Käyttäjän Pavekka kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 161 - 170 (kaikkiaan 781)
  • Pavekka

    Tuossa on aika hyvä leikkauskuva kalvokaasuttimesta. Jos aihe kiinnostaa. Siinä näkyy toimintaperiaate yksinkertaistettuna. Sähkökaasuttimessa nuo kaksi suutin ruuvia on korvattu sähköisillä aktuaattoreilla.

    https://www.helifreak.com/attachment.php?attachmentid=243592&d=1312156145

    Pavekka

    Siellä näytti olevan kaksi koneistus virhettä alakerrassa. Kampiakselissa väljä laakerisovite ja lohkossa liian syvä laakeriupotus. Akseli pääsee vatkaamaan molempiin suuntiin. Vähän voi buuailla. Tuosta sähkökaasuttimesta vielä lyhyesti että ne on muuten ihan tavallisia kaasuttimia mutta polttoaineen annostelu on automatisoitu ja sitä ohjataan sähköisesti. Ei sen kummempaa. Neulan asennus,huolto ja säätö menee ihan samoin kuin tavallisessakin.

    Pavekka

    No jos siellä on ollut viallinen erä ja ne on tänne lähetetty niin miksi siellä joku toimisi buuaamatta?

    Pavekka

    Kyllä se käytännössä leikkaa kiinni jos käy laihalla eli mäntä turpoaa. En ole niin vakuuttunut noista alakertateorioista niiltä osin. Laakerit ei kulu liityntäpinnoilta Tämä ko. Tapaus johtui vääristä koneistustoleransseista eli valmistusvika. Mtronic käyttää magneetti venttiiliä tune moottori suutinta. Kummankaan ei kuulu buuata käyttölämpimänä. Se on aina vika.

    Pavekka

    No ei se nyt kovin suuri virhe ole laittaa bensapintaa oikein vaikka kammio vuotaisi. Edessä se ois jokatapauksessa.

    Pavekka

    Sarjatuotannossa on tyypillistä että virheet on eräkohtaisia. Vaikka nyt sitten kampiakselin työstöarvoihin syötetään väärä lukema niin koko lava on väärää mittaa, tai kunnes joku tarkistusmittaa. Ois se kiva jos tehtaalla ois laadunvarmistus järjestelmä joka nuo poimisi. Pohjimmiltaan se on ihmis ja yrityskulttuuri juttu. Jotkut on asiakaslähtöisempiä kun toiset. Epäilempä että se on ihminen eikä robotti joka nuo kasaa.

    Pavekka

    Tekevälle sattuu. Onhan huskilla ennenkin ollut löysiä sovitteita eikä niistä haittaa ole ollut mutta nyt tällä kertaa taisi olla kunnon horo. Ilmeisesti sahaa ei oltu painemitattu. Booatessa se pitäisi ensimmäisten joukossa. Ärsyttävä ilmiö juutuuppivideoissa tuo yhäti lisääntyvä jaarritus ja jahkailu. Pitäisi vähän tiivistää.

    Pavekka

    Pakkasnestettä olen viimeaikoina käyttänyt lumilingossa kun menee jumiin. Tuntuu sulattavan kohmeet pakkasellakin. Aseöljy vaijereihin taitaa parasta olla kun huollossa laittaa. Raivurin vaijerit ei varmaan ole kovin herkkiä ruostumaan mutta lingoissa ja leikkureissa ne on parasta silloin vaihtaa. Ei niitä enää oikein voitelemalla saa toimimaan kuin hetkeksi.

    Pavekka

    Nää on välillä vaikeita kun jokaisella on oma nimitys koneen osille ja välillä sama nimi eri osille. Pitäiskö nämä jotenkin standardoida? En ole ikinä nähnyt pienkoneessa rasvanippaa..?

    Pavekka

    Ei tule mieleen mitään mikä mahdollistasi normaalit vivun liikkeet ja täydet kaasut samaan aikaan. Jos se vuotaisi ei käynnistyisi hyvin. Mahdoton vika. Nyt sekin löytyi..

Esillä 10 vastausta, 161 - 170 (kaikkiaan 781)