Käyttäjän Jätkä kirjoittamat vastaukset
-
Jaa että, kun suon reunaan on kaivettu oja, se on luontokohde?
Levottomia juttelette.
Eihän Siemens ole Ranskalainen firma.
Arevan pitäisi maksaa Teollisuuden voimalle Noin 15 Miljardia sen lisäksi, että TVO ei maksa edes Etukäteen sovittua kauppahintaa senttiäkään.
Ruotsalaiset peijakkaat ovat lukeneet minun mielipiteitäni. Minä halusin Suomeen Olkiluodon lisäksi viittä hieman pienempää voimalaa – ja pikatahtia.
Ruotsi on senverran vauraampi maa, että kymmenen isoa ydinvoimalaa olisi heille läpihuutojuttu. Kunhan eivät päästä Ranskalaisia siihen urakkaan sekaantumaan. (eikä Suomalaisia)
Tolopainen:”Saksalaisia oli 40-luvulla vähemmän kuin ukrainalaisia nyt. Olisivat voittaneet helposti ryssäläiset, jos länsi olisi antanut heille sotilasapua. Onnettomat menivät väärälle puolelle. Suomen rajakin olisi nyt Pietarin kaupungin rajalla ja Venäjä länsimainen valtio.”
Taitaa olla Tolopaisen itse kirjoittama satukirja, jota hän uskoo sotahistoriaksi.
Saksa olisi helposti voittanut Neuvostoliiton ilman omissa joukoissaan olevia liittolaisiakin, mutta kun julistivat sodan Amerikalle ja Briteille, niin tappio tuli.
Jos Saksa olisi voittanut, ei suomea olisi enää missään, Melkein kaikki Suomalaiset olisivat päätyneet saippuatehtaaseen. Vain minun laiseni kookkaat – Arjalaisen näköiset sinisilmäiset miehet olisivat päässeet jatkamaan hyvää perimäänsä Arjalaisnaisten kanssa.
On ollut merkillistä saartopolitiikkaa,kun rekkaletkatkin on kulkeneet kiellettyä tavaraa täynnä – ja kaikki ovat tienneet, mitä peliä on pelattu.
Raja kiinni ja ”Lisää rautaa rajalle”!
Mm:”0-15w öljy. Muistaakseni tämmöistä öljyä ei ennen ole ollut.”
Hätäisellä selaamisella en löytänyt kuin muutaman 0w-16 ja yhden 0w – 8 öljyn.
Kehitetty hybridimoottoreihin, mutta tuskin joka kioskissa on hyllyssä.
Toki öljyn laatuvaatimuksia ovat muutkin kuin viskositeetti, kannattaa olla silmät auki, jos omatoimisesti öljyhuoltoa tekee.
EDIT
Kyllä markkinatalous toimii: Kun olkiluoto kolmonen on pysäytetty, sähkön pörssihinta nousee pilviin. Vaikka Olkiluoto taas saadaan pukkaamaan, sähkön pörssihinta ei juurikaan laske.
Tavallaan aiheessa pakoputkiviritys pysyen, ostin aikoinaan lapsille käytetyn mikroauton.
Siinä oli Puchin puhahallinjäähdytetty automaattivaihteinen moottori, mutta sen pakoputki oli rikki.
Laitoin siihen samankokoisesta moottorisahasta pakoputken, että ääni ei olisi kuskille liian kova. Sillä sitten ajelivatten asfalttipihalla jonkin verran. Löysin vanhan pappa-tunturin pakoputken, poltin karstat pois ja asensin sen paikoilleen.
Tehot ainakin kaksinkertaistuivat, eli olisi Huskuun myös tehot nousseet, jos tuo pakoputki olisi avarrettu. Ääni ei juurikaan voimistunut.
Jios pörssihinta muutaman päivän on huippukorkealla, niin kyllä sen aikaa voi olla vaikka ilman saunaa eikä uunipaistia kannata koko päivää korventaa.
Minä olen pistänyt sähkösaunan tauolle ja käväisen uimahallissa saunomassa ja uimassa, hintaa tulee koko reissulle sen verran, mitä auto syö bensaa = vajaan litran. Samalla voi poiketa kaupassa jne – jos on tarvetta.
Pörssisähkö on varsin mukava, kun minulla on hintakatto 9 snt, mutta minimihintaa ei ole sovittu. Aika paljon on kulunut sitä miinus-sähköä, nyt se minulle kunnolla selvisi, että on plus sähköä ja miinus sähköä.
EDIT
EDIT
Terän haritusta ei ole kukaan väittänyt tekevänsä joka tankille, ei päivittäin, eikä edes joka viikko, vaikka sahaisi kuusi tankillista joka päivä.
Pätevimmät raivurinkäyttäjät, jotka pitävät terän huipputerävänä, ovat kertoneet teroittavansa peltiterää joka tankilliselle, eikä sitä jynssätä hullun lailla, vaan työnnetään kerra, ehkä kaksi / hammas. Joskus kun paneuduin teroitukseen, huomasin, että jopa kesken työnnön (viilalla) – hampaan särmä lakkasi näkymästä,
Joskus teroitin ketjua tai pyöröterää puolitoista työntöä / hammas.
Olen joskus sanonut, että teroitus on taitolaji. Haluaisi – jos elonpäiviä riittää, joskus päästä arton teroitusta seuraamaan ja testaamaan. Viikkohan siinä menisi seurannassa, mutta olisi se varmasti sen arvoinen viikko.
On toki turhaa huudattaa sahaa koko ajan kaasu pohjassa, mutta terän ei pitäisi lakata pyörimästä sahauksen aikana. Leikkialu-Tilhillä tyhjäkäynniltä kiihdyttäminen ei paljoa kytkintä syö, mutta kun kone kiihtyy oikein miehekkäästi (HVA:n ammattimalli) – niin silloin nollasta lähtö, kun kone kiihtyy hetkessä neljääntoistatuhanteen kierrokseen / min. joutuu kytkin joka kiihdytyksessä luistamaa satoja kierroksia – ja se syö tyrhaan kytkintä. Siksi annetaan terän pyöriä, onhan oikeassa kädessä kaasukahva.