Käyttäjän Metsäkupsa kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,821 - 1,830 (kaikkiaan 3,030)
  • Metsäkupsa Metsäkupsa

Yksityisiä hoivayrityksiä on moneen lähtöön.On asikasystävällisiä ja sydämmellä hoidettuja kuten ,Pieksämäellä entisessä Nikkarilan metsäkoulussa toimintaa harjoittava yritys.Sitten on nämä suuret ja suuria voittoja kaihtamatta hamuavat yritykset.Rahat pois ja potilaita hoidetaan minimimiehityksellä ym.Rakentavat uudet tilatkin minimineliöillä ja kaikki ylimääräinen karsittu ja mitoitukset tehty omistajalle päin.Onneksi olen saanut saatta omat vanhempani kotihoidon tuella,omaishoitajana ilman palvelutalokokemuksia iäisyys matkaan.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Jäsenille maksettiin korkeaa tuottoa ,vaikka firma tuotti tappiota ja rahat loppu.Jos osuuspääoman korkoa olisi nipistetty,olisi alkanut paniikki,jossa osuuspääomakato olisi loppua alkunut todennäköisesti vaudittamaan.                                                                  Kyseisessä metsänomistajien firmassa on koko sen historian ajan ,pois lukien viimeiset vuodet ollut pääoman puute.Aikoinaan vuosikymmeniä sitten OP ryhmä sai tarpeekseen loputtomasta velallisesta,jolloin pelastus löytyi SYP/Nordeasta  rahoittajana,sekä ottamalla firman johtoon oman miehen.Metsänomistajina ja Metsäliiton jäseninä voimme olla kiitollisia onnellisesta lopusta.En tiedä  Berzan suhteita firman johtoon,itse olin  tekemisissä firman silloisen kakkosmiehen kanssa.Voi  myös pääjohtajan lähtiäis lehtihaatatteluista lukea,kuinka veitsenterällä kaikki oli.Kirkniemen paperitehtaan myynti pelasti,muutamasta kuukaudesta sekin kauppa oli kiinne,että tulli kovahko hinta  ,myöhemmin olisi ollut ostajat hakusessa.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Kyllä Metsäliito/MetsäGroup yhtiörypäs on viittä vaille konkursissa.   Meillä seurakuntakin sanoi silloin huomattavan osuuspääoman irti.Antti Oksasen jälkeen Nordea istutti rahoittajana firman pelastajaksi Kari Jordanin,jonka johdolla alkoi uusi nousu.

Kun rahoittaja uhkaa katkaista rahoituksen,niin kertoo paljon tilanteesta.Nyt samassa tilanteessa on elintarvikeyhtiö HKScan.Karjaportti aikoinaan pyllähti ja sinne monelta tilalliselta osuuspääomat menivät.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Metsähallitukselle jäi muhkea  lasku käräjöinnistä,taisi taukotupien ensitalven polttopuurahat siinä palaa.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Ilmastomuutoksella on huonoja ja hyviä puoli ,jotka vaikuttavat metsiimme.Keskustelussa tuodaan ainoastaan huonot puolet esiin ja edut vaietaan yleensä.Tuhot varmaankin lisääntyvät,mutta kasvu kiihtyy entisestään.Itse olen vanhat kuusikot laittanut rahatöihin,joskin hirvituhoasian takia kuuselle istuttanut.

Ilmastokeskustelu käy sellaisilla kieroksilla,että sitä kuunellessa ison kirjan lopun ajat taitavat jo meidän elinaikanamme  tulla.Itse olen optimisti ja odottelen malttamattomasti ensimmäiseksi uudenvuoden suojia.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Nykyisin ketju kannolta teriin hiottu viimeisen päälle pellittämään.Mehtäukko jo luetteleekin hankintapuiden,väliin kökkösten ongelmia ja näihän se usein on.Ennen vempukat pohjalle isännät piilotteli ja oksapahkuratukit myös.Onhan MHY:den korjuupalvelut toimijoina kannolta tehtaan portin sisään.Mutta kun ottavat muutaman euron kulukorvausta ,ei metsänomistajalle kyllä sitten sen enempää jää.Rahatkin saattavat viipyä monin  verroin pitempää,kuin firman hakkuulla.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Näihän se menee.Ensin jaetaan sellaista,jota ei ole vielä hankittukaan.No otetaan lisää velkaa ja uskotellaan sitten,että tulevina hyvinä aikoina maksellaan.Usein kansan riitävä osta huomaa vaaleissa,että pieleen meni.Sitten uusi hallitus ryhtyy vahinkojen minimointiin,eli pakollisiin kulukuureihin.Virsi menee,että kaikista vähempiosaisilta leikataan ja rikkaat rikastuu.Paha on leikata meiltä,jotka eivät tukia ja avustuksia saa,vain veron korotuksilla se mahdollista.Mutta kun joka kolmas puukin käytännössä monelta valtion kassaan menee,niin ei mene verokorotuksia kaivata.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Vaivaisen euron hinta nousee,kun tuhat mottia ylittyy.Kuten Jesse edellä toteaa,kokemusesta tässä puhutaan.Olen keskimäärin vuosittain myynyt vaihtelevia määriä,toissa vuotena peräti n.6000 mottia.Alkuvuodesta ensikerran myytiin naapurin kanssa yhteismyynti,kun leimikot sopivasti vierekkäin.Kulttuuri täällä on,jokainen myy itsekseen ja vain hyvän naapurin kanssa yhteismyynti tulee kysymykseen.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Politiikasta voi olla montaa mieltä,niin myös henkilöistä.Mitä olen seurannut niin Jussi Halla-Aho on yksi asiallisimmista ja pätevämmistä keskustelijoista,Ei turhia jorinoita ja eikä tyhjän puhumista suuntäydeltä.Kehveliporukan keulilla Li ja Sanna,onneksi Ville kaikkitietävä on vaihtunut asialliseen Pekkaan.                                                                                    Täällä kun kysyttiin ,kenet olisit kiinostunut tapaamaan,niin tavallisena työmiehenä Teuvo Hakkaraista (selvänä).Tietojeni mukaan hän on asettumassa uudelleen ehdolle ja lehtitietojen perusteella kannatus on horjumatonta.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Avaus on tervetullut.Vihreiden ketjua on jo piisannutkin,vaikka eivät välttämättä Perussuomalaisia suurempaan paikkalukuun pääsekkään.Vieläköhän Kortesalmi kehissä,vai onko keskittynyt klapi/metsäbisneksiissä rintamailla.

Esillä 10 vastausta, 1,821 - 1,830 (kaikkiaan 3,030)