Käyttäjän Kalle Kehveli kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 3,941 - 3,950 (kaikkiaan 4,105)
  • Kalle Kehveli

    Varmin tapa pitää puun hinta alhaalla, on myydä puuta huonoon hintaan. Markkinat ei toimi. Liian monta myyjää, ja vähän ostajia. Itse olen vähintään 10 vuoden puunmyyntilakossa, ellei tule selvää tukin hintapiikkiä.

    Kalle Kehveli

    Kyllä pienelläkin kaivinkoneella metsätöitä tekee, mutta maastossa ei saa olla pahoja ojia ja isommat kivet ja kannot pitää kiertää. Pienellä koneella ulottovuus on paljon pienempi, joten se on paljon hitaampi. Traktorin perään äestyskone voisi olla siemenpuu alueella kova sana. Joskus olen nähnyt niitä keski-eurooppalaisissa kuvissa.

    Kalle Kehveli

    Maaseudun tollothan ei älyä markkinataloudesta mitään, vielä vähemmän kaupunkilaiset perintömetsän omistajat. Ei siitä, milloin pitää myydä ja eikä milloin pidättäytyä myynnistä. Jatkuva pelko ettei kukaan osta tai maksa mitään. Hyvin ovat metsäyhtiöt lobbareineen asiansa hoitaneet.

    Kalle Kehveli

    Tykkytuhoja lumisilla alueilla on ollut aina. Ylä-kainuu ja koillismaa on erittäin pahaa aluetta. Koivut kestävät ja toipuvat parhaiten. Ehkäpä reilusti harva havupuumetsä kestää kohtuu hyvin. Vaikea siihen on keksiä toimivaa lääkettä, kun luonnon olosuhteet on mitä on. Itse kerään lumen katkomat puut joka kevät polttopuiksi, jotain hyötykäyttöä kuitenkin.

    Kalle Kehveli

    Näistä surkeista vaihtoehdoista paras on Pate.

    Kalle Kehveli

    Tästä pitää valittaa EU:n. Samat ongelmat oli autoverotuksessa. Oikeuslaitos ei uskaltanut kääntyä tullia vastaan. Suomen oikeislaitos on täysin korruptoitunut.

    Kalle Kehveli

    Hulluhan se on, joka itselle ostaa huonosti kannattavan työpaikan velaksi. Moni koneyrittäjäkin lopettaa heti, kun pääsee veloista eroon. Oppirahat on maksettu.

    Kalle Kehveli

    Visakallolla on yrittäjyys verissä. Pikkubussi (mersu) pitää olla ja iso katettu peräkärry viinan haku reissuille. Verotus pitäisi vain järjestää paratiisisaarille muiden tapaan, pitäähän peli olla avointa ja reilua!

    Kalle Kehveli

    Metsä ei tule säilyttämään arvoaan ellei puun hinta nouse selvästi tai metsän käytöstä (metsästäminen, yms) saadaan lisätuloja. Tällä hetkellä metsäpalstojen hinnat ovat pahassa kuplassa tuottavuuteen nähden ja lisätulojakaan ei saada metsien käytöstä.

    Maatilojen osalta jatkaminen on mahdotonta tilojen liian korkeiden hintojen vuoksi. Ei pysty maatilan tuotoilla maksamaan velkoja, ja kun korkojen noususta varoitellaan jo laajalla rintamalla, konkurssi on velkaiselle yrittäjälle varma.

    Kalle Kehveli

    Jesselle! Kerran mersu, aina mersu! Sen jälkeen muut tuntuu aivan paskalta! Toki luotettavia kulkupelejä löytyy muiltakin saksalaisilta.

Esillä 10 vastausta, 3,941 - 3,950 (kaikkiaan 4,105)