Käyttäjän Pavekka kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 41 - 50 (kaikkiaan 663)
  • Pavekka

    <p>Kyllä itse jatkaisin sillä toimivaksi todetulla bensalla, tosin epäilen vahvistusharhaksi. Jos ongelmat jatkuu niin perushuollon voisi suorittaa. Ei siitä nyt haittaakaan ole.</p>

    Pavekka

    Huskin tunessa on ihan vastaava kalvokaasuttimen runko ja toimintaperiaate. Siihen on vaan tehty lisäyksiä ja modifikaatiota sähköistä toimintaa varten. Kaikki taika tapahtuu kaasuttimen ulkopuolella ja sähkösäädön lisäosassa. Itse kaasuttimessa on normaalin kalvokaasuttimen kuluvat osat ja huoltokohteet.

     

    Pavekka

    Tuossa on aika hyvä leikkauskuva kalvokaasuttimesta. Jos aihe kiinnostaa. Siinä näkyy toimintaperiaate yksinkertaistettuna. Sähkökaasuttimessa nuo kaksi suutin ruuvia on korvattu sähköisillä aktuaattoreilla.

    https://www.helifreak.com/attachment.php?attachmentid=243592&d=1312156145

    Pavekka

    Siellä näytti olevan kaksi koneistus virhettä alakerrassa. Kampiakselissa väljä laakerisovite ja lohkossa liian syvä laakeriupotus. Akseli pääsee vatkaamaan molempiin suuntiin. Vähän voi buuailla. Tuosta sähkökaasuttimesta vielä lyhyesti että ne on muuten ihan tavallisia kaasuttimia mutta polttoaineen annostelu on automatisoitu ja sitä ohjataan sähköisesti. Ei sen kummempaa. Neulan asennus,huolto ja säätö menee ihan samoin kuin tavallisessakin.

    Pavekka

    No jos siellä on ollut viallinen erä ja ne on tänne lähetetty niin miksi siellä joku toimisi buuaamatta?

    Pavekka

    Kyllä se käytännössä leikkaa kiinni jos käy laihalla eli mäntä turpoaa. En ole niin vakuuttunut noista alakertateorioista niiltä osin. Laakerit ei kulu liityntäpinnoilta Tämä ko. Tapaus johtui vääristä koneistustoleransseista eli valmistusvika. Mtronic käyttää magneetti venttiiliä tune moottori suutinta. Kummankaan ei kuulu buuata käyttölämpimänä. Se on aina vika.

    Pavekka

    No ei se nyt kovin suuri virhe ole laittaa bensapintaa oikein vaikka kammio vuotaisi. Edessä se ois jokatapauksessa.

    Pavekka

    Sarjatuotannossa on tyypillistä että virheet on eräkohtaisia. Vaikka nyt sitten kampiakselin työstöarvoihin syötetään väärä lukema niin koko lava on väärää mittaa, tai kunnes joku tarkistusmittaa. Ois se kiva jos tehtaalla ois laadunvarmistus järjestelmä joka nuo poimisi. Pohjimmiltaan se on ihmis ja yrityskulttuuri juttu. Jotkut on asiakaslähtöisempiä kun toiset. Epäilempä että se on ihminen eikä robotti joka nuo kasaa.

    Pavekka

    Tekevälle sattuu. Onhan huskilla ennenkin ollut löysiä sovitteita eikä niistä haittaa ole ollut mutta nyt tällä kertaa taisi olla kunnon horo. Ilmeisesti sahaa ei oltu painemitattu. Booatessa se pitäisi ensimmäisten joukossa. Ärsyttävä ilmiö juutuuppivideoissa tuo yhäti lisääntyvä jaarritus ja jahkailu. Pitäisi vähän tiivistää.

    Pavekka

    Pakkasnestettä olen viimeaikoina käyttänyt lumilingossa kun menee jumiin. Tuntuu sulattavan kohmeet pakkasellakin. Aseöljy vaijereihin taitaa parasta olla kun huollossa laittaa. Raivurin vaijerit ei varmaan ole kovin herkkiä ruostumaan mutta lingoissa ja leikkureissa ne on parasta silloin vaihtaa. Ei niitä enää oikein voitelemalla saa toimimaan kuin hetkeksi.

Esillä 10 vastausta, 41 - 50 (kaikkiaan 663)