Käyttäjän Jätkä kirjoittamat vastaukset
-
Tolopainen:” Viidennellä säiliölläkö vasta päästiin ajamaan ”uudella” Trukilla?
Normaalistihan uuten vaihdetaan vain kerran, sen jälkeen laite ei ole enää uusi.
Poisluettuna Ranskalaiset, jotka ovat uusia ilmeisesti siihen asti, kun ne puretaan.
Juippi:” käyttää omaa sahaa ja hyödyntää moottorisahahyvitys verotuksessa.”
Mitä tarkalleen ottaen tarkoitat moottorisahahyvityksellä?
”Virman piikkiin kaikki kulut!.”
Jos haaveilet verottomista tuloista, niin puhtaimmillaan ne ovat päivärahoja, ei sellaisia, jotka joudut ”ostamaan”.
Auto kannattaa mielestäni myös ostaa Yritykselle. Jos menee kohtuullisesti, voit kolmen vuoden kuluttua ostaa sen itsellesi melko edullisesti. (Suosittelen premium – autoa, jos budjetti kestää) Omalla reuskalla voi ajaa ne ajot, että Mersu pysyy siistinä.
Tolopainen:”Huonoimmat suvikumit, jotka joskus autossa ovat olleet olivat Venäjällä tehdyt Nokian Nordmanit. Kahden kesän jälkeen kulutuspinta oli sileston.”
Viimeaikoina on kai Nokian merkillä, mutta Venäjällä valmistetut renkaat olleet parempilaatuiset kuin Suomessa tehdyt. Syyksi kerrotaan se, että Ryssät ovt käyttäneet kumia muovin joukossa. ,
Kestoltaan kehnoimmat renkaat kautta aikojen olivat minulla Nokialaiset – pirusti mainostetut rättivyörenkaat, jotka kuluivat tasaisen nopeasti n 8000 kilometrin aikana ”Silestoneiksi”. Siis käytännössä ne eivät kestäneet koko kesää, kun ne keväällä vaihdettiin alle.
Visakallo:”Näin se on kuten MaalaisSeppo kirjoitti. Kiina voi aivan samaan tapaan vaatia vanhoja alueitaan itselleen kuten Venäjä parhaillaan tekee. Sotaa ei Venäjän ole Kiinaa vastaan varaa enää käydä.”
Sehän meneekin sitten ihan mukavasti, kunhan Suomalaiset ovat hereillä H-hetkellä
Eli Kiinan länsiraja Uralille ja Suomen itäraja Uralille. Menee tasan, kunhan avataan riittävästi joukkohautoja Venäjän rääsyläisarmeijan taistelijoille.
Tolopainen:”Kiinalaisissa renkaissa neljän sarjasta yleensa yksi vaatii huomattavasti enemmän painoja kuin muut. Ne eivät ole tasalaatuisia. Saattaa käyttö tulla kalliiksi.”
Tuttu juttu mm Nokian suvikumeissa. Pahimmillaan koko sarja ollut sellaisia, että tasapainotuksen jälkeen toimivat lyhyen ajan ihan hyvin, mutta esim tuhannen kilometrin jälkeen alko vapina, jolloin tasapainotuksessa piti puntit laittaa ihan eri kohtiin – ja sama taas parin viikon kuluttua.
Olivat vyörentkaissa soljet unohtuneet runkoon, ja ne siirtyilivät.
”Merkkirenkaat”-kin ovat aivan liian usein paisteltu Kiinassa tai jossain palmun juurella, eli ei voi luottaa edes siihen, että Saksalaiset renkaat olisivat tulleet Suomeen Saksasta.
Onhan se tietenkin mahtavaa laittaa autoon uudet kumit, jotka maksavat parisataa € / kpl – Ollen toki Premium-laatua. Kun tarjouksesta saa samankokoiset renkaan koko sarjan kahdellasadalla Eurolla. Verenpaine nousee, jos huomaakin, että molemmat tulevat samasta tehtaasta ja halvemmat ovat äänen ja kulumisen suhteen selkeästi paremmat.
Muovia on kaikissa nykyrenkaissa – ja paljon, siksi ne kovettuvatkin nopeasti vaihtokuntoon.
Tolopainen:”Suurimman rahallisen hyödyn duunari saa eroamalla ay:stä ja kirkosta. Sen voi jokainen laskea paljonko säästää 40v työuran aikana. Kukaan ei ole koskaan hyötynyt euroakaan näiden instituutioiden jäsenyydestä.”
Annetaan Tolopaiselle anteeksi puheensa, sillä hän ei ymmärrä, mistä hän puhuu!
Tämä siis AY:n jäsenmaksuista. Kirkon jäsenmaksusta olen samaa mieltä. Ei rahallakaan voi taivaspaikkaa ostaa, koska sellaista ei ole myynnissäkään.
AY- jäsenmaksu on selkeästi tulonhankkimiskulu ja ehdotus on sitä, että se ei olisi vähennyskelpoinen erä. Toisaalta, jos se pannaan verotettavaksi, niin siinä tapauksessa se pitää kytkeä palkanmaksuun niin, että esim nykyisen 1000:n €uron jäsenmaksua korvattaisiin nostamalla palkkaa 3000 €uroa.
Valtiohan siinä repisi mahtavat verotulot, mutta olisihan riistoporvarit ja ainakateelliset KEPUlit riemuissaan!
Joo! Hakataan metsät tuulimyllypuistojen ja voimalinjojen takia sileäksi. Kun ”Tyyne tyyntyy”, niin palellaan, taikka ei täällä silloin enää pysty asumaan ja olemaan muut kuin tuulimyllyjen hoitajat ja ehkä ne harvat tontinomistajat, jotka saavat ansiottomat tulonsa vuokraamistaan perintömaista.
Verotulot kerätään heiltä harvoilta ja niillä sitten saattohoidetaan me muut, joilla ei ole tuulimyllytontteja muudä tai vuokrata.
Suomi on silloin varmasti ihana maa asua ja elää täällä sorkkaeläinten ja suurpetojen (Rauhoitettuja ) joukossa.
Gla:”Ruostuukohan ns. tavallisenkin auton moottori, jos sillä ajaa vain harvoin ja pääosin lyhyitä matkoja?
Aivan varmati ruostuu, jos sen lämpötila ei nouse niin korkeaksi, että siellä vesi oikeasti höyrystyy.
Periaatteessa öljyn täytyy kuumentua niin, että vesi lähtee. Vaikka kuumasta öljystä haihtuva vesihöyry kulkeutuukin imusarjan kautta sylintereihin, se poistuu pakoputken kautta ulkoilmaan.
Tolopainen. Töpseli-sähköauto on täysin käyttökelvoton haja-asutusalueilla, ellei takakotissa ole ”Allikaattoria”, jonka varassa voi sitten ontua pistorasian ääreen.
Muutaman vuoden kuluttua meillä on patteriautojen romutusongelma, kun on kalliita romuja pihat täynnä, eikä niistä Romu-Roopet halua maksaa kuin murto-osan patterien metallien arvosta.
Kiviaineksen laatu on toki tärkeä niin kauvan, kun on mistä valita.
Ovat tuoneet koe-eriä pohjois-Norjastakin, koska siellä on kiven laatu parempaa.
Kallion korkeudella ei taida olla kovin suuri merkitys, jos päällinen on suurinpiirtein puhdas, eli pääsee heti lyömään.
Vanhalla kaverilla on myös ihan oma murskepisnes, mutta hän kertoi, että luuli sitä huomattavasti paremmaksikin hommaksi.
Urakoitsija käy murskaamassa kerran vuodessa, mutta periaatteessa paljon on rahaa kiinni valmiissa tavarassa, jotka pitää maksaa kohtalaisen lyhyellä maksuajalla. Pelkkä murskaaminen ja lajittelu maksaa jeijonanosan ulosmyyntihinnasta.
Hänellä ei ole omaa kalustoa lainkaan – kuomaajaa lukuunottamatta.
Kyllä metsätyö kinnostaisi moniakin nuoria kavereita, mutta ansiotaso jää useimmissa tapauksissa niin kehnoksi, että mikä tahansa muu työ vie siitä voiton.
Usein vedellään esiin joitakin päiviä, jolloin – lähinnä istutustyössä- on huhkittu reippaasti ja tehty pimeästä pimeään Euronkiilto silmissä, mutta vuosiansioa ei rakennetta muutamien päivien hyvilläkään tuloilla.
Vasta vuotuinen verotettava tulo kertoo totuuden siltä osin.Epäilen vahvasti, että esim palstalla pätevän metsurin viittaa harteillaan pitävän nimimerkki arton vuosiansio (verotettava) – jäisi vertailussa korkeintaan keskikastiin vaikkapa vertailtaisiin esium rekkakuskien mediaanitasoon, taikka poliisin – taikka ihan normaalin duunarin ansiotasoon.
artolla kuitenkin pääasiallinen syy metsurin ammattiin on aivan varmasti työ- ja asuinympäristo ja muu elämänlaatu mielekkäine harrastuksineen. Lisäksi väitän, että artolla on työmoraali, joka monella muulla vastaavalla on jäänyt kehittymättä, eli kaikki kohteet tehdään ammattitaidolla ja mitä nopeammin ne tehdään, sitä nopeammin päästään seuraavalle kuviolle ja sitä enemmän tilille kilahtaa tuohta.
Tangomarkkinoille on alkukarsinnoista selvinnyt mm nuori metsuri, joka ilmoittaa olevansa työtön metsuri. Hänen kohdallaan ilmeisesti ei ole Tampereen seudulla iskenyt tuo tunnettu metsuripula, kun tähän aikaan ei ole töitä ollut tarjolla.