Käyttäjän Metsäkupsa kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,411 - 2,420 (kaikkiaan 2,781)
  • Metsäkupsa Metsäkupsa

    Kysymys miksi omistat metsää on mielenkiintoinen,johon varmaan tulee monenlaisia vastauksia.Itsellä kai geenivirhe,joka pakottaa haluun omistaa metsää.Siksi liikenevät ja osin pankin rahat metsämaahan laitettu ja näin myös itselle työpaikka luotu.

    Metsä on siinäkin mielessä itselleni sopiva,että siellä näkyy tehty työ ja sen tulokset.Maannalkä ja halu laittaa metsä mieleisekseen kannustava piire.Siksi esim.lukijoiden kuvissa oleva rajanaapuritila kiinostaa,vaikka toiset sanoo,että työtä poloinen siitä vain saa.

    Itselläni vähän arvopapereita ja jokunen torppa tasaamassa omistuksia.Kaikki itse työllä hankittuja jotka itse omistan.Metsä melko riskitön ja turvallinen omaisuuserä.En etsi huipputuottoja sijoituksissta,vaan arvostan muuta kuin pelkkiä lukuja arvo-osuustilillä tai tiliotteella.Metsässä kupsaja on tyytyväinen metsänomistaja.

    Metsäkupsa Metsäkupsa

    Saksa oli välillä jopa euroopan sairas maa,mutta siellä yllätäen sosialidemokraattinen hallitus ja kanleri uskalsi tehdä välttämättömät korjaustoimenpiteet.Vaalitappio kylläkin tuli,mutta Saksa menestyy.

    Suomi on Ranskan tiellä,odotellaan ja kuhnataan ihmettä odotellessa.Pakon edessä aikanaan rakenteellisia uudistuksia sitten tehdään,jonka jälkeen hiljalleen Suomikin jälleen alkaa menestyä toivon mukaan.

    Metsäkupsa Metsäkupsa

    Kaikki lehtipuut itse kaataisin ja heinäys tietysti muutamana vuotena syytä tehdä.Jos tie vieressä,silloin voi koivujakin jättää,kun karsii oksia ja jossain vaiheessa vaikka polttopuuksi kantelee.

    Metsäkupsa Metsäkupsa

    Omana pidetään,mutta seuraava vaihe mahdollisesti suvun yhteismetsä näilä näkymin.Ei vielä ajankohtainen iän puoleen,mutta vuodet vierivät joutuisaan.

    Metsäkupsa Metsäkupsa

    Kartellioikeudenkäynti alkaa ilmeisesti Helsingin käräjäoikeudessa reilun kahdenkuukauden päästä maalikuussa.Ensin vuorossa Lahtosen Suuren savotan 700 puunmyyjää.Jokaisen vaateet käsitellään erikseen,joten oikeudenkäynnistä tulee mammuttimainen ja pitkäkestoinen.Laskun kirjoittajat työllistyvät.

    Metsäkupsa Metsäkupsa

    Kuluvan vuoden aikana varmaan asioihin maksujen suuruuden ja palveluiden osalta selvyys.Ilmeisesti hinnastoihin jäsenalennus ja palvelut tulevat maksullisiksi ,eikä varmaan hinnat ainakaan laske.

    Saa nähdä tuleeko jäsenmaksuihin porrastus,ilmeisesti esim 3 portainen,50€ pienet,keskikokoiset 100€,isot 250 €.Se on ainakin varmaa,että aivan pienimpien alle 10ha tilojen maksu nousee nykyisestä.Koska todennäköisesti lähes kaikki mhy:t liittyvät MTK:n jäseniksi ja sinne menee myös jäsenmaksu yhteen koplattuna.

    Yhdistyksille tulee ilmeisesti melkoyhtenäinen jäsenmaksu ympäri maata ja joku jäsen/bonuskortti jolla saa alennuksia omistajajäsen,kuin konsanaan osuuskaupasta.Tuotot tulevaisuudessa saatava liiketoiminnasta ja palveluiden myynnistä jos aikoo pärjätä jatkossa.

    Metsäkupsa Metsäkupsa

    MHY-n valtuustot vahvistaneet mh-maksun syyskokouksissaan joulukuussa 2013,joka vuotta myöhemmin maksatukseen tulee joulukuun alussa 2014.

    Metsäkupsa Metsäkupsa

    v.2014 vapaaehtoinen jäsenmaksu tulee postissa keväällä 2015.Jos et sitä maksa,silloin jäsenyyskin loppuu.Ei tarvitse mitään eroilmoitusta,aivan sama kuin minkä muunkin yhdistyksen tai järjestön jäsenyyden kanssa.

    Metsäkupsa Metsäkupsa

    Täytyy entiset myydyt leimikot saada hakkutettua,katsotaan kesän tullen hintasuhdanteita.Yllättävän hyvin metsäteollisuus selvinnyt taantumasta,sahatkin laulavat ja puu liikkuu.

    Metsäkupsa Metsäkupsa

    Minileimikot olen koplannut muiden puukauppojen yhteyteen,joten kaupaksi olen saanut kohtuu hintaan.Ompa vuosien varrella tullut naapurien tonttipuut ym.omiin kauppoihin liitettyä.Heille olen maksanut kantohinnan,yhtiön ei ole tarvinnut puukauppapapereita heidän puistaan kirjoitella.

    Eihän noissa puissa kahta tuntiakaan taida motolta mennä,koneen siirrossa suhteessa tuhraantuu oma aikansa.

Esillä 10 vastausta, 2,411 - 2,420 (kaikkiaan 2,781)