Käyttäjän Jätkä kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 921 - 930 (kaikkiaan 15,483)
  • Jätkä Jätkä

    Herää kysymys: Minkä takia haluat vaihtaa  teräketjun .325-jakoiseksi? Ja minkä takia haluaisit vetorattaan irtorissalla? Laippoja varmasti löytyy, mutta perustelisitko tuon ketjujaon ja vetorattaan kohdan.

     

    Jätkä Jätkä

    EDIT

    Jätkä Jätkä

    EDIT

    Jätkä Jätkä

    Huippupaikassa oikein lievä ylitiheys menettelee, kunhan seuraava harvantaminen tapahtuu oikeassa vaiheessa.

    Vähemmän huippupaikka kasvaa myös kakistelematta laatua, kunhan maalaji ja vesitalous ovat kohdallaan, mutta ravinteiden niukkuus edellyttää harvempaa asentoa.

    Lehtomaisella pohjalla joku kuuden vuoden käsittelyväli voi olla maksimi, mutta VT:llä se voi venähtää jopa yli kymmeneen vuoteen.

    Jätkä Jätkä

    Perko. Listappa äkkiä ne hybridiautot, jotka käyttävät polttoainetta niin, että KEROSIINIA valuu tielle.

    Tähän asti olen ollut varma, että se, mikä pakoputkesta lirahtelee, on vettä.

     

    Jätkä Jätkä

    Olen ollut viisi kertaa mukana, kun ollaan touhuttu kertausharjoitusten merkeissä. Pari kertaa on harjoitukset koskeneet kertausharjoitusten järjestämistä ja muut kerrat ovat olleet toteutettuja sotaharjoituksia, eli niissä on reserviläisiä laitettu kiskoille tuhansittain.

    Kyllä niissä käydään läpi autorekisterikeskuksen lista ja sieltä valitaan siviliautoista ja traktoreista kelvolliset otettavat. Myös ne ryhmät, jotka hakevat SITTEN ajoneuvot, saavat koulutuksen siihen, vaikka niitä ajoneuvoja ei otetakaan armeijalle. Eli organisaatiota hiotaan periaatteessa myös rauhan aikana. Kyllä minäkin katselin niitä listoja, vaikka se ei kuulunut minun tehtäviini. Ei niitä lunastettaviksi määriteltyjä autoja ihan pilvin pimein ollut, eikä siellä listalla mitään katumaastureita ollut. Kaikki olivat ainakin paperilla hyvia ja hyväkuntoisia autoja. Onhan se selvää, että jos sota kutsuu, niin kyllä sinne viedään paras kalusto, mitä vaan maasta löytyy, olisi hyvä, jos myös taistelijat olisivat parasta A-ryhmää. Toki myös jokaiselle reserviläiselle on etukäteen määrätty tehtävä, samoin ajoneuvoille, kuten myös sijoituspaikka.

    Jätkä Jätkä

    Mitäs mittauslaitteita pituusbonitoinnissa yleensä käytetäänkään ?

    Jätkä Jätkä

    Metsänomistajien koulutus keskitettiin  80 – luvun alkupuolella opetushallituksen hoidettavaksi ja samaan työhön velvoitettiin silloin Metsälautakunta ja Metsänhoitoyhdistykset mukaan.

    Olin alusta lähtien mukana opetushallituksen remmissä. Järjestimme yhteistuumin noita tilaisuuksia, joissa oli mukana metsänhoitajiakin Metsälautakunnasta (nyk. Metsäkeskusksesta)

    Kun opetusmateriaali oli teetetty ja painettu näiden oeganisaatioiden toimesta ja sen mukaan pelattiin, niin olen satavarma, että niitä mittausmenetelmiä  ja harvennusmalleja noudattaen ei tule virheitä esim harvennusvoimakkuuden määrittelyssä eikä mittaamisessa.

    Varsinainen virhe VOI tapahtua silloin, kun esim metsätyyppi määritellään väärin. Myös metsätyypin opaskasvit käytiin läpi juurta jaksaen.

    Epäilen vahvasti, että Suoriutuvalta on lähes aina jäänyt metsätyypin määrittely korkeintaan puolitiehen- Ainakin talviseen aikaan!

    Jos joku on tarkastellut esim TAPIO:n harnennusmallela ammattitaitoisen metsä-ihmisen silmin, hän on takuulla huomannut, että metsätyyppien väliset erot ovat merkittäviä. Merkittävää on myös se, että eri puolilla Suomen metsissä pitää käyttää eri taulukoita.

     

     

    Jätkä Jätkä

    Tehdäänhän noita pihasaunoja -aittoja – esileikkimökkejä sielläsun täällä ja tekijät kuljettavat niitä kuorma-autolla, jos leveys ei ylitä 3,5:ttä metriä.

    Tuo seitsemän metriä leveä rakkine tukkii jo leveämmänkin tien, joten se siirtäminen ilman varoitusautoja jne on toki rikos.

    Niin että se siitä.

     

     

    Jätkä Jätkä

    Visakallo:”Sitten se olisi tehtävä myös aina kun pölliauto tuo tai hakee kuormaa niillä teillä joissa ei mahdu sivuuttamaan. Sama koskisi myös aura-autoja ja tiekarhujakin.”

    Niin tietysti.

    Ajan tasalla olevat pölliautonkuljettajat tosin laittavat VAIN varoitusmerkin, mutta yleensä täällä on kaikilla teillä mahdollista ainakin henkilöauton väistää / peruuttaa liittymään tai levikkeelle kohdattaessa.

    Minusta tuossa onnettomuudessa puimurikuski olisi pessyt kätensä täysin, jos olisi pysäyttänyt puimurin ja pitänyt varoitusvilkut päällä. Koska – Eihän keskellä kaistaa sesovan liikenteenohjaajankaan yli saisi ajaa, ellei ole Reima Muristo.

     

Esillä 10 vastausta, 921 - 930 (kaikkiaan 15,483)