Käyttäjän MJO kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,411 - 1,420 (kaikkiaan 2,627)
  • MJO

    Osinkojen jakamisen voisi ensin lopettaa. Mikä romahduttaisi kurssin sen jälkeen ML  voisi ne lunastaa. 

    Ensin pitää ostaa tehtaat, ennenkuin on valtaa osinkojen maksun lopettamiseen. Ei nykyiset omistajat lopeta osinkojen maksua, jotta sijoituksen arvo romahtaisi. Ennemminkin mreal ostaa ML enemmistön ja lopettaisi osuuskorot ja lakkauttaisi koko paskan.

    Tule pois sieltä  omasta pienestä kuplastasi.

    MJO

    Jos nesteen tehdas saastuttaisi (minulle työllistäisi) jenkeissä ja rahtaisi polttoaineita suomeen sopisi tollolle paremmin? ABC ei myy halvemmalla polttoaineita. Siitä pitää huolen kilpailu, jota tollon mielestä ei ole.

    Anttosen rahastaminen kelpaa tollolle hyvin, sillä hänestä tuli miljonääri.

    MJO

    Tuo muutos on ainakin tervetullut

    MJO

    Ja itse ajelee päästöttömästi valmistetulla tiisselillä, kunhan ei koske Nesteen aineisiin? heh.. varsin kaksinaismoraalista ajattelua.

    MJO

    Ei ole Nesteen syy, jos Suomessa on korkeat polttoaine verot. Eikä Neste ole hiilipäästäjä, jos sinä ajat fossiiliajan fossiilisia polttoaineita kuluttavalla autolla. Sinä Tolppa olet se päästölähde, ei Neste.

    Ensin Tolppa haukkuu Nestettä, kun se on valtion monopoli. Sitten perusteettomat voitot pitäisi leikata valtiolle. Mitä eroa? Joka tapauksessa ne päätyisivät valtiolle.

    Heh.. Tolppa se tekee itsestään tollon aina.

    Eikä Nesteen jalostamot vähennä kilpailua. Ne lisäävät kilpailua.

     

     

    MJO

    Yleensä johtajat johtavat yrityksiä tolppa. Kuten Nesteenkin tapauksessa.

    Johtajan ja osakeyhtiön tärkein (lue ainoa) tehtävä on tuottaa lisäarvoa ja mahdollisimman paljon voittoa omistajille. Se on raakapeli tolopainen.

    Tänne jokainen voi perustaa oman öljy-yhtiön kilpailemaan markkinoista, eikä nykyisten kansainvälisten jättiläistenkään ovia ole suljettu. Ja hinnalla niistä markkinoista juuri kilpaillaan, joka taas vaikuttaa myyntimääriin. Vaikka kuinka kiistät tämän tosi asian edellisessä.

    Jollei se vaikutaisi myyntimäärää, niin suomessa olisi huutava pula polttoaineista.

    Opettele tolppa markkinoiden perusasiat, ennenkuin tulet tänne sepittämään tuubaa.

    MJO

    Mikset kopioi Anttosta? Ai niin, miten Anttonen on monopolimarkkinoilla? Jos se olisi monopoli, niin eihän Anttonen voi olla samoilla markkinoilla.

    Miksi Esso poistui suomesta, kun täällä on voitot tähtitieteellisiä?

    Ei se mitään! Nesteen pitkäaikaisena omistajana tämä vain naurattaa 😀

     

    MJO

    Neste EI SAA MINULTA EUROAKAAN?

    Ai niin. Aikani sinua valistin, niin meni jakeluun, että Suomessa voi ostaa muutakin, kuin Nesteen polttoainetta.

    Ps. Minua kiinnostaa ainoastaan polttoaineen hinta, jonka itse joudun maksamaan. Ei hinta millä jalostaja myy tukkukauppiaalle.

    MJO

    Eli vaikkapa osakekaupan tappiot. Ja tuotahan voi käyttää suunnitelmallisestikin, vaikka myymällä tappiolla olevat osakkeet pois ja säätämällä metsäverotuksen voitto vastaamaan tappion määrää.

    Osakkeiden myyntitappioita ei voi vähentää esim. hakkuutuloista. Myyntitappiot voi vähentää pelkästään myyntivoitoista.

    Jos on ollut esim. vuokratappioita tms. ne voi  ymmärtääkseni vähentää.

    MJO

    Jos uusituvista valmistaminen maksaa enemmän, vaikka toisen varanto vähenisikin. Silloin sitä ei tolppa myydä halvemmalla. Mikään yritys ei sijoita miljardeja kehittääkseen sinulle halpaa polttoainetta. Ne kehittää niitä tehdäkseen MINULLE RAHAA.

Esillä 10 vastausta, 1,411 - 1,420 (kaikkiaan 2,627)