Käyttäjän Jätkä kirjoittamat vastaukset
-
Et tajunnut koko juttua. Ei Pösön uudella moottorilla ole edessään yhtä pitkää takuuta kuin oli alkuperäisellä!
Mitä nopeammin RyZZä on saatu lyötyä ja työnnettyä sinne minne ne kuuluvatkin, sekä perään vielä Ukrainastakin kaikki Venäläismieliset, – Sitä vähemmän RyZZät saavat tuhoa aikaiseksi, eivätkä ehdi edes aloittaa muun Euroopan valtaamista.
Jotkut RyZZän Trollit- Ruhopiikin komennossa, eivät käsitä, mitä tarkoittaa sanonta:” Kun antaa pahalle pikkusormen, se vie koko käden”. Paha on viemässä Ukrainaa , eli pikkusormen. Jos se sen saa, on vuorossa koko käsi, eli koko Länsi-Eurooppa.
Luulis, että tyhmät ovat jo sen verran käsittäneet, mutta Aivopesu idästä on purrut kaikkein tyhmimpiin
JeeZZi lienee vetänyt henkeä ja alkaa hylkimisrektio RyZZien lääkitykseen? Ainakin toivon niin. Vaikka hän onkin pikkuhiljaa kääntänyt takkiansa asiassa kuin asiassa. Varsin selkeä esimerkki on tuossa autoseikkailussa, jossa lähtökohta oli Helvetin mahtava Volkkari, jolla oli hienoa päästellä ohituskaistaa!, Sitten yllättäen Pösö onkin maailman paras, kun se kuluttaa niin mitättömän vähän. ( Volkkarin kulutuslukemissa oli ennen pilkku väärässä paikassa.)
Uusi pösö oli niin maailman paras auto, että hän vaihtaa sen seuraavaksi jo kahden vuoden kuluttua täys-sähköiseen, taikka ainakin hybridiin! Sitten se muuttuikin niin hyväksi, että hän ajeleekin sillä vielä toiset kaksi vuotta. Nyt siinä on niin mahtava maahantuoja, että vaihtoi upouuden moottorin ihan ilmaiseksi. Lopputulema on, että vain hölmö hankkii upouuden auton, kun takuuseen saa uusia moottoreita pösöön. Takuu ei muuten normaalisti jatku enää yhtään, kun moottori on uusittu.
Tolopainen:”Hiilidioksidia on saatavana vaikka kuinka paljon. Mutta miksi tehdä metanolia, kun sähkö käy suoraan sähköauton polttoaineeksi. ”
Sähkö autojen energiana on väliaikainen – hätäratkaisu, joka pikapuoliin jää lähtötelineisiin. Sääli heitä, jotka niihin , edes hybrideihin, on rahansa tärvännyt.
Senhän sanoo järkikin, että kun sähköautoon tarvitaan esim 500 kiloa painava akusto, tallentuu sama määrä käyttökelpoista energiaa Dieselinä 50 kiloa painavaan nestemäärään, jonka tankkaamiseen tuhannen kilometrin välein kuluu aikaa 5 minuuttia, että Sähköhommat saa unohtaa kerralla.
Kehitellään vaan nestemäisiä polttoaineita ja aina vain parempia polttomoottoreita, joiden pakoputkista tulee vain tislattua vettä tai vesihöyryä.
Taitaa loppujuoksussa olla niin, että kaikilla palstalaisillakaan ei ole käsitystä siitä, miten tarkistusmittaukset maastossa tehdään / pitäisi tehdä.
Jo sellainen käytäntö, että valkataan koealan paikka, on täysin väärä. Myös se epäilys, että kuvio todetaan yhdellä koealalla, on väärä.
Molempi menetelmä vastaa auton ikkunasta satasen vauhdissa tehtyä arviota ja sellaisten tekijöille maastoon sopivat jalkineet ovat hukkainvestointi.
Jos kuvittelee, että koealan mittaaminen on suuritöinen homma, ei ole mittauksia koskaan tehnytkään.,
100 A sai kyllä nuorison keskuudessa lempinimen ”Riisipet”, joka mielestäni kertoo sitä, että ainakin me nuoruudessamma taivuimme varsin hyvin. Koettua on myös 600:sen, Austin minin ja Anglian takapenkkien sopivuus.
Nuo olivat etupäässä kaksiovisia, joiden etuistuimet kääntytivät tuulilasia kohti. Corollaan piti mudifioida ”Mimmikippi”, jolloin siihen sai oikein kelpo työstöalusta, ei tarvinnut ahtautua takapenkille.
Joskus elokuun yössä, kun kevyt usva tiivistyi alavissa kohdissa melkein sumuksi, nousi kunnossa olevan polttomoottorin teho varsin tuntuvasti.
sen suorituskyvyn tunsi, oli alla sitten mopo, henkilöauto, taikka ihan oikea kuorma-auto.
En tiedä sen Jettan alkupräisyyttä, mutta siinä oli ns. pitkäksi välitetty vaihdeloota. Jos se olisi jaksanut ottaa täydet kierrokset isoimmalla vaihteella, olisi 200 ylittynyt reippaasti.
Täydellisten Uunojen on turha sekaantua tosi-juttuihin.
Myöhemmissä normaali-Volkkareissa ei tuollaisia iloisia yllätyksiä ole esiintynyt.
Mutta monissa tavallisissa bensiinikäyttöisissä autoissa on tullut ilmiö vastaan, että kun tyhjällä tiellä painetaan ”lappu lattiaan” ja annetaan sen olla siellä, kuin jalka olisi tiiliskivi, niin 15 – 20 kilometriä yhtä soittoa, on useassa tapauksessa auton huippunopeus ollut parikymmentä kilometriä ylitettynä.
Eipä sitä enää pitkiin aikoihin ole tullut kokeiltua, ensinnäkin tie on harvoin niin tyhjä, se on myös usein niin huonokuntoinen, että hurjasteluun ei ole kovia haluja. ja poliisiautojen aina päällä olevat tutkat rauhoittavat kyllä kuskiakin.
Jetta oli / on – henkilöauto – Kätti oli lava-Golf. Puhutaan kyllä aivan eri autoista. Minulla on ollut molempia enemmän kuin yksi.
Minulla oli aikoinaan Volkkarin 1,6 litraisella Dieselillä varustettu Jetta, jonka tankkikin oli niin pieni, että en onnistunut koskaan tankkaamaan siihen 38 litraa enempää.
Auto oli ilman turboa, eli ei mitään kilpa-auto, mutta tarkistetun mittarin mukaan se hyvällä kelillä kulki lähes 170 km/ tunnissa.
Pidin kirjaa kulutuksesta, ja se meni vuosien mittaustulosten mukaan jopa alle 4 l/ satasella, eikä siihen vaikuttanut ajotapa, eikä edes auton sisällä oleva kuorma.
Se oli oikein matkamiehen auto, kun kaiken lisäksi ajo-omikausuudet olivat senaikaiseksi autoksi varsin mainiot. Jos tie oli tehty oikeilla arvoilla ja kunnossa, sitä ei tarvinnut ohjata, vaan se kääntyi kaarteessa kuin ajatus ja oikaisi sen jälkeen itse itsensä.
Tolopainen:”-Etelässä myydään paikkamaalattuja autoja uusina, nimimerkillä kokemusta on.”
Aika läheltä on kotoisin kaveri, joka tekee tuota paikkamaalausta uusiin – toistaiseksi vielä Mersuihin – Uudessakaupungissa.
Kun autosta löydetään lopputarkastuksessa ulkopinnasta jokin virhe, hän korjaa sen. Eli pieni lommo, joka on syntynyt sen jälkeen, kun osa on asennettu – ja maalattu.
Kun vaurio todetaan, se otetaan käsittelyyn ja korjataan. Maalausta ja lakkausta voidaan ihan hyvin sanoa vaikka paikkaamiseksi, minä katsoisin sen lähinnä viimeistelyksi.
Kun energiapuun kantohinta Keski-Suomessa näkyy olevan keskim. 5,51 €/ kiinto ja hinnat tulossa alaspäin, ei liene paljoa syytä paukutella henskeleitä.
Kun vielä Suorittaja suorittaa metsän törkeään kuntoon, taitaa menetykset olla isommat kuin myyntitili.
Viisainta olisi yrittää tehdä taimikonhoidot kuntoon ja Enskan aikoihin harventaa se 2000:sta rungosta vaikka 1100 runkoon, niin ainakin kantohinta olisi ihan jotain muuta.