Käyttäjän pihkatappi kirjoittamat vastaukset
-
Monet jenkki myyjät toimittaa vain usaan. Kiinalaiset usein toimittaa pikku tilpehööriä minne vain ja rahti vain muutaman euron. Arvokkaampaa tavaraa ostettaessa eu alueen ulkopuolelta voi tulli laittaa liikevaihtoveron tuotteen hinnan päälle. Mitenköhän Dolmarin takuu, jos saha ostettu jostain valtameren takaa.
Toimittaako ebayn dolmar myyjä sahan suomeen?
550xp maksaa 580 euroa Göteborgissa ja rahtikulu tuossa jotain 30 euron päälle. Eli gpl shop on verkkokauppa. 560xp on 618 euroa + rahti, eli noin 650 euroa. Näistä voi vähentää alvit (25%) ja tietysti normi verovähennyksen lopusta. Eli Dolmaria ei varmaan huomattavasti halvemmalla saa.
Pitäisikö sitten kieltää työpaikan ammattiyhdistysten perustaminen? Menee jo yli hilseen, jos 60 henkilön yrityksen johtaja saisi antaa vastaantulevalle työntekijälle potkut, kun vain sattuu hänellä johtajalla olemaan huono päivä, niin olisiko sitten ihanne malli työlakien osalta siinä.
Minusta nimimerkki Björn Wahlroosin niksipirkkaan laatima ajatus on hyvä. ”Kannattaa olla paljon rahaa ja omaisuutta, niin ei tarvitse kitistä pienistä”.
Ja todellakin johtajat, jotka vain rahastavat yrityksiä ovat ongelma. Strategiseen päätöksentekoon vaikuttaa optiot, jotka tietysti pakottavat työntekijöidenirtisanomisiin ja vaikkapa lykkäämään investointeja. Mieti omalle kohdalle, jos viivan alla tietty luku tiettynä ajankohtana, tienaat puolimiljoonaa lisää. Eli en kritisoi omistavaa johtoa tai muutoin yritykseen sitoutuneita, jolla on firman tulevaisuus ykkösasia. Menee ohi aiiheen, mutta lisäselvitys tuntui tarpeelliselta.
Seurannut vierestä noitten johtajien kohtelua. Parasta heillä olisi, kun irtisanottaisiin tiheään, usein tarjotaan paketti, esim. Vuoden palkka, joka siis ei velvoita mihinkään, vaan seuraavan työpaikan johtajan pestin voi aloittaa samana päivänä. En näe ongelmallisena työntekijöiden tiukkenevaa kohtelua, mutta suuri vääryys on palkansaajien merkittävä eriarvoisuus, minkä optiojärjestelyt ym keksitty palkanlisä aikaansaa.
Tylsyy kai se kovapalakin, eli teroitatteko, vai vaihdatteko vaan terän ja montako käyttötuntia terä pysyy terävänä.
Keski-Suomessa ja täällä Pohjanmaalla motokuskien jälki on todella hyvää, mitä olen harvennuksia katsellut. Firmat kilpailevat asiakkuuksista työjäljellä ja se on tietysti hyvä. Ennakkoraivuut tietenkin ovat parantaneet harvennusten laatua.
No niin, Tolopainen vertaa päätehakkuun keskihintaan ja harvennustukista reaalimaailmassa ei saa pystyyn kuin mieliharmia.