Käyttäjän Pavekka kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 171 - 180 (kaikkiaan 663)
  • Pavekka

    Uusissa on säätörajoittimet että siinä mielessä niitä voi rajojen sisällä väännellä vapaasti ja koittaa jos siitä auttaisi. Ei siis vaikuta takuisiin kunhan ei muuta rajoittimia. Itse säätelen yleensä tarkoituksella vähän rikkaalle. Lähtee paremmin käyntiin ja vähentää leikkausriskiä.

    Tuo videon kaveri oli selvästi taitava säätämään raivuria mutta veti kyllä säädön vähän kireälle. Puoli kierrosta molempia sisään perussäädöstä.  Se on jo jonkinverran ja vaatii käyttötaitoa ja korvakuuloa. Laihan seoksen ja kiinnileikkaamisen raja on liukuva. Hänen käytössään toimii mutta joku toinen voi jo ylikuormittamalla rikkoa. Takuuhuollossa ne takertuisi heti tuohon oli syy tai ei.

    Pavekka

    Alkukankeudet on melko yleisiä. Voi olla vaan erilaisuutta mihin totuttu. Siksi usein suositellaan palaamaan asiaan ellei asetu. Muistelen joskus selvittäneeni että automaattisäädöt on lukittuja. Kaippa nekin voi hakkeroida suurella rahalla. Tuo hyytyminen viittaisi matalasuuttimen ohueen seokseen. Yleensä pienkoneissa ongelma on juuri päästöjen vuoksi laihalle laitettu perusseos. Niitä joutuu välillä jumppaamaan omatoimisesti rikkaammalle.

    Pavekka

    Ihan oikein meni siinä mielessä että helpot ensin ja sitten etsitään vika. Yleensä se vaatii sarjan poissulkevia tarkastuksia ja mittauksia. Puolaa ei voi mitata ja siksi siihen päädytään kun kun muut on varmistettu. Sitä voi myös epäillä oireista ja merkkihistoriasta. Kipinän puuttuminen tai satunnainen puuttuminen on aika varma merkki. Sitten on vähän vaikeampaa jos kipinässä ei ole näkyvää vikaa ja käyntihäiriöt ajottaisia. Ja vielä vaikeampaa jos häiriöt on epätyypillisiä. Niitä voi olla vaikea yhdistää puolaan.

    Pavekka

    Niillä on varmaan siellä takana, takahuoneessa verhon ja lukkojen takana huippusalainen kipimäerotusgeneraattori. For your eyes only.

    Jätkä on nähnyt sen mutta vaitiolosopimus velvoittaa. 😂

    Pavekka

    Ainakin hyvin arvattu. Puolaviat ei ole kovin harvinaisia huskin halvemmissa sahatuotteissa mutta kovin ihmettelen jos samaa laatua on jatkettu näissä arvokkaammissa raivaussahatuotteissa. Ei tuo 345 ainakaan mun silmään mikään halpatuote ollut.

    Jätkä nyt taas uhoaa kuin pikkulapsi ja kertoo varmaan seuraavaksi millä vehkeellä se irtonainen puola siellä huollossa testataan? Varsinkin jos vika on satunnainen tai ajottainen.

    Pavekka

    Siihen tyhjäkäyntiin on ihan tekniset syyt. Eli ajaa lämmöt ulos. Voihan siinä jarruakin käyttää jos tahtoo ketju pyöriä mutta parempi ois perehtyä sahan säätöihin.

    Pavekka

    Tuo kyllä kiinnostaisi onko nämä edelleen eläkeläisten puuhastelutyökaluja vai työkoneita. Jos toista donaa sijoittaa niin pitäisi homma sujua säätämättä. Pian ei ole enää akkusähkön hinta etuakaan.

    Pavekka

    Mielestäni ainakin moottorisaha käytössä on kätevämpää viilata ketju paikallaan kuin alkaa irrottelemaan/ asentelemaan  teroituskoneen vuoksi.

    Pavekka

    Tuo stiilin tapaus on valmistajan subventoima korjaussarja ensimmäisiin 201:iin. Niitä laitettiin alkuun takuisiin tehtaan piikkiin. Ei siis mitenkään vertailukelpoinen hinta puolasta.

    Ei nykypuolissa muuten mitään lastentaiteja ole vaan halpuuttamista ja konsernin ahneutta. Kyllä ne kestäviksi saadaan jos halutaan. Eikä siihen valmistusmaa vaikuta. Erityisesti nuo on riivanneet huskin uudempia halpiksia. Ja dolmareita.  Vanhemmat  on kestäneet ihan hyvin.  En osaa sanoa miten tulppa vaikuttaa asiaan mutta nuukilla bensaa tyhjäkäynnillä säästävillä niitä on hajonnut. Koneesta pitäisi ajaa lämmöt ulos kovan ajon jälkeen.

    Mutta ei niitä puolia kokeeksi kannata vaihdella. Voi olla että sen voi testata jollakin testerillä mutta yleensä sahasta testataan kaikki muut ensin jolloin vaihtoehdoksi jää puola. Yleensä puolavikainen on joko kokonaan pimeä tai katkoo käyntiä. Tommoset välillä toimii välillä ei on mahdollisia mutta harvinaisia. Esim. Laiha säätö voi käyttäytyä samoin.

    Pavekka

    Höpsis..

Esillä 10 vastausta, 171 - 180 (kaikkiaan 663)