Käyttäjän Kurki kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,921 - 2,930 (kaikkiaan 5,899)
  • Kurki Kurki

Trollit ovat kärsineet suuria takaiskuja. Venäjä vetäytyi Njeprin pohjoispuolelta Hersonissa ja nyt ilmoittavat vetäytyvänsä eteläpuolella.

”Emme mahtaneet mitään” – Venäjä vetäytyi Hersonin eteläpuolelta

https://www.verkkouutiset.fi/a/emme-mahtaneet-mitaan-venaja-vetaytyi-hersonin-etelapuolelta/#b98ca7b1

Kurki Kurki

Unkariin Venäjältä tuleva oljyputki on poikki, ilmeisesti Ukrainan alueella. Putken korjauksella ei liene kovin kiire, kun Unkari tukee Venäjää sodassa Ukrainaa vastaan.

Kurki Kurki
    Kurki Kurki

Suo ennallistettu 1500 vuoden takaiseen tilaan ja nyt kasvaa metsää.

Tuhkalannoituksen jälkeen kasvu kuin lehtomaisilla kankailla maapohjan ilmaisen typen vuoksi.

https://yle.fi/uutiset/74-20002088

Kurki Kurki

Tulee mieleen, että jos pienet setelit ei pala tarpeeksi nopeasti, niin pitää alkaa isompia polttamaan.

Minulle tulee mieleen suositukset reheville korville pohjaveden tasolle  30..40 cm maanpinnasta, että tupeen hajominen ja metaanipäästöt olisivat optimaaliset. Kun uudistetaan niin pohjaveden pinta nousee haihdutuksen loputtua puiden kasvulle liian korkealle. Siksi naveromätästys ja 60cm syvät ojat 15 m välein. Ojien pohjat pian sammaloituvat ja  mataloituvat siinä ajassa. kun taimikko kasvaa ja alkaa haihduttaen pitää pohjavettä optimitasolla. Jatkuva kasvatus on taloumetsissä pelleilyä ja liian vaikeaa. Tällainen rehevä korpi kasvaa vähintään 5 m3 ja kun huomio metaanipäästöjen lakkaamisen niin metsä on aina hiilinielu, turvemaapohjan CO2-päästöistä huolimatta.

Kurki Kurki

Kiitän ja kumarran. .

Korjaisin vielä tämän kohdan: ”aiheuttaakin valtavat metaanipäästöt seuraavien 20 vuoden aikana 6…24 (48 väärin) ekv-tn/ha/v ja uusi suo sitoisi CO2 ilmasta turpeenkasvussa 0,5..1,0 tn/ha/v.”

Muistelen, että olen tämän tuonut esille jo lukemattomia kertoja eri yhteyksissä täälläkin.

Ehkä näitä minun kirjoituksia ei sitten lueta kovin tarkkaan.

Kurki Kurki

Hävittämisen voi aloittaa minun mökistä, jonka juuri möit pois.

Kurki Kurki

Puuki: Minä tiedän tasan tarkkaan miten alv:t käyttäytyy kauppatapahtumissa.

Mesäteollisuus vie 90% tuotannostaan ulos. Miten on tästä myynnistä saatava ALV? Jos ulkomaisen ostajan ei tarvitsee maksaa alvia, niin mistä sitten vähennetään ostopanosten alvit. Silloinhan alvi on kustannus tai piilovero tai sitten vientiin menevältä osalta valtio hyvittää nuo alvit. Kun suomalainen ostaa puutavaraa kaupasta, hän maksaa alvin, jonka kauppa on maksanut sahaajalle, jotta sahaaja voi siitä vähentää ostoalvinsa eli alvit, mitä on maksanut esimerkiksi tukkien toimittajalle.

Kurki Kurki

Minkä päivän MT ?

Perjantain Maaseudun tulevaisuudesta en löydä uutista, jos Tuo MT tarkoittaa tätä lehteä.

Kurki Kurki

https://mmm.fi/lulucf

Onhan täällä kaikenlaista joustoa ja erikoisjoustoa.

Kukahan kaiken tämän hallinnee?

Pitää kysellä.

Ja mikähän on vertailutaso?

Asetuksen mukaista metsäjoustoa käytetään silloin, jos nielu velvoitekaudella on vertailutasoa pienempi. Tällöin maat voivat laskea vertailutasoa pienemmän nielun metsäjoustoon asti nollana. Metsäjousto on jäsenmaakohtainen, ja Suomen metsäjousto kaudella 2021–2030 on yhteensä 44 miljoonaa hiilidioksiditonnia

Suomi sai neuvotteluissa hyvin metsäisenä maana 10 miljoonan hiilidioksiditonnin erityisjouston kaudelle 2021–2030.

Esillä 10 vastausta, 2,921 - 2,930 (kaikkiaan 5,899)