä Jätkä

    Jos tuorevoitelun on kunnossa, niin voitelu kyllä pelittää.seosvoitelun kanssa voitelu heikkenee, kun bensa/ilmaseos laihtuu.

    Jätkä Jätkä

    Kun perinteinen kalvokaasutin menee vaihtokuntoon, niin mikä siellä tuon tarpeen aiheuttaa?

    Jätkä Jätkä

    Tolopainen:”AJ on pihalla, millään henkilöautolla ei saa hinata jarrutonta 750kg peräkärryä.”

    On itse ulkona kuin pyykkinaru.Jarruton kevytperävaunu saa painaa max. 750 + aisapainon verran, eli ainakin 800 kg JOS auton omapaino on riittävä, taikka valmistaja on luvannut niinkin paljon kuormaa sille autolle.

    Nelikko saa vetää jarrullista 1,5 kertaa omapaino.

    Kaksivetoinen saa vetää jarrullista omapainon verran.

    Nämä siis, jos valmistaja on hyväksynyt.

    Jätkä Jätkä

    A.Jalkanen: ”johtuen mm. valon lisääntymisestä kullekin kuusiyksilölle,”

    Noinkos se meneekin? Olen ollut siinä uskossa, errä alikasvuston valonsaantia ylispuusto juurikin rajoittaa.

    Jätkä Jätkä

    Plug in hybridin käyttäjät ovat yleensä niitä, jotka ostivat sen vain siksi, kun verot kaikkinensa ovat pienet. Ja autoa vaihtaessa saa paremman hyvityksen, kun akku on käyttämätön.

Esillä 10 vastausta, 371 - 380 (kaikkiaan 15,483)