Käyttäjän Jätkä kirjoittamat vastaukset
-
Kyllä Tollon munankeitin on oiva vekotin. Sellaisella voi keittää vaikka yhden munan kerrallaan ja valita tuloksn etukäteen. Minulla on yhden – kuuden munan keitin ja tulos on aina toivottu. Tietenkin .- jos on oikein pieniä, taikka vastaavasti oikein isoja munia, voi se vaikuttaa keittoaikaan, mutta normaaleiden munien kanssa tulos on aina valinnan mukainen.
Tuollainen keitin pitää ollaq jokaisella, joka keitettyjä munia käyttää, ensimmäisen keittimeni ostin jo kolmekymmentä vuotta sitten, mutta ensimmäinen eukko vei sen mennessään.
Tuossa Mm:n suorituksessa on jo sellaista tuntua, että saha piti jo olla oikean moottorisahan kokoinen. Pikku-Tilhin kanssa olisi varikolla hulunut tunteja tankatessa ja korkkeja ruuvatessa. 5 mottia tunnissa antaisi jo jonkinlaisen tuntipalkankin, jos taksa olisi kohdallaan.
Toinen vaihtoehto on, että homma tehtiin Hakkuukoneella, jolloin suoritus ei olekaan kummoinen.
Joskus oli Öber – merkkistä viilla, oli hyviä, ehkä olivat Ruotsalaisia.
Sharpin viiloilla ei ollut liikaa ostajia, eli kauppiaat eivät sitä kaupitelleet – ehkä kate oli pienempi kuin Viialan viiloissa.
Minustakin Sharpit olivat parhaita, silloin kun niillä viimeksi teroitin. Niissä on mielestäni hienompijakoinen hakku kuin muissa viiloissa, eli ne purivat hyvin pehmeästi.
Nykyään ammattitaitoisen voi löytää asiakkaista, jotka ovat ostamassa olla omia päähänpkaupassa myynnissä olevaa artikkelia. Myyjä yrittää sitten saada myytyä sitä mikä viittaa samaan aiheeseen, vaikka ostaja tietää parhaan vaihtoehdon. Lisäksi myyjällä voi olla omaa päähänpinttynyttä, lähinnä luuloon perustuvaa ”tietoa”.
Pahoin pelkään, että Jeessilläkin sellaisia pinttymiä on. En ainakaan uskaltaisi häneltä ostaa autonrenkaita, enkä polttoaine-öljyseosta 2 T – moottoriin, en ”kuivia” polttopuita, enkä oikein mitään moottorivehjettä.
Käytännössä luettelo voisi olla loputon…
Muuliksiko olet ruvennut? Ei taida aasista tulla muulia.
Tehän saitte sitten miehekkäästi sen verran tukkeja, mitä normaali mies (eikä aasi) . tekee Huskun tankillisella. jos on kolmen tukin puita, niin runkoja on 7 -8 kpl. Tunnin sahaus ja puoli tuntia kuorman teko, mutta noistahan tulee vasta pohjakuorma!
Vasenkätisten täytyy tehdä muutostöitä, jos aikoo vasemmalla putkittaa, taikka onhan monella peukalo keskellä kämmentä, joten heitä ei haittaa, vaikka laukaisuvipu onkin tarkoitettu oikealla huitoville.
Vähän sama on kaikissa ”koneissa”, niin R-sahoissa, M-sahoissa, kuin autoissakin, joissa esin vaihdekeppi on oikealla kädellä hämmennettävä, ellei sitten ole vaasemman puolen liikenteeseen tehty auto.
Yksikahvaiset putket, joissa on toinenkin paikka kahvalle, ei ole mikään uusi keksintö. Leukojen avauspainike on kuitenkin asennettu oikeajalkaisille, eli taitaa vielä olla kehitysvaiheet kesken.
Mm. Kun lataa putken ja sitten lyö sen kiveen tai kovaan maahan, ei taimi enää tarvitsekaan ihan täys syvää istutuspoteroa. Jokainen taaplaa tyylillän, enkä väitä, että minun tyylini olisi oikea, en ehtinyt istuttaa putkella varmaan ihan miljoonaakaan tainta.
Onko enää myynnissä kahden
kahvan pottiputkia? Itse olen aina käyttänyt vain yhtä kättä putkea lyödessä. Putkethan on tehty oikealla kädellä käytettäväksi ja niissä on vain yksi kahva?
Samoin minä olen istuttaessa pudottanut taimen putkeen vasta silloin, kun leuat ovat jo auki. Jotenkin tuntuu, että paakussa olevat juuret pyvät paremmin kuosissa, kun paakku ei iskeydy leukoja vasten ja leuat pysyvät puhtaampina paremmin…. Mutta se voi olla vain minun käsityksiäni.
Jeessi on jo osoittanut, että hän viis` veisaa hyvistä koneista / varusteista ja oikeasta työtekniikasta.
Onhan hänellä näyttöä: – Polttopuut märkinä kamiinaan, – Letukalla kulkeutuminen, – Pösöllä henkilökuljetus, – Öljy- Macilla raaivaus, Moottorisahalla raivaus, Ei nostokoukkuja / siirtelysaksia, – Ei kaaatovänkäriä, – Ei luultavasti mittanauhaa. – Turvavarusteet pillanpäreinä jne. Ei oikein vakuuttava esitys yrittäjäksi meinottelevalta, – Ehkä starttirahan avulla puoli vuotta…
Kuormamuuliksi ihan sopivan tyhmä, paitsi pikku-ukkona liian pieni kapasiteetti…
Jaa! Täällä näkyy Rahaton isäntä vaan jatkavan. Eipä kiinnosta…
Viirukylvö on todettu jo sata vuotta sitten toimivaksi kaikilla kylvökohteilla. Viiru pitää vetäistä niin, että siemeniä on syvemmällä, korkeammalla ja siinä välissä. oli kesä millainen hyvänsä, niin aina on mahdollisuus joka viirussa.
Perinteinen ”lautasauraus” eli äestys olisi kylvöä varten ihan parhaasta päästä muokkaustapa. Kylvöpisteitä pitäisi olla tiheämmässä kuin istutuskohtia, mutta ei niihin siemeniä pistetä ”holvaamalla”, ellei ole ”Omaa siementä”.