Käyttäjän Pavekka kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 631 - 640 (kaikkiaan 754)
  • Pavekka

    Kyllä ainakin 644:lla pärjää jos toimii.  Räyhäkäs peli sahaamaan.  En tiedä onko edustusta ja osahuoltoa enää. Ainoaksi sahaksi tuskin kannattaa.

    Pavekka

    Sohlo taitaa olla auringon laskun merkki. Ei kannata ostaa ellei saa halvalla. 644 on ärhäkkä saha mutta vähän monimutkainen ja laatuongelmainen.  Voi olla että myöhempiä malleja on tuotekehitelty.

     

    Pavekka

    242  oli huskin viimeinen varma ammattimalli.  346:ssa oli jo suunitteluvirheitä mutta hyvä sekin. Nämä uudet on ihan oma lukunsa. Tuossa jo metsämies kuvaili kaasutin ongelmaa ja se on yksi osa näiden turhanpäiten monimutkaistuvien vehkeiden ongelmakohtia.

    Tavallisen sahakäyttäjän näkökulmasta ilmahuuhtelua ei olisi kannattanut keksiä ollenkaan.  Vie hiukan vähemmän bensaa mutta tuo paljon lisää vikamahdollisuuksia.

    Lisäksi näyttäisi että painosäästö yhdistettynä monimutkaisempaan tekniikkaan on johtanut aika heiveröisiin rakenteisiin.  Joissain vehkeissä tullut vastaan aika surkean näköisiä laakereita. Ei voi ennustaa pitkää ikää.

    Pavekka

    Vanhassa 550:ssä hajoili muovikehä runkolaakerit.  Uudemmassa ainakin niiden jäähdytystä on parannettu. En tiedä onko järeämmät. Jostain syystä 545 ei kärsinyt laakeriongelmista samalla tavalla. Oisko viritysasteen pieni ero niin merkittävä, tai sitten se on rev boost mikä ne köksää.

    Kuulisin mielelläni niistä 545 ongelmista tarkemmin.

    Pavekka

    Korjaus edelliseen. Saattoi olla vanhaa tietoa. Huski käyttää uusissa mark2 tunnusta.  Pikaisesti kuuklea vilaisten jonssi ei käytä vastaavaa. Eli kannattaa kysyä myykö uutta mallia vai vanhan mallin jämäeriä…

    Pavekka

    Ihan ok saha jos jonssin kahva kulma ei haittaa. Käynnistin on peräkahva munissa tyyppinen mutta saa sen tavalliseen tapaankin käyntiin. On maatilasaha ja vastaa huskin 545:sta. Niitä myydään nyt halvemmalla uusien mallien alta pois. Suurin ero lienee tune nro uno. Eli näitä pitää kiekotella uudet säätelee itseään reaaliajassa.

    Pavekka

    Jos alkuperäisell kysyjällä on mäntä tallella laittaako mittoja? Mulle tulee 2051 remonttiin niin katon saako siitä. Tota 51:stä en enää avaa. Tärkeät mitat on halkaisija,tapin ja laen etäisyys, ja tappikolon leveys eli se mihin tulee kiertokanki. Lisäksi rengastapin paikka.

    Jotkut mitat voi hiukan heittää ja niitä voi muokata. Halkaisija on jämpti lakitappimittaa voi säätää hiukan tappikoloa vapaammin. Rengastappi kellonasteina pako ylöspäin..

    Pavekka

    Näytti olevan 45mm mäntä. Renkaan sai 254:sta huskista.  Männän sopivuudesta en tiedä. 51 huskussa näytti olevan myös sama halkaisija. Harmi kun en huomannut mitata jonssin männän muita mittoja. Kyllä niihin yleensä on männät saanut muista malleista pienellä muokkaamisella jos oikea halkaisija löytyy.

    Pavekka

    Eikä alumiinin jämiä kannata santapaperillakaan hioa. Kuluttaa turhaan pinnoitetta möykkyjen ympäriltä.  Menee pinnoitteestakin läpi kun tarpeeksi hinkkaa. Samoin harja Hooniharja on vain naarmuntekoväline.

    346: ssa on suunitteluvikoja imukaulassa. Vuotaa usein. Pitäisi viedä heti huoltoon kun alkaa käyntihäiriöt tai tekisi mieli alkaa säätelemään ruuveja.

     

    Mutta se 51?

     

    Pavekka

    Google löysi tämmösen vanhan keskustelun 51:stä.  Ensin tuosta hoonista. Harjaa ei käytetä alumiinijämien poistoon. Se on väärin. Jämät liuotetaan hapolla täysin pois. Tai teräsvillalla jämät. Sitten vasta hooniharjaa tarvittaessa. Hooni tekee naarmuja joihin öljy tarttuu. Käytännössä siis mahdollistaa öljytiivistyksen ja parantaa voitelua.

     

    Mutta siis 51. Sain tommosen kuntoon. Oli remontoitu mutta kasattu vanhalla sylinteritiivisteellä joka oli hapertunut. Kävi nätisti ja ajattelin säilyttää satunnaiseen ruohoraivuuseen kun on tehokas. Oisin kysynyt koska tommosta on myyty ja onko se muuten laadukkaan mallin maineessa?  Tai muuten vaan käyttö kokemuksia.

Esillä 10 vastausta, 631 - 640 (kaikkiaan 754)