Käyttäjän Metsäkupsa kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,421 - 2,430 (kaikkiaan 3,009)
  • Metsäkupsa Metsäkupsa

Näin ammattilaiset sanoo ja järjellä ajatellen näinhän asia on.Arvelen sellubuumin kerkiävän laantua,Äänekosken biotehdas nousee,muilla kahdella vaarana jäädä suunitelmien asteelle.

Markkinatalous kun on sellainen,jos mikä kannattaa hyvin ,silloin ryhdytään kapasiteettia lisäämään.Usein käy niin,että markkinoille tulee ylitarjontaa ja hinnat notkahtaa.Ruotsissa on myös selluinvestointeja suunitteilla,joten rahoittajat ovat varpaillaan .Ei ole Suomen historiassa metsäteollisuudessa miljardi investointeja tähänkään asti paljoa yhteen soittoon tehty.Toivottavasti olen turhan pessimistinen ja suunitelmat realisoituvat puulle kysyntään luomaan.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Mhy:n jäsenmaksusta täytyy todeta,että ei aivan putkeen mennyt,vaikka itsekkin olen luottamushenkikönä ollut hyväksymässä.

Ensinnäkin MTK:lta tuli mallisäännöt,joissa näitä valuvikoja .Hyvä esimerkki on nämä päälekkäiset perusmaksut,kun kiinteistön omistukset puolisoilla ,on rouvan tila,herran tila ja yhteinen tila,niin silloin jo menee kolmet perusmaksut( täällä 3×50€= 150€).Tämän vuoden osalta ei ole asialle mitään tehvissä,mutta meillä on esitys ,että jatkossa yhdellä maksulla,vaatimus esitettävä yhdistyksen hallitukselle.

Jäsen maksu liikevaihdosta pieni,mutta nettotuloksesta iso.Mielestäni pieni tasamaksu oikein(50-70€) ,joka on käytössä eturivin yhdistyksissä Etelä -Karjalan ja Päijänteen yhdistyksissä.Yhdistysten tulee euronsa hankkia palvelukatteista,joka samalla takaa tehokkuuden.Hehtaari pohjainen jäsenmaksu sopii kyllä tuottayhdistyksiin,muttei markkinataloudessa miljoonaliikevaihtoisiin metsänhoitoyhdistyksiin.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Juuri äsken kirjauduin metsään.fi palveluun,kun pyysivät tilin numeroa palautusta varten.Itse maksoin syyskesästä 3v tarjouksen 120€,nyt paluttavat 80 €.Sivuilla en ollut tänä vuonna käynytkään,kun valtaosalta tiloistani puuttuu laserkeilaus.Nyt luki ,että keväällä 2015 valmistuu valtaosalla tiloistani uusi päivitys.Itselläni kun valtaosa tiloista metsäsuunitelmat viime vuosisadalta,päivitys tarpeen..

Mukava saada tiedot puupääomista ja kasvuista vuoden mittaan.Minulle piisaa hyvin metsään.fi tiedot,koska hoidan itse aktiivisesti itse metsätilani,joten ei tarvitse sokeasti uskoa kaikkea metsäntilasta.

Metsäkupsa Metsäkupsa

En ole itse Suurisavottalainen,mutta kyllä kansanedustajakin kerkeää sivussa muutakin hoitamaan.Kuten edellisessä kommentissa todetaan,loppuväännön yleensä juristit tekee,kuten myös tilin.Onnea Reijolle puolestani ja ääniharavaan piikkejä riittävästi.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Onkohan Köppäkynnen marginaali oikein,ei voi olla 7% ,ainakaan virallisesta pankista lainan marginaali.Itse kun viimeiksi lainaa nostin,markinaali oli noussut 1,5%,ja toimitusmaksu noussut 350 €.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Mhy jäsenmaksut laput samanlaiset ilmeisesti kaikilla MTK:n jäseniksi liittyneillä yhdistyksillä.Vain toiminnanjohtajan ja yhdistyksien nimet erilaista.Olisi voinut viivakoodillisen maksulapun painattaa,niin ei tarvitsi viitenumeroa naputella,kun meikäläinen koodinlukijalla mieluusti avittaa.Sinällään viitenumero harvinaisen lyhyt,vain kahdeksan numeroa joten ei ylivoimaista tarkkuutta vaadi.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Mhy:n jäsenmaksu nyt todellakin vapaehtoinen ,kuten minkä tahansa yhdistyksen.Jos ei halua maksaa,niin ei tarvitse.Todennäköisesti yksi huomautuskirje tulee,mutta siihen loppuu.Ei tarvitse voutia pelätä,toista kuin vanhan lakisääteisen metsänhoitomaksun kanssa.

Selvintä on tietysti jos on päättänyt erota yhdistyksestä,niin kirjallisesti ilmoittaa,joskin aloittajan tapauksessa näköjään tiedonkulussa katkoksia, kun maksua pukkaa.Vuoden mittaan homma kyllä selkiytyy,jolloin näkee mitä Mhy:n kassaan jäsenmaksuja metsänomistajat ovat maksaneet ja jäsenyyden lunastaneet.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Metsätilayrittäjä ,metsätalouden parissa aika ja tulot 80% vuoden saldosta.Myös ajatusmaailmani yrittäjähenkinen,työntekoa arvostava ja osaani tyytyväinen.Kun on omaherransa,ainakin enemmän kuin jossain muussa palkkarenkinä uurastaen,niin on myös vastuussa omista valinnoistaan 100% ja siihen tyydyttävä.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Vaaleista ja puukaupasta ja puukauppa ei käy, yhteistä saman verran,kuin aikanaan kirjalla Mummoni ja Mannerheim.Elivät samoihin aikoihin näissä maisemissa suomalaisina,toisiaan tuntematta.

Vaaleista sen verran ,että sain kouraani MTK kohti eduskuntavaaleja,NOSTETAAN SUOMI SUOSTA on otsikko.Paperi valmistettu StoraEnson Oulun tehtaalla.Asiallinen opus,joskin tavoitteet melkolailla identtiset gallupsuosikin kanssa,joten ei epäselväksi jää ,keneen luottavat uppotukkisavotassa.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Meikäläinen ,tavallinen pulliainen,on ollut varaa metsään.Ei suuret tulot,vaan pienet menot.Nuorena olisi syytä aloittaa metsänomistaminen,jolloin kerkeäisi metsän kierron nähdä ja vähän tulojakin saada.Ensiviikolla kauppakirjat metsätilasta tehdään,ostamme kummipojan kanssa puoliksi työmaata.Nuorimies 18v,joten iän puoleen taimmikkopalsta hänen kannaltaan uskoakseni fiksu sijoitus.

Esillä 10 vastausta, 2,421 - 2,430 (kaikkiaan 3,009)