Käyttäjän Metsäkupsa kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,391 - 2,400 (kaikkiaan 3,009)
  • Metsäkupsa Metsäkupsa

Harventamattomassa metsässä usein vain sieniä ja samalia.Aukkoihin meiläpäin pukkaa vadelmaa yllin kyllin,ainakin varsia,miehemmittaisia.Mustikka,maat kyllä vähentyneet,parhaat sekametsässä,joita vähemmän nykysysteemillä tullut.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Jäsenmaksu pitäisi olla korkeintaa 50-80 €, kuten Harrastelijakin kohtuulliseksi totesi 75€:n ja maksoi ,kun hinta-hyötysuhde kohtasivat.

Oma jäsenmaksuni on 300€ nyt, aikaisemmin pakollinen tonnin verran.Toivon jatkossa 50-70€ tasamaksua,jolloin jäsenyys kohtuulisen hintaista.Katteet liiketoiminnasta,ei hehtaariperustainen jäsenmaksu tätä päivää .Itse en ole jäsenkorttia mihinkään tarvinnut ,joten rahalompsaan en viime vuotenakaan viitsinyt täytteeksi laittaa.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Kaikki on suhteellista,kuten tämän kyselyn passiivisuus päättely.Ei ole minullekaan metsäfirmat soitelleet kysyäkseen myynkö puuta.Mutta monta firmojen lehteä tulee ja sähköistä uutiskirjettä ,joista käy ilmi ,että puuta ostetaan ja mikä milloinkin halutuinta,

Olen kutsuttuna metsäfirmojen tilaisuuksissa ja joskus tehdasvierailuihin myös pääsyt.En yhdy näkemykseen passiivisuudesta,koska en kaipaa puhelimella kauppaavista lehti ym.tarjouksien tyrkyttäjistä,niin myös puukaupassa olen aloitteentekijänä ja kaupat ovat aina jonkun kanssa syntyneet.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Olin syksyllä katselmuksessa,jonka aiheutti viisivuotta aikaisemmin tieltä kuolleena leimikon kohdalta Ely:n toimitettu kuollut liito-orava.Asia tuli ilmi metsänkäyttöilmoituksen seurauksena,ei mukamas tieneet kuka oli toimittanut,ainoastaan löytöpaikan osoite .

Ei onneksi papanoita löytynyt ja asiallisesti homma hoitui,vaikka ensiksi kyllä kylmät väreet tuli, ”liito-oravahavainto”.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Rospuutto tiestöä pehmittää,onneksi tässä pariviikkoa tuli jatkoaikaa.Hakkuuta tänäänkin kävin valvomassa,kuusikon harvennus kivipohjaisella maalla ,ei uria ,ajokone ajoi toisella laidalla, moto hakkasi toisella reunalla.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Otsikko:Hakkuun valvonta-Kannattaako siitä maksaa osuva.Ensin on kyllä valvottava,että maksettu hakkuunvalvonta tulee myös tehtyä,laskun lisäksi.Paljon on pöydän ääreen valvonta mennyt,papereita ja tulosteita silmäilevät nappakengissä toimistossa sateelta suojassa.Lopputulos katkontatiedon kertyttäminen ,toivottavasti myös puunmyyjä saa vastineen rahoilleen.Jos itse ei ymmärrä,niin silloin ainakin viisainta valtakirjalla myydä ja luottaa ostamaansa hakkuun valvontaan ym.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Toivon Sipilän uutena kasvona ja yrittäjänä ryhtyvän valtiomiestekoihin.Välttäämättömät ja kipeät leikkaukset tehtävä nopeasti ,jotta Huttisen miehen tyyli syödään enemmän kuin tienataan loppuisi.

Gallup kannatusluvut kyllä näiden rakenneuudistusten jälkeen romahtaa,kuka ne uskaltaa tehdä.Rohkea rokan syö ja kiitos tulee jos on tullakseen aikanaa.Maallamme ei ole varaa uuteen nyhjäyshallitukseen .

Metsäkupsa Metsäkupsa

Kyllä pienellä kehittelyllä aikanaan tosi hyvä ja ilmainen systeemi metsänomistajille.Uudessa kemerassa ei ole 100% suunittelukorvausta ,joten on kaiketi ruvettava itse hoitamaan,olen tähän asti Mhy:llä paperit tiettänyt.Kai se ennakkoilmoituskin ,joka tulevassa kemerassa vaaditaan täältä luonnistuu,kunhan kaikki tilat keilattu.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Kuusitukin kauppa alavireistä,olen riittailu olisiko kohta aika myydä UPM:n osakkeita.Olen 7 vuotta odotellu 20€ hintaa osakkeelle,jolla myisin,nyt n.18,50€,osinko ensikuussa irtoaa.Nousisikohan kesällä kahteenkymppiin,kun sataan vuoteen vähävelkaisinkin firman talous.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Glan linjoilla ,itsekin olen monesti ihmetellyt tätä verokeskustelua,joka keskittyy vain sukupolvenvaihdokseen ja perintöverotukseen.

Itse kaipaisin ostotilallisena ja metsätilayrittäjä esim.varainsiirtoverovapautta joka 4% kauppahinnasta.Sain aikoinaan muutamaan kauppaan korkotukilainaa,jolloin lisäksi varaisiirtoverovapautus tuli niistä kaupoista.

Myös Mtk ajama perintö ym. veroetuuksien ajaminen riteerillä,kuka maksaa Myel eläkemaksua olisi oikeutettu veroetuuksiin on järjetön.Ei 20-70 ha metsätilat normaalisti elätä.kasvu alle minimi sosiaalietuuksien (n.10 000€) v . Kyllä 150 ha Etelä-Suomessakin tarvitaan,pohjoisessa huomattavasti enemmän.Näitä tiloja on vaan kovin vähän tällä hetkellä, eikä nykyisillä metsämaan hinnoilla kyllä hevin mahdolista tavallisen eläjän lisää ostella.

Esillä 10 vastausta, 2,391 - 2,400 (kaikkiaan 3,009)